Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

cpu fan failed?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du AMD cpu?

Hvis du har amd cool`n`quiet aktivert kan det hende at vifta spinner med færre rpm enn det du har satt som minimum i BIOSen. Det er en slik alarm man kan aktivere som sier ifra hvis viften slutter å virke. Du kan evt sette denne på et lavere nivå, eller bare skru av denne helt.

Håper du forstod hva jeg mente :)

Lenke til kommentar
Har du AMD cpu?

Hvis du har amd cool`n`quiet aktivert kan det hende at vifta spinner med færre rpm enn det du har satt som minimum i BIOSen. Det er en slik alarm man kan aktivere som sier ifra hvis viften slutter å virke. Du kan evt sette denne på et lavere nivå, eller bare skru av denne helt.

Håper du forstod hva jeg mente  :)

7666823[/snapback]

har amd ja.. skal sjekke oppi det :)

Lenke til kommentar

da er det helt sikekrt bare å deaktivere dett i bios, det har jeg gjort på mitt asus k8n-e der jeg har en vifte uten rpm sensor koblet til på cpuvifte porten...... fikk akuratt samme melding som deg, deaktiverte cpurpm i bios og meldingen forsvant......

Lenke til kommentar
da er det helt sikekrt bare å deaktivere dett i bios, det har jeg gjort på mitt asus k8n-e der jeg har en vifte uten rpm sensor koblet til på cpuvifte porten...... fikk akuratt samme melding som deg, deaktiverte cpurpm i bios og meldingen forsvant......

7667649[/snapback]

det fiksa saken.. ingen mer irriterende piping og F1 trykking:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...