MyBigMouth Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei Var så uheldig at noen windows filer forsvant da jeg installerte en ny driver til skjermkortet mitt. Jeg fikk dermed ikke bootet windows. Jeg kjørte derfor disken i en annen pc, og kopierte filene over, for så å reinstallere windows og kopiere de gamle filene over(?). Problemet mitt er at da windows krasjet, forsvant også hele partisjonen min med windows. Klarte ikke finne den partisjonen da den ble satt i en ny disk. Filene må jo finnes et sted(?). Det jeg lurer på da, er om det finnes et program som kan hente fram filer fra eldre formateringer, dvs en formatering. Trenger bare mappen mine dokumenter. Hadde nemlig alle bildene mine på denne... Er det noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Det finnes masse slik programvare. Gå inn på Download.com og prøv deg fram med ulike søkeord, feks photo recover. Husk å velge at den kun skal søke blandt gratisprogrammer, med mindre du er interessert i å betale for det. Et program jeg fant i farten var TestDisk & PhotoRec. NB! Sett harddisken inn i en annen PC når du kjører gjenopprettingen. Kjører du Windows direkte fra harddisken minsker du sjansen for å finne igjen filene. De kan nemlig bli overskrevet etterhvert som Windows trenger plass. Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Det finnes masse slik programvare. Gå inn på Download.com og prøv deg fram med ulike søkeord, feks photo recover. Husk å velge at den kun skal søke blandt gratisprogrammer, med mindre du er interessert i å betale for det. Et program jeg fant i farten var TestDisk & PhotoRec. NB! Sett harddisken inn i en annen PC når du kjører gjenopprettingen. Kjører du Windows direkte fra harddisken minsker du sjansen for å finne igjen filene. De kan nemlig bli overskrevet etterhvert som Windows trenger plass. 7667765[/snapback] Takk. Det er ikke noen som har noen gode forslag programmer. Erfaringer? Skulle gjerne ha hentet tilbake mappen Mine dokumenter. Hva bør jeg da bruke? Lenke til kommentar
Joddleif Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Du kan jo ta en kikk i denne guiden publisert av DinSide i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå