humancoreiii Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Hey hey alle sammen :!: er det flere her enn meg som er drittlei de altfor høye prisene til sporveien i oslo?? hørte også noe rykter om at de kanskje økes i mars VEL, jeg er VELDIG FOR sniking, og har funnet et system som gjør det ganske mulig, UTEN å bli tatt sjekk ut *link fjernet av moderator* Jeg har prøvd dette en stund nå, og det virker som det funker ganske bra faktisk, slapp faktisk unna en kontroll for noen dager siden på stovner t-bane, hvor en HAUG av folk ble tatt Grunnene til at jeg forteller dette er enkle 1. Jeg synes sporveien tar ALT FOR MYE for billettene, 10 kr per pers hadde vært greit, men ikke 30 hvis du kjøper på bussen, og 20 hvis du kjøper på automat, BULLSHIT 2. Systemet på *link fjernet av moderator* fungerer slik at det er medlemmene som hovedsakelig sier ifra, erego, jo flere medlemmer, jo sikrere blir det 3. De snike bøtene de gir er bare latterlige, 700 hvis du betaler der og da, eller 900 på giro FUCK OFF hvis dere liker systemet, så legg til adressen i signaturen din slik som meg, VIVA LA SNIKING Endret 7. januar 2007 av ^Th0mas^ Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8745264 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Sniking fører vel bare til høyere priser for oss andre, så nei takk.. Men jeg er enig i det med 30 på bussen.. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Når flere sniker og ikke betaler for seg minker inntektene til sporveien. Når inntektene synker må de kompensere dette ved å øke prisene. Jeg synes derfor at dette er et dårlig tiltak. det er heller ikke spesielt moralsk å snike. På nettsiden står det at siste varsel var 9.08.2006 .. virker ikke akkurat som det oppdateres ofte.. hva er da hensikten med dette.. Endret 7. januar 2007 av So|o Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Ahhh så glad jeg er fri for å være avhengig av t-banen Skolekort rocker bare for hardt! Og til dere som klager så jævli over prisene, tenkt på å skaffe deg en sykkel? Lenke til kommentar
andm Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Høye priser? Du bor i hovedstaden, dere har et ypperlig kollektivtransporttilbud, og har slettes ikke dårlige priser. Slutt å klage! Endret 7. januar 2007 av Ostekjeks Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Høye priser? Du bor i hovedstaden, dere har et ypperlig kollektivtransporttilbud, og har slettes ikke dårlige priser. Slutt å klage! 7668143[/snapback] Ehh... Jeg skal ut med 80kr for å komme hjem hvis jeg skal ta T-banen fra tøyen eller hvor det er til nationaltheatret for så å ta toget hjem... ÅTTIKRONER!! Det er mye for en som går på skole og som ikke har jobb... Lenke til kommentar
Togo Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hva skjedde med disse flexikortene? Er ikke de lønnsomme? Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) hvis dere liker systemet, så legg til adressen i signaturen din slik som meg, VIVA LA SNIKING WOW! Duh er CoooL azz! Dere som sniker øker bare bilettprisen for oss andre Du bor i hovedstaden, dere har et ypperlig kollektivtransporttilbud, og har slettes ikke dårlige priser. Slutt å klage! Ehh... ÅTTIKRONER!! Det er mye for en som går på skole og som ikke har jobb... Går du på SKOLE har du KRAV på SKOLEKORT! Hvis du ikke liker skolekort, kjøp deg et Månedskort til 450 kr... Endret 7. januar 2007 av Lakus Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Skolekort funker ikke etter 18:00... desverre Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Jo, veldig lønnsomt å spare 1 kr per tur hvis man er barn. Månedskort/a-kort er genialt for de som tar mye buss og t-bane. 360 spenn for en måneds bruk synes jeg ikke er mye, da jeg gjerna tar buss/trikk 5-8 ganger daglig. Men den enkleste formen for sniking er jo å finne seg en venn med A-kort, lære seg alle opplysningene hans og si at du har glemt a-kortet hjemme sammen med legitimasjonen, men oppgir all personalia til kompisen din. De sjekker deg i registeret, og begge slipper å betale en dritt. Nei, men har ikke krav på skolekort. Bare hvis man bor en viss avstand fra skolen sin. Men skolekortene som man fikk på skolen min var et vanlig månedskort bare. De fungerte da ypeprlig etter 18.00 Endret 7. januar 2007 av Mixel Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Skolekort funker ikke etter 18:00... desverre Så kjøp deg ett friggin månedskort! 450 kr har du tydeligvis tjent opp på noen dager hvis du bruker 80kr per dag.... Uansett, hvor lange skoledager har du hvis du ikke kan bruke ett kort fram til 18:00? :!: Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Skolekort funker ikke etter 18:00... desverre Så kjøp deg ett friggin månedskort! 450 kr har du tydeligvis tjent opp på noen dager hvis du bruker 80kr per dag.... Uansett, hvor lange skoledager har du hvis du ikke kan bruke ett kort fram til 18:00? :!: 7668427[/snapback] Er ikke alle som sitter hjemme hele dagen etter skolen. Visse mennesker liker å komme seg ut, dra til byen for å spise, shoppe og møte venner. Og hva slags månedskort er det egentlig du kjøper? 360 for barn og det dobbelte for voksne, er det ikke slik? Endret 7. januar 2007 av Mixel Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Og hva slags månedskort er det egentlig du kjøper? 360 for barn og det dobbelte for voksne, er det ikke slik? Nå snakket vi vel om og komme seg fram og tilbake til skolen? Jeg vet hvertfall at Ungdomskort/studentkort kosetr rundt 450 hvis jeg ikke tar feil. Er for pers mellom 13-21 eller noe? Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Skolekort funker ikke etter 18:00... desverre Så kjøp deg ett friggin månedskort! 450 kr har du tydeligvis tjent opp på noen dager hvis du bruker 80kr per dag.... Uansett, hvor lange skoledager har du hvis du ikke kan bruke ett kort fram til 18:00? :!: 7668427[/snapback] Har jeg sakt at jeg dro til byn hver dag? Jeg er der ikke så alt for ofte (desverre), men de gangene jeg er der så går det fort en 200kr på kollektivt.. Månedskort er bare waste da jeg ikke er der inne så ofte.. Lenke til kommentar
Akira Kurosawa Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 A-kort er vel det beste. Så slipper du bot hvis du glemmer det. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Gir opp... Sniking pWns! 7668490[/snapback] Du bor jo omtrent i oslo, syns ikke du det er dyrt med kollektivt? Selvom det koster 450kr for månedskort, så er det fortsatt ganske mye.. Tenkt på hvor mye det blir i året, 5400kr.. mange penger det Hadde jeg bodd i Oslo så hadde jeg brukt sykkel, helt garantert.. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Du bor jo omtrent i oslo, syns ikke du det er dyrt med kollektivt? Selvom det koster 450kr for månedskort, så er det fortsatt ganske mye.. Tenkt på hvor mye det blir i året, 5400kr.. mange penger det Hadde jeg bodd i Oslo så hadde jeg brukt sykkel, helt garantert.. Sniking pWns! Fint for deg, sykling er sunt. Men skal du ha en god sykkel koster den penger også + lappe dekk osv som koster penger... alt koster penger. Sniking pWns! Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Morsomt at du sniker fordi det er så dyrt, spesielt siden nettopp sniking er en av grunnene til at det blir dyrere **** ...og, IBTL Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Om det er kontroll, løp. Etter det jeg har lest på forumet, er ikke boten noe høyere enn om du bare betaler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg