En græll grill Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei, En venn av meg har tenkt å investere i ny PC, men vi trenger litt hjelp for å finne det beste valget. PCen skal bli brukt hovedsaklig til spilling, problemet blir da å få en som kryper seg inn under 8000kr som han har satt som sin makspris. Dette ønsker han seg: min. 1GB RAM min. 80GB HD min. 15" skjerm, både widescreen og glossy I tillegg er det selvfølgelig viktig at skjermkort og prossesor er så bra som mulig. Om det skal være single- eller dual-core kommer mest an på hva prisen tillater. Alt annet stæsj er bare pluss. Vedkommede har også som så mange andre noe imot dell, det vil han altså ikke ha. Inspiron 6400 som hadde vert den mest aktuelle (eller?) misliker han designet på uansett. Grunnen til at jeg spør her er at det har kommet så mange maskiner i det siste, og for oss som ikke har fulgt så veldig mye på dette er det ikke så lett å velge blandt jungelen av vidundere. Det vi egentlig lurer på er om det finnes noen skult under overflaten som skiller seg spesielt ut med pris/ytelse. Noen som har noen gode anbefalinger? Lenke til kommentar
krbalto Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 GAmer pc til 8k?? Tror det blir vanskelig... ? Mvh Lenke til kommentar
Ariloy Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg ville ikke akkurat kallet det en gamer-PC, Skofus Jeg mente at jeg ville ha en pc det går an å spille på, uten lagg. Jeg vet ikke mye om pcer selv, men det må det da gå an i finne? Lenke til kommentar
frontflip Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Slenger meg på denne, jeg finner kun brukbare gamer laptop'er til under 8 tusen brukt... Lenke til kommentar
warneck Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 En --ny-- gamingpc til maks 8000,-? Du/dere HAR lite peiling på markedet Med mindre han spiller Duke Nukem 3D så får han det ikke særlig lagfritt for under 8 tusen Det billigste du får med et greit/godt skjermkort ligger vel på omkring 10-11k. Om han ikke har så mye til rådighet er vel bruktmarkedet det beste alternativet, og gå for pc-er som er 6-12 mnd'er gamle. Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Man får greie maskiner til rundt 9500,- og oppover med GO7600 256MB og det er et kort som anbefales til spilling i god kvalitet... Lenke til kommentar
MortenMannen Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg mener det er godt mulig å finne en grei spille pc til under 8000. Dette er kanskje fordi jeg ikke har så mye erfaring med pc og sånnt, men jeg mener denne her: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=39925 ser veldig grei ut i forhold til det jeg har nå Lenke til kommentar
Jada-jada Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg mener det er godt mulig å finne en grei spille pc til under 8000.Dette er kanskje fordi jeg ikke har så mye erfaring med pc og sånnt, men jeg mener denne her: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=39925 ser veldig grei ut i forhold til det jeg har nå 7673754[/snapback] Som du selv skriver så har du ikke mye erfaring og ditt eksempel er dårlig...."veldig svakt skjermkort" Lenke til kommentar
FDviking Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg mener det er godt mulig å finne en grei spille pc til under 8000.Dette er kanskje fordi jeg ikke har så mye erfaring med pc og sånnt, men jeg mener denne her: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=39925 ser veldig grei ut i forhold til det jeg har nå 7673754[/snapback] ok pc, men ville ikke hatt den til spilling Lenke til kommentar
MortenMannen Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 det er forresten jeg som leter etter pc Lenke til kommentar
MortenMannen Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 ok, si ifra om dere finner en med bedre skjermkort, men til samme prisen da.. Lenke til kommentar
En græll grill Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Ok, la meg presisere litt her. Det ser ut til at det finnes litt forskjellige tolkninger av ordet gamer-PC. Det jeg/vi mente var en PC med fokus rettet, altså en PC der det er lagt vekt på CPU og GPU i motsetning til batterilevetid vekt osv. Med andre ord en PC der mest av pengene går til kraft og ikke andre uviktige ting (sett fra vår synsvinkel). Vi er fullstendig klare over at man ikke får noen hardcore gaming PC til den prisen. MortenMannen som postet over er altså denne "vennen min" som skal ha seg ny PC. Og ja, PCen han linker til er beste så langt, men det skjermkortet er fortsatt litt i svakeste laget. Med 500kr til overs burde det være mulig å få dekket det over med et bedre skjermkort? Dell I6400 har jeg også sett på, som fås med samme specs som aceren bare med x1400 i stedet til 8,6k. Har vi da funnet de beste tilbudene i prisklassen, eller er det noen vi har oversett... Er uansett ikke sikkert om kjøpet vil bli gjort..enda. Kanskje det kan være lurt å vente på DX10 til bærbare (men det blir vel enda dyrere igjen), eller som jada-jada sier skaffe en dyrere PC med GO7600 eller x1600. Hmm, eller kanskje vente til de synker i pris? Endret 8. januar 2007 av Twoofus Lenke til kommentar
WhiteLegendary Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Kan være et tips å skjekke denne linken før du bestemmer deg for å kjøpe: Forum-> Kjøp av bærbar - Diskusjon.no Lenke til kommentar
FDviking Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 hva med å bygge en egen pc det er som regel ganske mye billigere pluss at du kan valge hva som du skal putte i pc-en. du kan jo se på noen guider om hvordan man bygger en Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 ekke lett å bygge en bærbar Lenke til kommentar
MortenMannen Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 bygg meg en bærbar du Lenke til kommentar
Blacburn Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) HINT: vent til sommeren med bærbar da kommer dx-10, du får ikke noe som kalles GAMER til max 8000 på en bærbar... vil da si du må opp i ca 12-14000 kr. Zepto Znote 6615 er en god gamer bærbar til 14559,- viss du konfigurerer med de bra komponentene.. Endret 8. januar 2007 av Blacburn Lenke til kommentar
FDviking Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 HINT: vent til sommeren med bærbar da kommer dx-10, du får ikke noe som kalles GAMER til max 8000 på en bærbar... vil da si du må opp i ca 12-14000 kr. Zepto Znote 6615 er en god gamer bærbar til 14559,- viss du konfigurerer med de bra komponentene.. 7674298[/snapback] du får pc-er som er gode å spille med helt ned til 10 000 sier nå jeg..... Lenke til kommentar
frontflip Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 For å være litt on-topic som tydeligvis INGEN av dere klarer så kommer jeg med et forslag til PC med grei gaming ytelse til under 8 lapper (jeg er nemlig ute etter det samme og vil ikke ta sjansen på å kjøpe brukt PC) http://multicom.no/SystemConfigurator.aspx?q=st:10500063 Lenke til kommentar
MortenMannen Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 der er du inne på noe frontflip Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå