Gjest Gjest Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Trene, spise godt, drikke noe varmt og god mosjon. det er nøkkelen til god søvn. Lenke til kommentar
Gnurk! Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 Fantasere om damer, eller om du har tid dra den rett før (begge tingene funker) Lenke til kommentar
cs_ Skrevet 19. juli 2010 Del Skrevet 19. juli 2010 (endret) Jeg liker å tro at jeg kan en del om dette. Her er mine tips: 1. Ikke spis eller drikk dersom du ikke plages av sult/tørste. Kroppen begynner å jobbe når du tar i deg mat og drikke 2. Ikke bruk PC, spill eller andre aktiviserende ting. 3. Les en bok eller se på tv. Jo kjedeligere/tørrere, jo bedre. Det er viktig at du ikke blir for engasjert og anstrengt. Hvis du er så opplagt at du ikke klarer å sove så har du i det minste klart å gjøre noe konstruktivt. 4. Prøv å gjør dette fra en liggende/avslappende stilling. 5. Hvis du er veldig opplagt og har noe du må rekke neste dag: legg deg ekstra tidlig. 6. Ikke reis deg opp etter 30min-1time fordi du ikke kan sove, da begynner du å anstrenge kroppen og kommuniserer at du skal opp. Ta heller fram en bok igjen og les. 7. Pass på at du har en behagelig temperatur i rommet, prøv å eliminere alle ubehageligheter før du legger deg. Ser det er en del tips om alkohol, onanering, melk osv. Jeg tror ikke dette vil hjelpe deg noe særlig, men det er mye som ligger i underbevisstheten som kan påvirke deg til å tro at det gjør (og dermed hjelper). Jeg tror vi alle har hørt om å drikke varm melk for å sove, dette er svada og har som regel motvirkninger. Endret 19. juli 2010 av cs_ 1 Lenke til kommentar
Gjest tom-erik Skrevet 4. august 2010 Del Skrevet 4. august 2010 du kan jo kanskje kjøpe sovepiller? Lenke til kommentar
Gjest Tidligere søvnløs Skrevet 9. august 2010 Del Skrevet 9. august 2010 Jeg har fått sovepiller av legen, men er faktisk like fornøyd med noe som heter "Tranquivita Drops". Det er dråper som er basert på et konsentrat av naturlige urter med beroligende effekt. De gir kroppen mulighet til å slappe av og klare og sove sammenhengende selv når man er under stress, har angst og uro i kroppen og andre følelsesmessige problemer. Jeg kjøpte dem av en homeparty konsulent, men hun har også nettbutikk hvor de selges. De selges altså reseptfrie og er laget av naturlige ingredisenser, slik at de ikke er skadelige for kroppen. Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 10. august 2010 Del Skrevet 10. august 2010 Jaja. Min erfaring: Kroppen har en vis innebygd søvnrytme, vis du har "vanelig" innebygd døgnrytme vil du legge deg om kveldene og sovne enkelt. Vis du ikke har vanelig søgnrytme, vil du ikke klare å søvne med mindre du er latterlig trøtt om kveldene. Men du vil lett sovne vis kropper sier du skal sovne. Selv sovner jeg lett omtrent 6 om morgenen, og våkner gjerne rundt 2-3 om ettermiddagen. Merket det sitter, for jeg sover bedre om morgene en om jeg legger meg til "vanelig tid. For å ikke snakke om at vis jeg er trøtt hele dagen, vil jeg begynne å bli mer våken rundt 3 tida uansett hvor ille det er. Lenke til kommentar
Windows8 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Salt. Artikkel: http://sleeptips4u.blogspot.com/2008/08/salt-and-sleep.html Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Til dere som sliter med innsovning: Spør om Circadin 2mg-resept hos legen. Øker nivået av melatonin drastisk, og tas ca. 1 time før leggetid. Lenke til kommentar
Thefka Skrevet 11. august 2010 Del Skrevet 11. august 2010 Det kan faktisk hjelpe å spise litt, hvis kroppen føler ubehag fordi den er sulten blir det vanskeligere å sove. Videre kan det hjelpe å fantasere, slik folk har sagt. Det å telle sauer er rett og slett for kjedelig til at man blir trøtt av det, sett heller på musikk du liker. Lenke til kommentar
Gjest treeeen! Skrevet 17. oktober 2010 Del Skrevet 17. oktober 2010 Ta deg en joggetur eller tren så du blir sliten! sover ganske bra etter jeg har trent hvertfall;) Lenke til kommentar
skruffe Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 har akkurat d samme probleme akkurat no. klare ikke sove. forsov mæ igår så vil helst sovne fortest mulig, har googla paracet ned doping men d hørtes ikke helt bra ut. nei , må vel ta en kjapp en å dovne bort snart før æ klikkee Lenke til kommentar
Wackee Skrevet 25. oktober 2011 Del Skrevet 25. oktober 2011 Sett på ein podcast med snakking (feks radioresepsjonen), lukk augo, og følg med på samtalen. Works like a charm! 1 Lenke til kommentar
del_diablo Skrevet 26. oktober 2011 Del Skrevet 26. oktober 2011 har akkurat d samme probleme akkurat no. klare ikke sove. forsov mæ igår så vil helst sovne fortest mulig, har googla paracet ned doping men d hørtes ikke helt bra ut. nei , må vel ta en kjapp en å dovne bort snart før æ klikkee Spør legen din om melatonintabletter. Først bruker du det i en periode så du ikke er alt for trøtt, f.eks 2 uker, og etter det så bruker du dem kun søndag kveld og dager du virkelig trenger å være uthvilt. Lenke til kommentar
Diskutant Skrevet 11. juli 2012 Del Skrevet 11. juli 2012 Sett på ein podcast med snakking (feks radioresepsjonen), lukk augo, og følg med på samtalen. Works like a charm! Jeg vil takke deg, nesten et år etterpå. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 13. juli 2012 Del Skrevet 13. juli 2012 Hjelper å ikke tenke på at du ikke klarer å sovne. Har også hørt at du sovner fortere hvis du bare tenker i bilder Det funker faktisk på meg Unngå "snakke"tenking feks. "omg hvordan skal jeg klare å få den dama til å like meg" osv. Heller prøv å se for deg ting, feks. Noe du har gjort som du likte, ei hawt dame, spill osv. Lenke til kommentar
xelag1 Skrevet 14. juli 2012 Del Skrevet 14. juli 2012 Noe så simpelt som å gå seg en tur, får meg til å gå i ett mer rolig og behersket modus. Noe så enkelt som å gå seg en tur, gir meg ett veldig rolig og behersket modus. Noe som medfører enkel søvn. http://www.rainymood.com/ er også noe som jeg liker å ha i bakgrunnen når jeg sover. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. juli 2012 Del Skrevet 15. juli 2012 Ikke tenke på at man skal sovne. Selv har jeg vel egentlig aldri hatt problemer med å sovne, heller motsatt, at jeg sovner ofte når det ikke passer seg. Men hvis jeg ligger i en seng og bare føler kroppen så sovner jeg fort. Lenke til kommentar
Markalicious Skrevet 7. januar 2013 Del Skrevet 7. januar 2013 Hel litt oliven olje på en fill og legg inni putetrekket Pleier og funke for meg Lenke til kommentar
Søvnløser Skrevet 24. februar 2013 Del Skrevet 24. februar 2013 Jeg har selv plages med og få sove Men jeg prøvde noen nye ting Dette kan få deg til å sovne lett •ta et varmt bad. •kle helt av deg. •runk i 10 min. •legg deg å les ikke så lenge i en kjedelig bok Lenke til kommentar
k.f Skrevet 17. mars 2013 Del Skrevet 17. mars 2013 tenk at du har 5 millioner kroner man hva vil du bruke de på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå