Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

skal kjøpe ny bil etter sommerferien, 35-40k+-

Brian

Anbefalte innlegg

hei

blir 18år snart og har begynt å tenke på hvilken bil jeg skal gå i innkjøp av. Bilen skal ikke kjøpes før rett etter sommerferien siden jeg må arbeide og spare opp litt penger først. Så det jeg lurer på er om dere har noen forlsag til en bra bil til rundt 35 000 - 40 000 +- en plass. Har lyst på noe som går bra og ikke ser ille ut. Den bør helst være i god stand og ikke så dyr i drift. Tenkte litt på en 89mod mazda rx-7 som jeg liker godt.

LINK har sett slike biler mange ganger (turbo 2 utgaven) men jeg finner aldri noen pris. Så vet dere hva denne ligger på i prisområde?

Tenkte også litt på utgaven med 150hk, hvor mye ligger den på sånn ca? fant en til 25 000kr, men det hørtes for godt ut til å være sant, eller? og er det turbo på denne også?

er også åpen for andre forslag til biler.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke turbo på 150hk-varianten, så vidt meg bekjent.

Forøvrig er FC ikke en veldig upålitelig bil. FD har visst en del slitasjeproblemer motormessig, og har gitt RX-7 et kanskje litt ubegrunnet pålitelighetsrykte.

Men i forhold til forbruk, er nok ikke wankelmotor veien å gå. :) Forbruket er så vidt meg bekjent høyt.

Lenke til kommentar
Det er ikke turbo på 150hk-varianten, så vidt meg bekjent.

Forøvrig er FC ikke en veldig upålitelig bil. FD har visst en del slitasjeproblemer motormessig, og har gitt RX-7 et kanskje litt ubegrunnet pålitelighetsrykte.

Men i forhold til forbruk, er nok ikke wankelmotor veien å gå. :) Forbruket er så vidt meg bekjent høyt.

7668622[/snapback]

er litt treig jeg så hva er FC og FD? :) Er forbruket så stort på vankelmotorer da? Har du ikke en sånn ca peiling på hvor mye en slik vil bruke på mila da? Turboen lader jo ikke spesielt ved vanlig kjøring så den vil vel bruke mindre bensin da, ikke sant?

slitasjeproblemer motormessig vil jeg tro du tenker på pluggene som må skiftes ved 100k sikkert? men når de er skiftet skal jo alt funke greit.

Lenke til kommentar

Wankelmotorer er kjent for høyt forbruk. Hvor mye kan jeg ikke kommentere. Ved normal kjøring vil vel neppe en turbo lade konstant, nei. Men det skal nevnes at en wankelmotor ikke akkurat er verdens mest dreiemomentsterke motor, så det blir nok en del turtall selv under normal kjøring.

FD har hatt mange problemer med pålitelighet, "tradisjonelt" har wankelmotorer alltid vært kjent som motorer som lett slites og rett og slett må byttes. FC skal være betraktelig bedre. Teknikalitetene kan jeg ikke kommentere, da jeg ikke er spesielt teknisk anlagt.

FC, er modellen av RX-7 som var i produksjon mellom 1985-1991. FD er den litt "rundere" modellen som var i produksjon mellom 1992-2002.

rx-7-gen-2.png

RX7 FC

250px-Mazda-rx7-3rd-generation01.jpg

RX7 FD

Endret av Simon Aldra
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...