Gå til innhold

respons på hjemmeside, første.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ganske bra til å være første :)

Er jeg rar som syntes det ikke er slitsomt med hvit skrift på mørk bakgrunn?

7666570[/snapback]

nei, du er nokk ikke den eneste, men jeg har liksom ikke tenkt på det på den måten..

sre det nå som jeg prøver og lese teksten..

forslag til andre farger?

Lenke til kommentar

:nei:

Få fiksa koden din gutt! Å iallefall ikke legge lenke til validatoren når siden ikke går gjennom den!!

Så litt feedback på designet..

Hva er poenget med de dottene rundt designet? kunne kanskje ha forstått det om det var rundt hele, å ikke kun rundt innholdet

Hvorfor en Roman font i menyen og en serif font for innholdet? menyen i seg selv er heller ikke noe å smile for..

Sist men ikke minst, skriv stylesheeten din selv.. Å be om respons på denne siden er som å si.. Hei, jeg har endrett farge å lagt til egen tekst på denne websiden, hva synes du?

Lenke til kommentar

Få fiksa koden din gutt! Å iallefall ikke legge lenke til validatoren når siden ikke går gjennom den!!

Hva er poenget med de dottene rundt designet? kunne kanskje ha forstått det om det var rundt hele, å ikke kun rundt innholdet

Hvorfor en Roman font i menyen og en serif font for innholdet? menyen i seg selv er heller ikke noe å smile for..

Sist men ikke minst, skriv stylesheeten din selv.. Å be om respons på denne siden er som å si.. Hei, jeg har endrett farge å lagt til egen tekst på denne websiden, hva synes du?

7667237[/snapback]

når jeg kjører validatorn, så står det at den er html valid, samme gjelder css..

hva får deg til og tro at jeg ikke har skrevet html og css'en selv ?

spør før du grebber, å angripe på den måtten er som og skyte seg selv i foten..

ang fonten så var jeg ikke klar over det..

Lenke til kommentar

7667237[/snapback]

når jeg kjører validatorn, så står det at den er html valid, samme gjelder css..

hva får deg til og tro at jeg ikke har skrevet html og css'en selv ?

spør før du grebber, å angripe på den måtten er som og skyte seg selv i foten..

ang fonten så var jeg ikke klar over det..

7682577[/snapback]

Jeg er ganske sikker på at du bare har kopiert en css fil. Hvordan?

1. Om dette er din første webside, har du kommet til å gjort flere feil

2. Måten du definerer klassene på, dette er ikke verket av noens første css fil

3. Måten css filen er sattopp, noen plasser er den meget stilfull, andre plasser er den ikke dette.. Typisk teng på klipp å lim + fjerne ting man ikke har bruk for..

Lenke til kommentar

Nå kjenner jeg at jeg begynner å bli litt irritert!

og det er strengt tatt ikke noe galt i å låne html og css fra andre steder

Det er det som er galt med dagens "webdesignere", mangel på kunnskap og direkte tyveri av andres design og kode.. Skal du først kalle deg designer, så må du for F*** kunne det du holder på med!!

Lenke til kommentar

Alle må begynne et sted. Det er slett ikke uvanlig at man bruker ferdige løsninger som utgangspunkt, og spesielt ikke dersom man ikke innehar nok kunnskap til å skrive alt fra scratch selv. Og når man først innehar denne kunnskapen blir man lei av å skrive ting om og om igjen, og man benytter seg derfor av maler og biblioteker.

Lenke til kommentar

Du har en bra første start her!

Positivt:

Bra at du begrenser antall farger du bruker.

Bruk av CSS til dine designelementer er veien å gå, bra!

Det ser generelt greit ut.

Noen ting du kan jobbe med:

1. Prøv å lære deg table-less design. A list apart's tableless design guide.

2. I alle typer listinger (menyer o.l.) prøv å ta i bruk liste-formen (<ul><li> etc..) en fin guide her: Listmatic css listeguide

3. Vil anbefale deg å bruke doctype html 4.01 strict. Ingen grunn å bruke transitional på et nytt nettsted. html 4.01 strict documentation. Dokumentasjonen kan være litt tung, men absolutt verd tiden å sette seg inn i.

4. Unngå <center> tagen. Bruk css i stedet.

Bare noen småting fra meg, lykke til videre med din web-utvikling!

Lenke til kommentar
Nei. Men om man da bruker andres koder, så skriver man det i bunn av siden..

7699248[/snapback]

Det må være en uskreven regel der du kommer fra. Har du aldri fulgt en tutorial eller brukt "ferdig-kode" selv? Jeg hadde vært tilbøyelig til å være enig med deg dersom det gjaldt stjålet grafikk eller backend, men det gjør det ikke. HTML og CSS er standardiserte språk som alle må skrive mer eller mindre likt for å oppnå samme resultat, og derfor er det ikke mulig å kreve opphavsrett på annet enn innhold og grafikk (og backend, men det er ikke mulig å kopiere direkte) på en webside.

Lenke til kommentar
Nei. Men om man da bruker andres koder, så skriver man det i bunn av siden..

7699248[/snapback]

Det må være en uskreven regel der du kommer fra. Har du aldri fulgt en tutorial eller brukt "ferdig-kode" selv? Jeg hadde vært tilbøyelig til å være enig med deg dersom det gjaldt stjålet grafikk eller backend, men det gjør det ikke. HTML og CSS er standardiserte språk som alle må skrive mer eller mindre likt for å oppnå samme resultat, og derfor er det ikke mulig å kreve opphavsrett på annet enn innhold og grafikk (og backend, men det er ikke mulig å kopiere direkte) på en webside.

7700577[/snapback]

Har bare en ting å si til deg, du (om så) og alle andre som stjeler idéer er en skam for webdesignere! Å nei, jeg har aldri brukt en "ferdig kode".. men ja, jeg har lest tutorials, men aldri kopiert og limt inn!

Lenke til kommentar
Har bare en ting å si til deg, du (om så) og alle andre som stjeler idéer er en skam for webdesignere! Å nei, jeg har aldri brukt en "ferdig kode".. men ja, jeg har lest tutorials, men aldri kopiert og limt inn!

7701150[/snapback]

Næmmen så sinna du var da.. :wee:

Lenke til kommentar

7701150[/snapback]

Det er langt fra det samme som å stjele ideer, av grunner jeg utdypet i forrige post.

Lenke til kommentar

blir du irritert ?

HAR FAKTISK LEST I HALVT ÅR NÅ!

så om oppsettet mitt er pent? takker.

er faktisk litt stolt over at dere tror jeg har copy/past (som jeg faktisk ikke har!)

lest på htmldog, w3, og div andre sider jeg fant på google.

og hvordan kan jeg midt stille siden uten og bruke align="center" i tabellen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...