Gå til innhold

Boksesekk, tips til kjøp

Anbefalte innlegg

Har nå ønsket meg en boksesekk over lengre tid, men har ofte glemt eller ikke orket å ta initiativ til å skaffe meg det. Men lurte på hvordan boksesekk burde en som meg ha?

Trener ingen kampsporter, vil bare ha det for å varme opp, trene litt og få ut litt frustrasjon eller rett og slett for å bli sliten så jeg klarer å sovne skikkelig.

Trenger ikke noe altfor proft, men bør da helst være en skikkelig sekk.

Noen tips? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har nå ønsket meg en boksesekk over lengre tid, men har ofte glemt eller ikke orket å ta initiativ til å skaffe meg det. Men lurte på hvordan boksesekk burde en som meg ha?

Trener ingen kampsporter, vil bare ha det for å varme opp, trene litt og få ut litt frustrasjon eller rett og slett for å bli sliten så jeg klarer å sovne skikkelig.

Trenger ikke noe altfor proft, men bør da helst være en skikkelig sekk.

Noen tips? :)

7666620[/snapback]

kunne jo bare ha tatt deg en tur på trenings senter å hørt hva de har å annbefale;)

hvil ha bokse sekk sjøl for å få ut irritasjon :tease:

Lenke til kommentar
dette høres sikkert litt tett ut (er jo selvsagt lett som en melkeplett å denge dritten ut av en sekk), men er det noen gylne tips når man skal begynne å trene med boksepute?

Treningstid/mengde, teknikk, osv?  :hmm:

7667390[/snapback]

Uen noen form for "erfaring" så vil du lett kunne forstue håndleddene ved å treffe feil på sekken. Jeg anbefaller deg å gå til innkjøp av støttebånd til håndledd, og slaghansker/boksehansker slik at du ikke river opp huden på nevene dine.

Før du begynner å denge løs, så bør du varme opp håndleddene dine. Start med å slå rette slag, slå løst i starten, deretter kan du jobbe deg fremover. Håndleddene er ofte en flaskehals når man plutselig begynner å påføre de slike påkjenninger, derfor understreker jeg igjen støttebånd. :)

Lenke til kommentar

Helt enig med jh_

Kjøp deg støttebånd, det er den beste investeringen du kan gjøre når du skal slå på sekk.

Angående sekk så bør du sørge for at du kjøper deg en sekk som er tung nok. Det er utrolig irriterende å skulle kjøre kombinasjoner på en sekk som dingler overalt etter hvert eneste slag. I tillegg bør du også tenke på hvor og hvordan du skal feste sekken. Du må huske på at det bråker en god del for de som bor over deg dersom det er tilfelle. Du må også huske på å feste den i en bjelke slik at den faktisk ikke vil løsne når du holder på.

Dersom du skal slå hardt må du tenke teknikk! Begynn rolig og ikke bare deng løs. Om du aldri har bokset før så bør du øve deg litt med skyggeboksing først. Lær deg jab, straight, og hooks, så har du mye å jobbe med på sekken.

Husk at det ikke er armen som produserer kraften, det er det hoften som gjør - med andre ord så kommer kraften helt i fra føttene dine.

Lenke til kommentar
Bor ikke i blokk så er ikke noe problem med lyden. Handsker er jo en selvfølge, ellers blir det fort veldig vondt å slå.

Xtra: vet du noe om vekten osv på de på Sportsvarehuset? Tenkte på en med prisklassen 500-1000/1300. Noen som vet noe om den til 599? http://produkter.sportsvarehuset.no/defaul...=true&menuID=45

7668617[/snapback]

Jeg er ikke sikker. Men hvis du bor i Bergen, kan du ta turen innom der. Hvis ikke, finner du nok en butikk som selger kamsportsutstyr i den byen/plassen du kommer fra.

Lenke til kommentar

jeg kjøpte min boksesekk på europris eller så var det bravo. den er billig og bra. til de som sier at boksesekken rister og fær fra side til side så slår dere feil. dere må trekke arman fortere tilbake, så rister ikke sekken. litt ristin vil det være vis ingen holder. anbefaler ikke og feste boksekken i taket vis det bor noen over, for det bråker fælt.

Endret av morgan_kane
Lenke til kommentar

Hmm. Nå har jeg 2 stk boksesekker. 1 sekk merket K-1 som er 170 cm lang. Den måtte jeg fylle selv, og det var ikke noe særlig. Den er lagd av grov canvas. Den er riktignok billig, men ikke på langt nær så hard som jeg skulle hatt den.

Har også en liten en i vanlig størrelse som også er canvas, men den er maskinfylt. Liker den MYE bedre.

Jeg kjøpte fra http://combatshop.no/

Rask levering og god kvalitet.

Jeg kjøpte det sterkeste opphenget til sekken.

Ellers kan jeg vel anbefale deg og kjøpe sånn greier man surre inn henda med, og sekkhansker eller mma-hansker. Jeg liker ihvertfall ikke å slå med vanlige hansker.

Vil også anbefale deg og oppsøke en bokse evt thaiboksing klubb og få opplæring av noen som faktisk vet hva de driver med. På den måten slipper du og surre på deg en elendig teknikk det er stor kjangs for at du blir stuck med. Og du minker kjangsen for å skade deg=)

Green Hill er forresten et veldig bra merke!

Ville klart gått for en fylt sekk og noen mma-hansker/grappling hansker av de.

Prisen for sekk ligger på ca 1000,- og hansker på 400,-

Endret av wrangler
Lenke til kommentar

Du kan henge den i et vanlig tak, så lenge du får skruene inn i bjelkene over taket også. Det jeg har gjort.

Den tyngste sekken veier vel 30 kg ca. Har ikke hatt noen problemer enda.

Og får å svare litt lenger opp med tanke på treningsopplegg. Så får man masse nyttig info på www.rossboxing.com

direktelink til heavyvbag - http://www.rossboxing.com/thegym/thegym24.htm

men som sagt. oppsøk en boksegym o.l.

Endret av wrangler
Lenke til kommentar

Vet ikke om dette er til hjelp til noen av dere, men det funka fett for meg:

Som nevnt tidligere i tråden bokser jeg i en garasje.

Sekken min er ganske lett, og jeg har ikke krok i gulvet så den henger stramt.

Jeg kom tilfeldigvis over noen sommerdekk som far har liggende i garasjen, så jeg festa 2 stykk i en stropp under sekken. Mye mer tyngde i den da, så den ikke føyk rundt hele tida.

Er jo nevneverdig å si at sekken min er ganske lett også da.. sikkert et sted mellom 20 og 30 kg.

Lenke til kommentar
  • 7 år senere...

Hadde nettopp gjort det slutt med dama og kjente jeg trengte å få ut litt frustrasjon som ikke fikk meg i fengsel :p måtte ha noe som tålte litt, var rimelig, men samtidig så kult ut hjemme. Bleom combat corner tipog tset ok kontakt med kundeservice. ble svart raskt og gikk til innkjøp på 180 sekken som henger fint i garasjen. sekken står enda og ser like fresh ut :)

http://www.combatcorner.no/Boksesekker-s/1847.htm

Endret av mmafreak2
Lenke til kommentar

Hadde nettopp gjort det slutt med dama og kjente jeg trengte å få ut litt frustrasjon som ikke fikk meg i fengsel :p måtte ha noe som tålte litt, var rimelig, men samtidig så kult ut hjemme. Bleom combat corner tipog tset ok kontakt med kundeservice. ble svart raskt og gikk til innkjøp på 180 sekken som henger fint i garasjen. sekken står enda og ser like fresh ut :)

http://www.combatcorner.no/Boksesekker-s/1847.htm

Gratulerer med å gjennåpne en 8! år gammel tråd! (På dagen faktisk!)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...