carbonblue Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei er så heldig at jeg får kjøp meg hjemme pc til ca 28 k. og så klart vil jeg ha mest mulig for pengene. Ønsker hjelp fra dere som kan mye om dagens komponenter, og har god erfaring til beste valg. Har i dag en "gammel" P4 skal brukes til video redigering, cad tegning og rikelig med lagerplass. Har 2 skjermer som jeg ønsker å bruk sammen. begge har Dvi og Vga kontakt, Har byggd en del maskiner tidliger og kan en god del om data. er ikke oppdatert på hva som er bra i dag. Trenger stor cpu, hurtig disk til os, stor lagerdisk min 500 gb, gb nettverkskort, firewire, min 4 usb, mye ram ( 4gb event 2gb ? Vista ? ) Skal ikke brukes til spilling, men et brukbart skjermkort med dobbel utgang er bra. En hovedting jeg legger MYE vekt på er at maskinen er stabil og hurtig. Er det vits i dag å bygg selv ? er det noe serlig å spar ? På forhånd takk for alle svar Lenke til kommentar
tfoyen Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 seriøst 28K til en hjemme pc som ikkje skal brukset til spiling, 15k er meir en nok Lenke til kommentar
tfoyen Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) 12000 er meir en bra nok for ditt bruk og er under halvparten så dyr som du hadde planlagt men vist du skal bruke over 20k på pce 23000 Endret 7. januar 2007 av tfoyen Lenke til kommentar
Manx Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Denne skulle vel kanskje virke, siden du ikke skal spille så kan du jo gå ned en 1000-1500 kroner på skjermkortet og kanskje legge de pengene i Intel Core 2 Extreme QX6700 hvis du føler at det er behov for firekjerners cpu 19 000 - 22 000 kroner... Så du vil ende opp på rundt den summen hvis du bytter litt på gpu og eventuelt cpu Edit: 4 gb med ram, 600 gb lagringsplass, raptor til os også kommer jo Vista i tillegg til en eller annen pris Endret 7. januar 2007 av Manx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå