Gå til innhold

Hjelp til telefon: W810i vs 6288 vs ..?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er på utkikk etter en ny telefon ettersom den forrige driver og tar kvelden. Jeg vektlegger:

 

Kvalitet

Litt design

At den er komfortabel å bruke/bære

Ingen irriterende feil og mangler

En nogenlunde grei kalenderløsning

Helst grei kvalitet på kamera

Bør kunne spille av mp3 og denslags med god kvalitet

 

Pris tenker jeg meg i underkant av 2500, helst nærmere 2000 enn 2500. Jeg er villig til å binde meg i 12 mnd dersom jeg sparer inn penger totalt sett. Jeg har foreløpig sett på W810i og 6288 og vil gjerne at noen sier hva jeg bør gå for, ellers er jeg åpen for andre forslag også.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sto ovenfor det samme valget i fjor sommer. Men da het telefonen 6280 (den gamle utgaven av 6288). Etter å ha titta på begge to flere ganger og faktisk fått anbefalt w810i av samtlige selgere, ja, så valgte jeg 6280. Å, satan som jeg angret etterpå. I elleve dager var det en fantastisk tlf, sinnsyk god skjerm, lette menyer, rask respons. Så døde den bare. Og mens den var på verksted leste jeg meg opp på akkurat den tlf, mye her på amobil. Fikk inntrykk av at det var mye tull med den, noe som det i ettertid viste seg å være. Etter en uke skulle jeg hente tlf men fikk beskjed om at den måtte sendes til utlandet! for å repareres, og siden de ikke hadde en tilsvarende tlf i butikken den dagen fikk jeg hevet kjøpet. Heldigvis.

 

Så jeg venta, og venta ennå lenger slik at jeg fikk en tlf i jobben. Fikk en qtek 8500 (noe som er en helt annen historie om en dårlig tlf), og har fortsatt lyst på en SE. Kommer helt sikkert til å kjøpe meg en også ganske snart, enten en w810i eller en k800i. Grunnen er enkel, de er små, fine å se på, har veldige gode skjermer, veldig godt kamera, og har det jeg er ute etter.

 

Kjenner ikke så mye til 6288, men kan ikke helt se for meg at det er så utrolig stor forskjell på den og 6280. Er jo omtrent samme tlf, samme operativsystem, samme alt egentlig...litt større minnekort, men det er vel ikke det viktigste.

 

Så, hvis jeg var deg, ville jeg lett ha kjøpt en w810i.

 

:)

Lenke til kommentar

"Blir spennende å se om de har rettet opp alle feilene ved 6280" står det i artikkelen hvor man sniktitter på 6288, men de har enda ikke sagt noe om de faktisk er fornøyde for å følge opp artikkelen :( Det er derfor jeg var i tvil, ellers hadde jeg gått for Nokia siden jeg er nokia-vant.

Lenke til kommentar

Har personlig liten erfaring med 6288, men har testet den i butikk. Sinnsykt god skjerm og oversiktlig meny..Var selv i tvil om jeg skulle ha 6288 eller w850i, siden feilene med 6280. Men de fleste mener at 6288 er feilfri(nesten ingen er levert til reperasjon). Synes det er en sinnsykt bra telefon til en bra pris(minste jeg har sett hittil er med tele2 abon. på lefdal; totalpris på 1800,-) W810i er jo en bra telefon det også,men personlig synes jeg ikke den kan måle seg med 6288.

Lenke til kommentar
Nokia 6288 skal å ingen problemer som 6280 :thumbdown:

Den har veldig bra kamera da :thumbup:

Jeg skulle ha 6288,men så kommer 6300 og jeg likte den da så jeg skal kjøpe den da.

7676787[/snapback]

Forstod ikke den første setningen din, og da ga det litt lite mening =/

 

 

Har personlig liten erfaring med 6288, men har testet den i butikk. Sinnsykt god skjerm og oversiktlig meny..Var selv i tvil om jeg skulle ha 6288 eller w850i, siden feilene med 6280. Men de fleste mener at 6288 er feilfri(nesten ingen er levert til reperasjon). Synes det er en sinnsykt bra telefon til en bra pris(minste jeg har sett hittil er med tele2 abon. på lefdal; totalpris på 1800,-) W810i er jo en bra telefon det også,men personlig synes jeg ikke den kan måle seg med 6288.

7680165[/snapback]

Kan du utdype litt på siste setningen?

 

Nå ble jeg litt i tvil igjen, selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for W810i etter det første svaret jeg fikk.

Lenke til kommentar

Enkelt sagt, 6288 slår W810i på alle områder bortsett fra at du kanskje må trykke en tast mer eller to for å høre på mp3-filene dine.

Bedre lyd, bedre høyttalere, bedre bilder, bedre video, bedre handsfree, bedre skjerm (større og skarpere) og i tillegg får du 3G.

Ingen treghet, ingen bugs, ingen problemer.

 

Skjønner ikke at det er et dilemma en gang jeg da.

Er det stor prisforskjell?

Lenke til kommentar
Enkelt sagt, 6288 slår W810i på alle områder bortsett fra at du kanskje må trykke en tast mer eller to for å høre på mp3-filene dine.

Bedre lyd, bedre høyttalere, bedre bilder, bedre video, bedre handsfree, bedre skjerm (større og skarpere) og i tillegg får du 3G.

Ingen treghet, ingen bugs, ingen problemer.

 

Skjønner ikke at det er et dilemma en gang jeg da.

Er det stor prisforskjell?

7681609[/snapback]

 

W810i er mindre, den har mye bedre batteri kapasitet, den tar like gode bilder. Men ellers er 6288 en meget god telefon det også, og kan bekrefte som forhandler at det er svært lite feil på den. Har ikke hørt om noen feil etter å ha hatt den i salg i noen måneder nå hvertfall.

Lenke til kommentar
Enkelt sagt, 6288 slår W810i på alle områder bortsett fra at du kanskje må trykke en tast mer eller to for å høre på mp3-filene dine.

Bedre lyd, bedre høyttalere, bedre bilder, bedre video, bedre handsfree, bedre skjerm (større og skarpere) og i tillegg får du 3G.

Ingen treghet, ingen bugs, ingen problemer.

 

Skjønner ikke at det er et dilemma en gang jeg da.

Er det stor prisforskjell?

7681609[/snapback]

 

W810i er mindre, den har mye bedre batteri kapasitet, den tar like gode bilder. Men ellers er 6288 en meget god telefon det også, og kan bekrefte som forhandler at det er svært lite feil på den. Har ikke hørt om noen feil etter å ha hatt den i salg i noen måneder nå hvertfall.

7681792[/snapback]

 

Må tas med at w810i har autofokus, det har ikke 6288.. SE kan du oppgradere via nettet tror jeg.. litt mer problemer med dette på 6288, etter det jeg har hørt..

Endret av hojohansen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...