Gå til innhold

Musikk som DU elsker og ånder for.

Hippieshop

Anbefalte innlegg

Gjest member-101642
Pink Floyd

U2

DumDum Boys

Jokke (Joachim Nielsen, Jokke med Tourettes, Jokke & Valentinerne)

Led Zeppelin

Tool

The Doors

Rage Against The Machine

Alice in Chains

Pearl Jam

The Clash

7667874[/snapback]

Tilføyer disse:

The Jimi Hendrix Experience

Har nettopp begynt å høre på Jimi Hendrix. Musikken appellerer til meg, og gitaren hans er noe av det beste jeg har hørt.

Nirvana

Jeg liker den skitne og sinte stemmen til Kurt Cobain, samtidig som sangene er utrolig fengende.

Metallica

Har hørt på dem siden barneskolen. Vi "gutta" hørte på Metallica hele tiden

Bruce Springsteen

Mange låter som er lett å like. Vokalen er bra, samme med resten. Pianoen og saksofonen er nok det jeg liker best i sangene hans

Endret av member-101642
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det eneste bandet som passer gitt beskrivelse for meg, er Opeth. De lager helt genial musikk etter min mening. Noen låter er skikkelig heavy, andre kan man få tårer i øynene av. Jeg får alltid gåsehud av A Fair Judgement, og Hope Leaves er bare vakker, og Deliverance er et mesterverk av de sjeldene.

Opeth er også det eneste bandet som jeg ikke missliker èn eneste sang fra. Selvsagt er det sanger jeg liker mer / mindre, men jeg får faktisk noe bra ut av hver eneste låt de har laget.

I tillegg vil jeg legge til 2 sanger fra Edge Of Sanity. Vent - La meg omformulere, 2 mesterverker fra EoS. Jeg snakker om Crimson og Crimson II. (Konseptalbum)

Begge sangene varer rundt 40 minutter - all ære til EoS (Dan Swano) for å gjøre hvert eneste sekund minneverdig, det er rett og slett ikke et kjedelig punkt i disse fantastiske sangene!

Lenke til kommentar

Linkin Park <33

Linkin Park har vært mitt favorittband så lenge jeg kan huske.. ELSKER kombinasjonen av Mike's rap og Chester's fabelaktive skriking. I tillegg så har de meget bra livekonserter som er like gode å Høre på som å sitte å høre på studio versjonene syntes jeg da :) (nesten hvertfall) ;)

Lenke til kommentar

Iron Maiden

Elsker absolutt alt med dette bandet. Medlemmene, sangene, tekstene.. ALT!

Ble totalt frelst når jeg hørte den første sangen når jeg var rundt, tja.. 8-9 kanskje.

Godt å ha en bror som også er rock/metal-fan ;)

Setter jeg på fks. "Blood Brothers", er jeg fjern i 6-7 minutter.. :)

Tidenes beste band, og det er min mening.

Endret av Orpheus
Lenke til kommentar

Som andre tidligere har nevnt, kommer det veldig ann på situasjonen. Det går ann å elske musikk på flere måter.

Mine klare favoritter:

-The Beatles: Har hørt på dem helt siden jeg lå i magen til mamma. Pappa lærte meg tidlig å ta i bruk platespilleren, og platene av The Beatles ble spilt hyppig. Var på konsert med macca i 2004, noe som bare forsterket følelsene mine!

-Thomas Dybdahl: October-triologien er helt fantastisk! Finnes ingenting vakrere enn å gå hjem om natten, stjerneklar himmel, og Thomas Dybdahl i ørene! Var på konsert med han for første gang i Domkirkeodden på Hamar. En fantastisk konsert ved gamle kirkeruiner, innebygd i et glasshus med fantastisk lys og akustikk!

-The National Bank: Thomas Dybdahl og brødrene fra Jaga Jazzist. En utrolig og uvirkelig kombinasjon!

-Antony and the Johnsons: Hørte "Hope there's someone" på P4, og smeltet med en gang. Kjøpte "I'm a Bird Now" albumet, noe som må sies å være et av mine bedre platekjøp! Et sterkt album som skildrer følelser, sorg, håp og kjærlighet på en nydelig måte. Har sterke minner fra dette albumet, da dette var hva jeg hørte på da jeg var i London under terrorangrepene! Har gått glipp av to av konsertene han har holdt i Oslo :( . Jeg var ikke gammel nok til å komme inn på Rockefeller den gangen, og var for sent ute til å få billetter til konserthuset :hrm:

-Sufjan Stevens: "Illinois" = verdens beste album? Ja, det vil jeg si! Bandet har trolig mine to øverste favorittlåter, "John Wayne Gacy, Jr" og "Jacksonville". Har aldri sett dem live, men håper jeg en gang får den muligheten!

-Pink Floyd: Mange er nok enige i at Pink Floyd er tidenes band. Er kun kjent med "The Wall", "The Dark Side of the Moon", "Wish You Were Here", "The Division Bell" og "Animals". Dette er imidlertid nok til å gjøre opp en god mening om bandet. Jeg simpelthen elsker dem. Gilmours fantastiske stemme og gitarspill wub.gif . Synd jeg lever i feil tid, og aldri har hatt anledning til å se dem samlet live :(.

-Muse: Ble nylig forelsket i Muse gjennom "Origin of Symmetry". Kjempekul musikk. Spesiell, men konge!

-In Flames: Bandet som virkelig får liv i vorspielet. Favoritten innen metal. Har ikke bekjentskap til noen av albumene dems, bare enkeltsanger som "The Quiet Place", "Trigger", "Cloud Connected", "Touch of Red", "Evil in a Closet" og "Man made god"

Endret av Mojo Pin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...