Nessi Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Har kjøpt meg nytt Hk (asus p5w dh deluxe) blir ny cpu og ram. men har ikke lyst til å formatere windowsen (xp pro) må jeg instalere alt på nytt når jeg har satt på all ny hw? mvh even Lenke til kommentar
Torsph Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hmm du burde.. Er hvertfall å anbefale, da du kan få store problemer med å starte opp pc.. Og hvis du får startet den opp så kan den bli veldig ustabil.. Så det anbefales alltid å legge inn windows på nytt når man kjøper nytt hk. Lenke til kommentar
the_zombie Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg ville nok reinstallert hvis det var meg i samme situasjonen. Men så foretrekker jeg å reinstallere ganske ofte da. Orker ikke sitte på en maskin som går treigere og treigere hver dag. Lenke til kommentar
Nessi Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 okey, burde jeg instalere x64 versjonen på Intel Core 2 duo E6600?? Lenke til kommentar
s13 Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Er jo uansett bare å prøve, men fjern alt av enhetsdrivere osv i Windows før du slår den av for siste gang med gammelt hk. Lenke til kommentar
emalisti Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Du kan ta en diskbackup med Acronis True Image Universal Restore http://www.acronis.com/ Det hele er en klikk ok/neste-operasjon Når du har fått startet opp Windowsen på den nye maskinen så avinstallerer du drivere og installerer nye drivere. Jeg har brukt image fra min Dell Inspiron 6000 som utgangspunkt i 5 selvbygde maskiner hjemme Lenke til kommentar
Kimmer Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Orker ikke sitte på en maskin som går treigere og treigere hver dag. 7668306[/snapback] Har du hørt om defragmenterings programmer? Selv sitter jeg med en 3 år gammel WinXP innstallation (PC#1 i profil) som er stab fyllt med 'hjemløse filer' og Windows-mappen fyller svimlende 3,2GB. Dette er min surfer-, nedlastnings- og videoredigeringsmaskin. WinXp har overlevet 3 bytte av hovedkort og Xp loader like rask som for 3 år siden og matcher nesten min nye C2D rig i XP load tid. PS. Jeg bruker Norton SpeedDisk v.7 og har 'kun' +20 års erfaring med harddisker @Trådstarter: Vil også anbefale at du innstallerer XP på nytt. Kimmer Endret 8. januar 2007 av Kimmer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå