Explorer Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei. Har en Toyota Corolla 4wd wagon, '95 modell. Denne har, siden jeg kjøpte den vært uten lys i panelet som brukes til å justere vifte, varme osv. Nå i mørket har dette irritert meg nok til at jeg nå har bestemt meg for å fikse det. Problemet er at jeg har ikke greid å finne ut hvordan jeg får av frontpanelet uten å ødelegge det slik at jeg kommer til lyspæren. da jeg kjøpte bilen fikk jeg med en ny pære, men fikk den ikke montert. Her er pæren: Og panelet: Er litt skeptisk til at den ene pæren greier å gi tilstrekkelig lys i hele panelet, så blir muligens å kjøpe et par små dioder å sette inn istede. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 For å få et enklest mulig svar på dette og videre fix på bilen din, burde du kjøpe haynesboka for bilen din. Den koster ikke mange kronene (ca 200-230kr). Den fåes på bilrekvisitaforetninger som torshov, mekonomen, biltema, bilextra osv Som oftest er det mye klips og brytere osv som må pelles av, så det er som regel en del jobb med å bytte disse pærene. Derfor kan det være kjekt å se i boka, der det iallefall det meste står, også sånne her ting. Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Skal stikke innom Mekonomen i morgen å se etter den. Det vil være denne boken? (litt usikker ettersom siden sto at den dekker disse modellene: Saloon, Hatchback, Liftback and Estate) Endret 7. januar 2007 av Explorer Lenke til kommentar
krihel Skrevet 28. januar 2007 Del Skrevet 28. januar 2007 Her må du av med så og si hele dashbordet for og få tak i de 2 skruene som holder de hele på plass, bak hele panelet sitter det en plastsak som fordeler lyset som kommer fra en pære..lyser helt greit;) Lenke til kommentar
Explorer Skrevet 28. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2007 Jepp, stemmer det. Byttet pæren før helgen, ble et flott blått lys, og nå har jeg begynt å bytte om til blå dioder både i instrumentene og stereoanlegget. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå