Gå til innhold

Er Meldinger/PM noe dere "kan" se/ser på?

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

jeg lurer på om meldinger brukere imellom er noe mod/admins kan skjekke.

jeg regner med at dere kan. så spørsmålet er vel egentlig når dere gjør dette eller om dere gjør det i det heletatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sendte en gang en veiledning til en bruker som brøt med #8, dette var via PM.

Dette fikk de iallefall bekreftet, men om dette var via utpressing av brukeren eller direkte ulovlig snoking det vet jeg ikke.

Edit:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...6entry6414826

Jeg skrev PM er en fin bil, thats it.

Er det rart jeg ofte har en litt skarp tone når jeg omtaler regler her på forumet.

Moderatoren bor forøvrig i Bergen, kanskje jeg treffer på han så kan jeg få utrykt meg personlig.

Endret av chills
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

ja , for jeg tror grunnene for dette skal være rimelig gode for at det skal være juridisk forsvarlig. det var vel ikke god nok grunn for å snoke i private saker mener jeg.

men da må jo den moden fått en admin til å sjekke da? eller så ga han deg en advarsel fordi han antok/visste du sendte ulovlig informasjon over pm.

og retningslinjene kan da ikke gjelde pms? det blir jo det samme som en mail, eller en sms.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Forumet er bare litt sært på dette område, litt som Kina/politistat/mexico.

De styrer hva som er rett og galt. :)

En ting er skaperene/vedlikeholderne, moderatorene er en annen sak.

Lets face it, det er ikke kremen av samfunnet som moderer her, og kaster bort mange timer her.

Noen er dyktige, andre er partiske, trangsynte og direkte trege.

:hrm:

Edit:

Nei, jeg var kritisk.

Blir vel permban på meg nå da. :love:

Endret av chills
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

de fleste modene er da ganske hyggelige chills :)

ville fjerna noe av det der ellers risikerer du en warning for hetsing :)

Lenke til kommentar
og retningslinjene kan da ikke gjelde pms? det blir jo det samme som en mail, eller en sms.

7668567[/snapback]

Retningslinjene gjelder også PM. Admin har tilgang til å lese disse hvis det er nødvendig.

Dessuten kan mailen og SMSèn din leses ved behov.(politi)

@chills! OT og total unødvendig post, ingen tvinger deg til å møte opp her i huset.. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

ja, men det er ved brudd av norske lover!. og brukes kun i de mest ekstreme tilfeller. selv om PM er en del av dette forumet så tror jeg "brukerene" er beskyttet av en lov. ta eksemplet om sjefen i vinmonopolet som leste PM mellom ansatte der. endte med tiltale for ulovlig spionering vis jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
#1: Brukere av forumet bes om å holde en høflig tone. Poster kan bli delvis eller fullstendig sensurert av moderatorer hvis de inneholder upassende språk som blant annet banning, flaming og/eller innlegg ment for å skape dårlig stemning. Tråder/poster åpenbart ment for å provosere eller støte andre stenges/slettes med begrunnelse. Dette gjelder også i private meldinger

Når man regger seg til forumet må man også akseptere retningslinjene.

Det hender at PM blir brukt til alvorlige personangrep osv. Derfor har Admin sikret seg muligheten til å sjekke sakene ut av verden. Juridisk helt kurant sak siden forumet er privat og retningslinjene utformes av eiere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Norske lover har større juridisk kraft en et privat forums retningslinjer.

et privat telefonselskap har jo ikke lov til å lese smsene til kundene sine.

googler nå etter lover om emnet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

det var ikke lett å finne informasjon om våre rettigheter gitt :S

så jeg sendte en mail til datatilsynet. så får jeg se hva de svarer.

kan poste svaret her når jeg får det.

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar

Saken er enkel, det er kun personer med tilgang til selve databasen i forumet som kan lese PM til andre brukere enn seg selv, altså en moderator eller administrator kan ikke sjekke dette på dette forumet, men administratoren for forumserveren kan, som hos er drfitsavdelingen hos hrdware online AS :)

Det blir kun sjekket om det mistake om uloveligheter via PM eller rapporter om ulovelige hendelser.

Håper dette forklarte ting bedre :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

det hjalp :) takk

men et spørsmål. om det mistenkes at en bruker har sendt link til en crack over PM?

som ikke er mot norsk lov men mot retningslinjene.

er dette grunn nok for dere å skjekke?

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...