Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvordan sovne fortere ?

TanglewoodD

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hm, helt ærlig tror jeg det har med hvilke døgnrytme man har.

Selv sovner jeg ikke før lang ut på natt i uka, uansett hvor trøtt jeg er.

Men grunnen til dette kan være at jeg i helgene "tar igjen" for uka.

Altså; jeg legger meg sent og står opp sent. Dette er det jeg trives best med, men midt i uka når jeg skal på skolen funker ikke dette. Og siden jeg legger meg forskjellig i helger og ukedager, blir det til at jeg aldri klarer å sovne i uka :p

Sovetips har jeg ikke. Selv pleier jeg å lese i blad og høre på musikk, men hvor mye dette hjelper vet jeg ikke ;)

Lenke til kommentar
Hm, helt ærlig tror jeg det har med hvilke døgnrytme man har.

Selv sovner jeg ikke før lang ut på natt i uka, uansett hvor trøtt jeg er.

Men grunnen til dette kan være at jeg i helgene "tar igjen" for uka.

Altså; jeg legger meg sent og står opp sent. Dette er det jeg trives best med, men midt i uka når jeg skal på skolen funker ikke dette. Og siden jeg legger meg forskjellig i helger og ukedager, blir det til at jeg aldri klarer å sovne i uka :p

Sovetips har jeg ikke. Selv pleier jeg å lese i blad og høre på musikk, men hvor mye dette hjelper vet jeg ikke ;)

8383205[/snapback]

må si temmelig likt hos meg. Men jeg må se tv omtrent for å sovne, heldig for meg er det seinfeld og kongen av queens rundt de tider. Og uheldigvis bundy som ødelegger alt og suger. no offence"Bundy"

Lenke til kommentar

Sovner nesten alltid med en gang, men ofte om natten, søndag - mandag, sliter jeg. Det lengste jeg har ligget våken er vel 2t 30min her for noen uker siden, og jeg er ganske sikker på at det var på grunn av en rhcp sang jeg fikk på hjernen som var utroooolig kjedelig, hater rhcp. Sovna ved å høre på god musikk. Hjalp med en gang.

Men ihvertfall, i gymmen hørte paralellklassen noe avslappingsgreier de sa ver veldig søvndyssende(?). Var en som snakket et eller annet med en rolig avslappet stemme, jeg fikk så vidt hørt noe fordi gymsalen var delt.

Noen som vet hva dette\denne heter?

Lenke til kommentar
Noen som vet navn på noe te som man blir søvnig av?

Må jo være genialt før man skal legge seg, hvis det funker da.

Lurte på om jeg skal labbe nedom te sjappa i morgen å høre litt.

8402526[/snapback]

ta deg en tur inom en helsekost foretning og spør etter diverse der som man blir trøtt av..

ellers må jeg si at det var utrolig mange dårlige tips om insovning i denne tråden, gadd bare lese de 3 første sidene. nikotin er fy fy, alt med sukker det samme. søvnen blir ødelagt av alkohol. noe som funker og ikke er så farlig er å ta alergi piller. husker ikke navnet i farta. funka ikke på meg tho, alt for slappe greier

Lenke til kommentar
ta ZMA hvis du ikke får sove.... genialt kosttilskudd.....

fåes kjøt hos f.eks proteinfabrikken.no

8402436[/snapback]

hva gjør så dette?

8402499[/snapback]

dette er et kosttilskudd som inneholder sink, magnesium og vitamin B6(og kanskje B2. husker ikke)

hvorfor dette gjør at man blir trøtt vet jeg ikke, men det funker i alle fall for alle jeg har snakket med....

dette er heller ikke sovemedisin. men et mineraltillskudd. men man blir utrolig trøtt av det

Lenke til kommentar
Har hørt at banan hjelper.. Synes selv ikke at det hjelper noe serlig.

8406765[/snapback]

Banan, er som nevnt tidligere, idiotisk hvis man skal sove. Bananer er stappfulle av raske karbyhydrater, noe som resulterer i mye energi, som igjen ikke er en ide om man ønsker å sovne.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har hørt at banan hjelper.. Synes selv ikke at det hjelper noe serlig.

8406765[/snapback]

Banan, er som nevnt tidligere, idiotisk hvis man skal sove. Bananer er stappfulle av raske karbyhydrater, noe som resulterer i mye energi, som igjen ikke er en ide om man ønsker å sovne.

8407013[/snapback]

ja.... det med banan høres latterlig ut.... ta ZMA funker fint.... og bra for kroppen, i motsettning andre sovemedisiner

Lenke til kommentar
Les illustrert vitenskap. Start fra starten av bladet og bestem deg for at du skal lese hele bladet, selv de kjedelige artiklene om ting du ikke er interessert i. Når du har kommet ett godt stykke uti en slik artikkel vil du bli drittrøtt og da legger du deg for å sove. Om du merker at du begynner å tenke på andre ting og blir mer våken igjen, ta fram bladet igjen

8355638[/snapback]

illvit er et av de beste magasinene jeg har lest..

hvorfor er det så dønn kjedelig at du sovner av det?

Lenke til kommentar
noen sier de hører på trance musikk for bli glade og aktive, for meg funker det som sovemedisin, jeg hadde på hørselvern og øreplugger inni de med trance når vi kjørte langs en skikkelig humpete vei, jeg sov som en stein!men trance alene funker også bra!

8372491[/snapback]

dette høres fornuftig ut... jeg støtter meg til dette

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ja, jeg ville døgnet til neste dag, da er du skikkelig trøtt så da legger du deg sånn du vil ha det og setter på klokke så du har en fin døgn rytme, men ikke sov for lenge får da sovner du ikke før sent neste natt igjen.

Kjente til problemet, men har en fin døgnrytme nå

som du ser, denne skriver jeg 10.06 om morgenen.

Får mye ut av dagen :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...