coin15 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei, jeg lurte på hvordan det var å ta sertifikatet i USA når man er 16 år? hvordan reglene er o.l hva man må ta hensyn til og lignende, skal enten dra til California eller Florida, nå om 1 mnd, og lurte på hvordan det foregikk litt rundt sertifikat der... Noen som vet? Mvh Coin Lenke til kommentar
exin89 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Tror du kan ta den der, og kjøre der. Men du har ikke lov til å kjøre i norge før du er 18, fordi du må følge norske lover, når du er i norge. Kjenner noen som gjorde det. Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Dersom du oppholder deg der i lenger enn 6 mnd kan du ta lappen, ellers ikke. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Om du kun skal på ferie kan jeg garantere at du ikke får ta lappen der. Jeg har selv en kusine som er litt yngre enn meg som reiste til USA (Nevada) sist sommer, der skal hun være ett år som utvekslingselev. Siden hun blir 18 år mens hun er bortreist får hun lov til å ta lappen, men hennes venninne som ikke blir det får ikke ta den. Mer vet jeg ikke, så noen andre må ta det derfra ... Lenke til kommentar
coin15 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg skal være der i 3mnd i første omgang, muligens det blir et helt år, MEN det jeg lurte på sånn var at jeg har hørt om noe sære regler som er for de som er under 18 som kjører opp, at det er ikke lov å kjøre mellom forskjellige klokkeslett, og at du ikke har lov å ha pasjasjerer, osv, noen som vet noe om dette? og om hvor lang tid det tar å kjøre opp o.l? Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Reglene varierer også endel fra stat til stat. Noen steder kan faktisk ta lappen når man er 14. http://en.wikipedia.org/wiki/Driving_license#United_States Lenke til kommentar
coin15 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Hvordan er det da om man kjører opp i en stat, har man ikke lov å kjøre i andre stater da? og dette learners permit tullet, om at man må ha det i 1 år før man får kjøre opp regardless alder? har jeg skjønt rett? Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Kansas: 14 years, with parent hjelpe meg offtopic Endret 10. januar 2007 av Simkin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå