Gullars Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Elendig forklart i tittelen, men eg skal prøva å forklara betre her... Det gjeld den siste knappen i menyen min (administasjon/registrer). På web 1 vil eg ha han heilt til høgre, slik som han er på web 2. Web 1: http://test.sveioskulekorps.no Web 2: http://www.bigbusinessband.no Dette skal eg gjera ved å setja siste punktet som <li class="admintab"><a href="http://test.sveioskulekorps.no/wp-admin/">Administrasjon</a></li>. Eg går ut ifrå at dette er enkel CSS, men eg er heilt pygmé når det gjeld CSS, difor spør eg her... Dette er CSS frå web 2 (der det fungerer): /*- Main Menu in Header */ ul.menu { margin: 0; padding: 0; position: absolute; bottom: 0; left: 20px; width: 90%; } ul.menu li { display: inline; margin: 0; } ul.menu, ul.menu li a { padding: 5px 15px 6px; } ul.menu li a { font: 1em Verdana, Helvetica, Arial, Sans-Serif; color: white; margin: 0; } ul.menu li a:hover { background: #333; color: #eee !important; text-decoration: none; } ul.menu li.current_page_item a, ul.menu li.current_page_item a:hover { color: #333 !important; background: white; text-decoration: none; } .admintab { position: absolute; right: 0px; } * html .admintab { padding: 5px 15px 6px } /* IE hack */ a img,:link img,:visited img { border:none } Dette er CSS frå web 1 (der det ikkje fungerer): /* Rolling Menu Styles */ #sidebar { display: block; border: 0px; padding: 0px 0px 0px 0px; margin: 0px 0px 0px 0px; z-index: 5; position: relative; } #sidebar ul { width: 90%; list-style-type: none; padding: 0px 0px 0px 0px; margin: 0px 0px 2px 0px; z-index: 500; position: absolute; bottom: 0; left: 20px; } .admintab { position: absolute; right: 0px; } * html .admintab { padding: 5px 15px 6px } /* IE hack */ #sidebar li { display: inline; float: left; position: relative; text-align: left; padding: 5px 16px 5px; margin: 0px 0px 0px 0px; } #sidebar h2 { font-size: 1.2em; padding: 0; margin: 0; weight: bold; } #sidebar li ul { width: 150px; height: auto; top: 100%; left: 0px; } #sidebar li.LargeMenu ul { width: 180px; height: auto; top: 100%; left: 0px; } #sidebar li ul li { text-align: left; width: 118px; height: auto; min-height: auto; display: block; } #sidebar li.LargeMenu ul li { text-align: left; width: 148px; height: auto; min-height: auto; display: block; } #sidebar a { text-decoration: none; } #sidebar li li ul { top: 0; left: 0; } #sidebar li li:hover ul { left: 150px; } /* initialy hide all sub sidemenus */ #sidebar ul ul, #sidebar ul li:hover ul ul, #sidebar ul ul li:hover ul ul, #sidebar ul ul ul li:hover ul ul, #sidebar ul ul ul ul li:hover ul ul { display: none; position: absolute; } /* display them on hover */ #sidebar li:hover ul, #sidebar ul li:hover ul, #sidebar ul ul li:hover ul, #sidebar ul ul ul li:hover ul, #sidebar ul ul ul ul li:hover ul, #sidebar ul ul ul ul ul li:hover ul { display: block; } #sidebar #PhpWebcontent { display:none; } /* define the consecutive colors */ /* define the consecutive colors */ #sidebar { color: #FFFFFF; } #sidebar ul{ -moz-opacity:0.88; /* for mozilla */ opacity: 0.88; /* for safari */ khtml-opacity: 0.88 /* for konquerer and older safari */ } #sidebar ul ul { } #sidebar ul li { } #sidebar h2 { color: #FFFFFF; } #sidebar a { color: #FFFFFF; } #sidebar ul li:hover { background: #333333; } #sidebar ul li ul { } #sidebar ul li ul li { background: #333333; } #sidebar ul li ul li:hover { background: #666666; } #sidebar ul li ul ul li{ background: #666666; } #sidebar ul li ul ul li:hover { background: #999999; } Heilt sikkert mykje irrelevant kode her, men eg veit som sagt veldig lite om CSS og kva som eventuelt kan påverka problemet mitt. Satsar på at nokon av dykk kan hjelpa meg Endret 7. januar 2007 av Gullars Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 ingen som kan hjelpa ? Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Ok! Du bruker List ja! Selv når jeg bruker horisontal meny bruker jeg display:block; og float:left;! Det funker veldig bra! #menu a{ text-align:center; height:26px; color:#FFF; text-decoration:none; display:block; float:left;} sånn feks.. men du må putte på litt marginer og sånt da! Endret 10. januar 2007 av Id3fiX Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Svarte på spørsmål før Id3fix redigerte innlegget :!: Endret 10. januar 2007 av Gullars Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 skal prøva det. takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Hmmm... fekk det ikkje til å fungera. Kor i koden skal den snutten inn? Det verka vel litt merkeleg med #menu, eller? Burde det ikkje vore #sidebar? Som sagt: Eg er ein CSS-grønskolling... Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Du må gjøre om på HTML'en også! jeg kan fikse det for deg! Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Takk for tilbodet, men det går nok dessverre ikkje an. Det er ein funksjon i Wordpress som lagar lista, og det er ikkje muleg å få HTML-koden annleis. Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) da ble det fort litt verre! Vent litt så skal vi se hva vi får til her! Endret 10. januar 2007 av Id3fiX Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 da ble det fort litt verre! Vent litt så skal vi se hva vi får til her! bytt ut denne: .admintab { position: absolute; right: 0px; } med denne: .admintab{ float:right; position: absolute; right: 0px;} Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 det fungerte ikkje... Lenke til kommentar
-Dan Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Da trur jeg ikke jeg veit helt hva jeg skal gjøre dessverre! Lenke til kommentar
Gullars Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 ok. du får ha takk for forsøket nokon andre som kan hjelpa meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå