Yaricks Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei, har stresset i hele kveld med en ny side jeg lager, men så kommer jeg til siden "members".. Hva må jeg skrive for å få hentet ut melems listen jeg har i en mysql database og få den opp på websiden? /yaricks Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hva heter tabellen du har medlemsnavnene i? $resultat = mysql_query("SELECT * FROM tabellnavn"); while ($r = mysql_fetch_array($resultat, MYSQL_ASSOC)) { echo 'Navn: ' . $r['navn']; // hvis raden med navn heter "navn" // osv } så har vi jo den gode gamle vennen google http://it1102.idi.ntnu.no/notater/mysqltutorial.php#hentut Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 <? $resultat = mysql_query("SELECT * FROM member"); while ($r = mysql_fetch_array($resultat, MYSQL_ASSOC)) { echo 'Navn: ' . $r['member']; // hvis raden med navn heter "navn" // osv } Ingen feil melding, men helt blankt.. Lenke til kommentar
haingodegamle Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 kjør print_r($resultat); og gi oss resultatene. Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Resource id #13 Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) <?php echo "<html><head><title>Medlemsliste</title></head><body>"; $db = mysql_connect("localhost","domenet brukernavn","domene passord"); mysql_select_db("database",$db) or die(mysql_error()); $sql = "select * from database ORDER BY medlemID"; $result = mysql_query($sql,$db) or die(mysql_error()); ?> Skift ut alt som passer databasen og passord og brukernavn.. $sql = "select * from Databasen medlemslisten ligger ORDER BY id'en til medlemene EDIT: vis du får opp noen feilmeldinger så legg dem ut her eller send meg en PM, så kanskje jeg kan hjelpe deg:-) Endret 8. januar 2007 av Microsoftbruker Lenke til kommentar
ZoRaC Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvis du får en hvit side er det ofte fordi det er en feil, men at serveren er satt til å ikke vise dem. Legg dette øverst i scriptet: ini_set("display_errors", 1); Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Har etter mye stress fått det til! Takk skal dere ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå