AnaXyd Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei! Jeg har akkurat skaffet meg en ny host, og vil gjerne få flyttet over forumet mitt fra den gamle til den nye. Altså, jeg må flytte over databasen. Jeg har tatt backup, og har en fil med navnet "localhost.sql" som er backupen av hele databasen. Når jeg skulle prøve å importere databasen i den nye hosten, kom det en feilmelding: Error SQL query: -- -- Database: `40872` -- CREATE DATABASE `40872` DEFAULT CHARACTER SET latin1 COLLATE latin1_swedish_ci; MySQL said: Documentation #1044 - Access denied for user 'anaxydi'@'localhost' to database '40872' Jeg går utifra at databasen er tilpasset den gamle hosten, og vil ikke bli importert til den nye. Hvordan skal jeg få dette til? Hadde vært utrolig kjekt med svar! Lenke til kommentar
roac Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Eller som det ser ut for meg: som om du rett og slett ikke har tillatelse til å opprette nye databaser. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Okay, jeg fikk det plutselig til å importere seg... Men nå er det et nytt problem. Når jeg skulle starte forumet på den nye hosten, kom det en database error. Sikkert på grunn av at den trenger å oppdateres, p.g.a ny host, nye linker, osv. Så jeg installerte en ny og tom database. Hvordan kan jeg få importert den gamle databasen over den nye igjen, slik at det fungerer? Setter stor pris på svar.. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Okay, jeg fikk det plutselig til å importere seg... Men nå er det et nytt problem. Når jeg skulle starte forumet på den nye hosten, kom det en database error. Sikkert på grunn av at den trenger å oppdateres, p.g.a ny host, nye linker, osv. Så jeg installerte en ny og tom database.Hvordan kan jeg få importert den gamle databasen over den nye igjen, slik at det fungerer? Setter stor pris på svar.. 7683274[/snapback] Bruker du phpMyAdmin kan du legge inn sql-filen din via grafisk grensesnitt, bruker du konsoll kan du bruke følgende kommando: mysql -u<brukernavn> -p <databasenavn><<filnavnet.sql> hvor <brukernavn>, <databasenavn> og <filnavnet.sql> byttes ut med respektive verdier. Og legg merke til < mellom databasenavn og filnavn Mer her: http://nibbler.no/blog/?p=76 Endret 10. januar 2007 av CruellaDeVille Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Skal dette gjøres _etter_ eller _før_ installasjon av forumet? Med installasjon av forumet mener jeg installasjon av database også. Så etter installasjonen er det mange threads inne på databasen min som tilhører forumet. Skal jeg bare overskrive disse? Hvordan skal jeg gjøre det? Jeg bruker phpMyAdmin forresten. Endret 10. januar 2007 av AnaXyd Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå