Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen fryser seg.... ? *Løst!*


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Jeg har omtrent helt lik PC til deg og har akkuratt det samme problemet.. Jeg og en kamerat kjøpte helt like pc'er for noen dager siden og satt de sammen selv.. Han sin funker fint, men min henger seg opp sånn som med din.. Er veldig plagsomt og vil gjærne fikse det!

 

Håper du finner ut en løsning sånn at vi begge to har fungerende PC'er..:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg la meg igår satt jeg på en DVD for å se en film. ( også for å se om det klikket igjen som det gjorde sist gang jeg så en DVD)

 

Da jeg våknet var pcen fremdeles på, og ingenting hadde skjedd.

 

Men nå etter jobben så hadde pcen slått seg av. Jeg slo den på igjen og i post så kom det frem en melding.

 

"Warning! Now System is in safe mode.

Please reset CPU or Memory Frequency in the CMOS setup.

 

Press F1 to continue or DEL to enter BIOS."

 

Jeg har ikke overklokket noe nå, så hva betyr dette?

Lenke til kommentar
Hmm.. Godt å høre att det ikke bare er meg.. ^^

 

Har dere lagt inn alle de samme driverne og gjort akkurat det samme hele tiden?

 

Kan du forklare litt mer hva dere har gjort? :)

7710152[/snapback]

Jeg installerte alle de orginale driverene som jeg fikk med hovedkort og skjermkort.. Problemet oppstår bare når jeg spiller og ikke i Windows eller noen programmer.. Det kan skje etter noen få minutter eller etter en stund.. Merkelig nok kan jeg spille Battelfield 2142 ganske lenge uten at den fryser..:hm:

 

Jeg har formatert 2 ganger siden jeg fikk den.. Første gangen når jeg fikk den og andre gangen når jeg fant ut at det var no galt med maskinen.. Jeg tenkte at det kunne hjelpe men det gjorde det ikke..:(

 

Dette er oppsettet mitt, hvis det hjelper no..

 

HK: Asus P5N32 SLI SE Deluxe NF-4 S775

CPU: Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz S775

SK: XFX GeForce 8800GTX 768MB PCIe

PSU: OCZ GameXStream 600W

 

Jeg kjøpte maskinen fra NetShop og tenkte jeg skulle ringe de angående problemet mitt og høre om de har no forbehold om sånne ting.. Vet du no om det?

Lenke til kommentar

Dette høres ut som en produksjons feil på skjermkortet synes jeg.. Samme har jeg opplevd på et AGP skjermkort for en stund siden.. NØYAKTIG det samme som skjer med trådstarter.. Leverte skjermkortet til leverandør, fikk nytt og alt var i orden :D SKjermkortet var av typen ati radeon 9600*** Men skjermkort er skjermkort, og alle kan få feil produskjon.. Test ett annet skjermkort og se om det fortsatt skjer... evt test en kompis sitt i en dag eller slikt :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette høres ut som en produksjons feil på skjermkortet synes jeg.. Samme har jeg opplevd på et AGP skjermkort for en stund siden.. NØYAKTIG det samme som skjer med trådstarter.. Leverte skjermkortet til leverandør, fikk nytt og alt var i orden :D SKjermkortet var av typen ati radeon 9600*** Men skjermkort er skjermkort, og alle kan få feil produskjon.. Test ett annet skjermkort og se om det fortsatt skjer... evt test en kompis sitt i en dag eller slikt :thumbup:

7717177[/snapback]

Det var det jeg tenkte først, siden det kom opp noen vinduer som det stod at jeg måtte installere de nyeste driverene, etter at pc'en klikka, men så leste jeg på denne tråden og tenkte kanskje det var ett av de andre problemene som har blitt snakka om her.. Jeg tar kontakt med NetShop på mandag og får bytta skjermkortet.. Forhåpentligvis er det skjermkortet og ikke noe annet..:)

Lenke til kommentar
Hei!

 

Når du legger inn nForce driverne, prøv å IKKE legg inn Nvidia SW IDE driverne.

 

Fikk blåskjerm under store dataoverføringer via usb til disk når denne driveren var lagt inn. Kan være denne + network manager som ødelegger.

7738511[/snapback]

 

Du kan ha rett idet. Nå når jeg ikke har G25 rattet koblet til så nå er det veldi skjeldent noe låser seg. Det har vært "OK" i 3-4 dager nå, men det låste seg inatt, da jeg lastet ned noe greier.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Når du legger inn nForce driverne, prøv å IKKE legg inn Nvidia SW IDE driverne.

 

Fikk blåskjerm under store dataoverføringer via usb til disk når denne driveren var lagt inn. Kan være denne + network manager som ødelegger.

7738511[/snapback]

Jeg avinstallerte alle Nvidia drivere og innstallerte på nytt uten SW IDE og Network Manager og den har ikke klikket hittil..:D Tusen takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Hei!

 

Når du legger inn nForce driverne, prøv å IKKE legg inn Nvidia SW IDE driverne.

 

Fikk blåskjerm under store dataoverføringer via usb til disk når denne driveren var lagt inn. Kan være denne + network manager som ødelegger.

7738511[/snapback]

 

Quoted = Løsning på problemet.

 

Takk for alle som leste og kom med alternative løsninger.

Lenke til kommentar
Hei!

 

Når du legger inn nForce driverne, prøv å IKKE legg inn Nvidia SW IDE driverne.

 

Fikk blåskjerm under store dataoverføringer via usb til disk når denne driveren var lagt inn. Kan være denne + network manager som ødelegger.

7738511[/snapback]

 

Quoted = Løsning på problemet.

 

Takk for alle som leste og kom med alternative løsninger.

7779618[/snapback]

Den er ikke helt løst enda.. :p PC'en min har begynnt å klikke igjen.. :'(

Lenke til kommentar

Ser ut som det gikk bra med o(O)phus og Kissan. Tenkte jeg skulle poste her fordi jeg sliter med nesten samme problem. Har hatt pc'en i litt over ett år nå og har aldri hatt noe feil med den. Før nå.

Får regelmessige BSOD med flere forskjellige meldinger. Driver_irql_not_less_or_equal går igjen ganske ofte. Det skjer helt urelegmessig, noen ganger ved inlogging, andre ganger etter at pcen har stått på en stund.

Hvis jeg kjører igang ett spill, får jeg ofte BSOD med nv4_disp.dll som feilmeldig. Andre ganger er et f.eks. en wlan fil eller en system fil som er feilmeldingen.

Det rare er at jeg ikke har endret på noe som helst verken hardware eller software. Fikk bare en dag opp noen bluescreens, så tenkte jeg at det var windows som var fukka og reinstallerte. Men problemet sluttet ikke. Har kjørt memtest i en dag, men finner ingen problemer. Har oppdatert bios, prød en eldre bios versjon. Nye/gammle/beta drivere av forcware og nvforce.

Eneste ressultat jeg har hatt som er positivt er at når jeg kjøere med kunn en ram brikke så får jeg ikke noe feil. Så fort jeg putter i den andre kommer blå skjermene. Akkurat som ikke hovedkortet takkler 2 ram brikker.

 

oppsettet mitt er: amd x2 3800+, geforce 7800gt, ballistix ram 1024. a8n sli premium.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...