christian1986 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Etter at jeg nettopp har byttet ut mitt aksesspunkt DI-624+ med en DWL-4300+, sluttet ip-telefonen å virke. Det vil si, virke gjør den, men begrenset. Om jeg ringer ut, så hører jeg den i andre enden helt uten problemer, mens mottaker hører masse hakking/klipping i lyden. Hva kan dette skyldes? Sitter på en mer enn god nok linje.. Lenke til kommentar
Selmer79 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Kjører du torrents e.l. samtidig? Jeg har akkurat samme problem hos meg. Hvis jeg kjører uTorrent så blir all utgående VoIP-trafikk "ødelagt".. Virker som det er et problem med enten pakke-prioritering i en av enhetene, eller at pakke-bufferet i en av enhetene "renner over".. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Kjører du torrents e.l. samtidig? Jeg har akkurat samme problem hos meg. Hvis jeg kjører uTorrent så blir all utgående VoIP-trafikk "ødelagt".. Virker som det er et problem med enten pakke-prioritering i en av enhetene, eller at pakke-bufferet i en av enhetene "renner over".. 7667612[/snapback] Er ingen trafikk i det hele tatt. 4/0.6 er linjen på, og da uten trafikk skulle det holde ann mass! Lenke til kommentar
Selmer79 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hmm.. Det var værre.. Du kjører ADSL-modem -> VoIP-modem -> router ikke sant? Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Hmm.. Det var værre.. Du kjører ADSL-modem -> VoIP-modem -> router ikke sant? 7667727[/snapback] Nei, gjør nok ikke det. Kjører ADSL-modem -> router -> VoIP-modem. Lenke til kommentar
Selmer79 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Nei, gjør nok ikke det. Kjører ADSL-modem -> router -> VoIP-modem. 7667977[/snapback] Prøv med oppsettet jeg beskrev og se om det hjelper.. Lenke til kommentar
persistent Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hadde du samme rekkefølge; ADSL-modem -> router -> VoIP-modem på det forrige aksesspunktet også ? Hvilken leverandør har du ? Vet at enkelte (som Telio) krever åpning av "incoming ports" i ruteren for at VoIP skal fungere. Lenke til kommentar
christian1986 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Hadde du samme rekkefølge; ADSL-modem -> router -> VoIP-modem på det forrige aksesspunktet også ?Hvilken leverandør har du ? Vet at enkelte (som Telio) krever åpning av "incoming ports" i ruteren for at VoIP skal fungere. 7668053[/snapback] Jupp, samme oppkobling som tidligere. Men, jeg har teilo, så jeg bør kanskje prøve å åpne noen porter.. Du vet ikke tilfelidgvis hvilke? Lenke til kommentar
Selmer79 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Jeg ville uansett flyttet VoIP-modemet forran router'n. Hvis du kobler PC'en gjennom VoIP-modemet så får du grei flyt-kontroll for VoIP Hvis du paralell-kobler VoIP-modemet med PC'en (hver sin port i router'n) så er det opp til router'n å styre pakke-flyt (og det kan bli hva-som-helst). VoIP bør ha en meget stabil strøm (høy prioritet) for å opprettholde god kvalitet. Selv venter jeg på svar fra Ventelo så jeg kan sette opp en slik for å kvitte meg med kabel-spaghetti'en og gi meg bedre ytelse en standard-utstyret fra Ventelo.. Som Telio-kunde kan ikke du gjøre det samme, da Telio ikke tillater tredjeparts-utstyr til å styre VoIP'en sin (med mindre de har endret på denne policy'en den siste måneden). BTW, VoIP skal bruke port 5060 hvis jeg ikke tar feil.. Endret 7. januar 2007 av Selmer79 Lenke til kommentar
Ickx Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Har du sjekket at kabelen som kommer fra ruteren står i WAN-porten og ikke i PC-porten på VoIP-modemet? Jeg har Telio selv og har koblet på samme måte: ADSL-Modem>>>Ruter>>>VoIP dette fungerer utmerket her, så du skal ikke behøve å flytte VoIP-modemet. Endret 7. januar 2007 av Ickx Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 På www.telio.no står det bl.a. følgende: Jeg har en ruter. Kan jeg koble adapteren bak denne? Adapteren skal fungere med de fleste rutere i private hjem. Adapteren kommuniserer på port UDP 5060 (triggerport) og UDP 16300 - 16700 (public port). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå