harald_ Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Hei! Jeg har jæwlig lyst på linux, hvordan bør jeg gjøre det? Jeg har en 933mhz PIII 512 ram, GeForce 4 MX440 med win 2k pro. (forbanna dritt krasjer hele JÆWLA tida) Går det ann å ha både win og linux? I så fall, må jeg formatere? Thx Lenke til kommentar
akinesia Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 går godt an å bruke begge deler... å du treng ikke å formantere Lenke til kommentar
harald_ Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Genialt, men hvordan klarer jeg det? Lenke til kommentar
Hoppesagåsa Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Søk litt på forumet, det finnes mange tråder som beskriver fremgangsmåter. Hint: om du dropper banneord i søkemotoren får du kanskje flere treff. Lenke til kommentar
tivolieselet Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 ja jeg kan anbefale mandrake 9.0 http://www.linux-mandrake.com/en/ det er en linux som kaprer en del ms brukere og er veldig lett spes på dualboot systemer da den har harddrake.. eller.no som gjør at du kan partiosjonere hd`ene dine og du er i gang. siden du har geforce kortet som ikke har open kilde for drivere så kan jeg anbefale deg å se på http://www.club-nihil.net/mub/viewforum.php?f=5 der er noen hint og vel som det om hvordan du installere de driverene. lykke til :smile: Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Den forbann(j)a driten kommer til å klikke og bugge like mye. Gjør som meg, kjøp ny og ødelegg den gammle . Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Har du en stor NTFS-partisjon må du enten formatere eller bruke et program a la partitionmagic på å lage plass til Linux. Skal du formatere, bruk fat32-filsystem på windows-delen. Linux takler fat32 uendelig mye bedre enn ntfs. Har du upartisjonert ledig plass på disken, ordner mandrake-installeringsprogrammet alt av seg selv. Du får bootmeny i begynnelsen der du kan velge mellom windows og mdk. Regn med å måtte bruke mye tid på lesing til å begynne med. Lykke til! Hilsen Are-Harald. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå