Gjest Slettet+6132 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Kjøpte nettopp en WRT54GL fra komplett.no (rett før den kom på tilbud, arg!) og har lagt in DD-WRT v23 SP2 på den. Alt går greit og slikt, helt til jeg kobler lyse til på WAN. Jeg er på lyses eldste system, slik at all multicasten til TV går over hele nettverket og det er sannsynligvis det som tar knekken på WRTen. Dersom jeg setter opp en repeterende ping mot WRTen og kobler til lyse på WAN ser jeg med en gang at den slutter å svare, og når jeg kobler fra lyse går det en liten stund og så svarer den igjen. Er det mulig å fikse dette på noen måte? Planen var liksom å slippe å ha PCen som router. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Bumper tråden, er avhengig av å få svar. Lenke til kommentar
VF-racing Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Vet ikke om det hjelper.. Men har du prøvd å kople en switch i mellom ? Den kan kanskje hjelpe som et skille ?? Har du en switch liggende i en skuff enda, så er det jo verd et forsøk. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 er Lyse-tingen en NAT-router som gir 192.168. eller 10.-adresser? Isåfall er det mulig at de to enhetene tar samme IP-adresse, og dermed crasher det. Forresten er min erfaring med dd-wrt at det er ekstremt ustabilt. Jeg har flashet min med openwrt, som er langt mer stabilt. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 dd-wrt er stabil som bare det. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) multicasten til tven skal ikke brukes til å koble dataer på nett er egen utgang du får nett over, har selv gjort samme feil! Fra boksen på veggen der fibern kommer er det flere utganger, en/to til tv, en til datanette og en/to til telefonnette! Du må bruke den utgangen fra datanette for i heletatt få nett! Endret 11. januar 2007 av VikinGz Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 er Lyse-tingen en NAT-router som gir 192.168. eller 10.-adresser? Isåfall er det mulig at de to enhetene tar samme IP-adresse, og dermed crasher det. Nei, jeg har fast IP fra lyse og før jeg satte i kabelen hadde jeg konfigurert den for den ipen. multicasten til tven skal ikke brukes til å koble dataer på netter egen utgang du får nett over, har selv gjort samme feil! Fra boksen på veggen der fibern kommer er det flere utganger, en/to til tv, en til datanette og en/to til telefonnette! Du må bruke den utgangen fra datanette for i heletatt få nett! Som jeg sa i første innlegget er jeg på det gamle systemet, der har du bare tre porter som alle kan brukes til PC og TV. Uansett, spiller ingen rolle, sendte linksysen i retur i går. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 er Lyse-tingen en NAT-router som gir 192.168. eller 10.-adresser? Isåfall er det mulig at de to enhetene tar samme IP-adresse, og dermed crasher det. Nei, jeg har fast IP fra lyse og før jeg satte i kabelen hadde jeg konfigurert den for den ipen. multicasten til tven skal ikke brukes til å koble dataer på netter egen utgang du får nett over, har selv gjort samme feil! Fra boksen på veggen der fibern kommer er det flere utganger, en/to til tv, en til datanette og en/to til telefonnette! Du må bruke den utgangen fra datanette for i heletatt få nett! Som jeg sa i første innlegget er jeg på det gamle systemet, der har du bare tre porter som alle kan brukes til PC og TV. Uansett, spiller ingen rolle, sendte linksysen i retur i går. 7700831[/snapback] ok, men multicastet kan vell ikke rutes videre? det kan kun kobbles i svitsjer... etter det jeg har sjønt. For å rute dette nette må være håpløst, tanken på at nette konstant bruker multicasten som jeg tror ligger rundt 5mbit (ikke sikker på hvor mye den tar) Så jeg ville tro at den kveler fort... du kan jo spørre de som leverer lyse sitt nett eller lyse selv om ny hussentral Det fikk vi Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 ok, men multicastet kan vell ikke rutes videre? det kan kun kobbles i svitsjer... etter det jeg har sjønt. For å rute dette nette må være håpløst, tanken på at nette konstant bruker multicasten som jeg tror ligger rundt 5mbit (ikke sikker på hvor mye den tar)Så jeg ville tro at den kveler fort... du kan jo spørre de som leverer lyse sitt nett eller lyse selv om ny hussentral Det fikk vi Skulle ikke route multicasten, men siden multicasten hele tiden sendes ut tok det knekken på linksysen. Å route multicast skal forresten være mulig, og 5Mbit er ingenting. TV-kanalene bruker mellom 5 og 20Mbit, hvis ikke mer. Lenke til kommentar
ranvik Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 det er ikke bare wrt54g som IKKE liker multcast, men faktisk ingen liker multicast selv om det er lite traffik. det finnes ikke noe fix på problemet, enne og slå på filter multicast. Lenke til kommentar
KenBjork Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hei Litt OT, men man bryter garantien om man flasher 3dj-part firmware. Så jeg håper du flasha til std fw og krysse fingrene for at du ikke får den i retur på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå