axl Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 har bestillt en Asus P5W DH Deluxe til min nye E6600 cpu, og vært rimelig trygg på dette valget siden alle skryter det opp i skyene. Jeg har egentlig aldri satt meg veldig inn i chipset forskjeller på hovedkort, men etter å ha lest endel om dette de siste dagene på overklokkings-sider og lignende, ser det ut til at det blir brukt HK med 680i chipset for det meste.. Begynner da å lure på om jeg skulle ha gått for et 680i HK istedenfor.. Dette Hovedkortet koster jo omtrent det samme, noen som har peiling på dette som kan gi et tips? må endre ordre senest i morgen tidlig Har 975 støtte for quad? SLI? mer/mindre overklokkings vennlig? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Har 975 støtte for quad? SLI? mer/mindre overklokkings vennlig? 7668310[/snapback] Ingen intel brikkesett støtter SLI. Quad er jeg usikker på - men har lest at noen kort har problemer med å levere nok strøm/stabil strøm til quad - ihvertfall hvis man har tenkt å overklokke. 680i er veldig nytt - det er derfor det er så omdiskutert. Hva som er best vil jeg ikke uttale meg om. Selv har jeg gått for et 650i kort som har en svært fin pris, venter bare på at komplett skal få fingen ut og sende det. Lenke til kommentar
axl Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Fant denne testen hvis andre lurer på det samme. Endret 7. januar 2007 av axl Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 975 har støtte for quad ja, men det har også 680i, 975X støtter crossfire, mens 680i SLI støtter SLI, 975X har to PCI-E x16 porter, det har 680i SLI og, i tillegg til at 680i har en ekstra PCI-E 8x til et ekstra grafikkort. Nforce 680i er også mer overklokkingsvennlig enn 975X. Begge er uansett gode. Lenke til kommentar
Xiphac Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Støtter ikke I975X i utganspunktet SLI? Jeg mener å ha fått med meg at det eneste som ikke lar dette fungere,er grafikkdrivere ettersom PCIe slottene er like store fysisk og gir samme mengde volt. Har jeg tatt så feil? Abit AW9D Max I975X, blir i tillegg levert med SLI bridge. Et lite hint fra Intel? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 har bestillt en Asus P5W DH Deluxe til min nye E6600 cpu, og vært rimelig trygg på dette valget siden alle skryter det opp i skyene. Jeg har egentlig aldri satt meg veldig inn i chipset forskjeller på hovedkort, men etter å ha lest endel om dette de siste dagene på overklokkings-sider og lignende, ser det ut til at det blir brukt HK med 680i chipset for det meste.. Begynner da å lure på om jeg skulle ha gått for et 680i HK istedenfor.. Dette Hovedkortet koster jo omtrent det samme, noen som har peiling på dette som kan gi et tips? må endre ordre senest i morgen tidlig Har 975 støtte for quad? SLI? mer/mindre overklokkings vennlig? 7668310[/snapback] Hei Jeg har dette kortet. Her er en link på tråden min, og håper det hjelper! https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=680407&st=0 Vaio Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 FTVitraL_: Du har helt rett, det støtter fysisk SLI, men så lenge nVIDIA ikke legger til den nødvendige støtten i sine drivere, vil det dessverre kun fungere med modifiserte drivere, iallefall inntil videre... Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Nå har Intel alltid vært svært gode på chipset, så du gjorde ikke noe dårlig valg der. Skulle jeg valgt mellom 975X og 680i, ville jeg helt klart valgt 975X grunnet langt bedre plattformstøtte og garantert stabilitet. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Nja, Intel er bedre på chipet? Ville ikke sagt meg helt enig. Helt siden nforce 2 har nvidia hatt veldig bra chipset spør du meg. Hittil erfaringer med Intel p965 er ikke akkurat bare bra, og kompisen min sitt gamle p4 system var ikke stabilt. Har hatt trøbbel med USB portene / IDE CD-ROM osv..... Skal selv gå for 650i SLI fra Nvidia om ikke lenge. Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Nja, Intel er bedre på chipet? Ville ikke sagt meg helt enig. Helt siden nforce 2 har nvidia hatt veldig bra chipset spør du meg. Hittil erfaringer med Intel p965 er ikke akkurat bare bra, og kompisen min sitt gamle p4 system var ikke stabilt. Har hatt trøbbel med USB portene / IDE CD-ROM osv..... Skal selv gå for 650i SLI fra Nvidia om ikke lenge. 7669032[/snapback] Intel har hatt de beste chipsettene frem til nå til overklokking(forhåpentligvis, så overtar nVidia tronen ), men nVidia har hatt de beste chipsettene innen funksjonalitet, kvalitet og pris. Var det noe mer jeg glemte der? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Ja nå er jo 680i SLI et veldig bra hovdkort til klokking, har også hatt et par utgaver av nforce 4 fra DFI, Asus osv som også klokker bra. Det er klart begge levere jo bra chipset, min smak heller mot nforce hovedkort liker driverne veldig godt Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hittil erfaringer med Intel p965 er ikke akkurat bare bra, og kompisen min sitt gamle p4 system var ikke stabilt. Har hatt trøbbel med USB portene / IDE CD-ROM osv.....Skal selv gå for 650i SLI fra Nvidia om ikke lenge. 7669032[/snapback] Mitt P4-system basert på 875P (Asus P4C800-E Deluxe) med en P4 3.0 GHz "Northwood" er stabilt som fjell. Har også et Core2-system med et MSI 975X Platinum PowerUp Edition og en E6300, og også dette systemet fungerer svært bra. Var mindre fornøyd med P4 630 3.0 GHz EM64T og 925X. Fordelen med 975X versus P965 er at 975X chipsettet er mer modent og har bedre plattformstøtte. Når jeg hører det du sier er jeg glad jeg valgte 975X fremfor P965. Men igjen, P965 var uansett uaktuelt da det chipsettet ikke var støttet av FreeBSD/OpenBSD som jeg benytter på Core2-systemet mitt. Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Nå har Intel alltid vært svært gode på chipset, så du gjorde ikke noe dårlig valg der. Skulle jeg valgt mellom 975X og 680i, ville jeg helt klart valgt 975X grunnet langt bedre plattformstøtte og garantert stabilitet. 7668976[/snapback] Har kjørt mitt system no siden en uke før jul og det har overhodet ikke vært et eneste lite feilskjær idet hele tatt. Dette hovedkortet er stabilt som bare det. Kjører standard innstillinger, stock kjøling og har oppdatert til bios versjon 23 ett eller annet. Var som trådstarter veldig i tvil om dette hovedkortet, bl.a. trøbbel med ram og vanskeligheter under windows innstallasjon, men ingen problemer der. Jeg angrer i hverfall ikke på dette valget (se signatur) Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Ja P5N32-E SLI er et bra kort. Les denne testet,mye bedere enn mange hardware reviews. Som tom`s hardware er ikke så populær på xtremesystems. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=124363 Det klokker jo bra 522fps. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=128946 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå