MrLeftfield Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Det var mest irriterende saker. Jeg klikker i vinkel. Det som skjer er at jeg har fått Raptor 74Gb disk til jul. Jeg er ganske SATA noob, for å være helt ærlig, så for sikkerhets skyld kobla jeg ut alle IDE saker bortsett fra DVD-brenner og kobla disken med SATA kabel til Primary SATA på hovedkortet. I og med at jeg ikke har SATA power utgang på PSUen, så kobla jeg vanlig kontakt til den. Så kort sagt: - Vanlig power - Sata kabel - Primary SATA - SATA enabled på hovedkortet. Problem: Disken finnes ikke i BIOS. Jeg får ikke installert XP på den, fordi den finnes heller ikke i installasjonsprogrammet. MEN når jeg har alt av IDE koblet på, og går under "Disk managment", så er den der. Jeg har til og med formatert den med NTFS allerede. Hva går jeg glipp av her? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Er det på ditt pr.signatur A7N8X må du i BIOS enable SIL raid kontrolleren . På noen er det forøvrig promise kontroller. SATA disker vil på dette hovedkortet aldri vises under standard bios menyen . Skal du installere windows på maskinen med dette oppsettet må du laste ned drivere til kontrolleren og lagre på diskett som du bruker under win install med å taste F6 for å laste driverene inn under textmode setup delen av install. Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 jau, glemte å legge ved HK modell. Vel, det er det som er problemet, jeg har ikke floppy :/ prøvde med CD, men det går ikke. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Da må du skaffe floppy drive og evt. bruke det midlertidig. Enten det eller slipstreame driverene til en ny XP cd (det er endel styr) . Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Bør vel slippe å legge inn driver om man installerer XP med sp2? Har ikke gjort dette siden jeg sa farvel til sp1... Endret 7. januar 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Nei det går nok ikke da denne kontrolleren ikke er legacy IDE . Har selv et system med nforce2 kort med silicon 3112 , så det er ikke akkurat ukjent for meg . Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 18. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 18. januar 2007 det ble ordna. Jeg MÅTTE faktisk ha en floppy. CD/usbkey ble ikke godtatt av winxp installasjonen :/ Problem solved. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå