JPTvete Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Slik jeg ser det, tror jeg ikke det kommer en ny 30D nå i vår. Som andre også nevner her, så tar det normalt 1,5 år før Canon lanserer nytt kamera i samme serie, og selv om 30D for mange fremsto som en liten oppgradering for mange, så var det ikke en "20D mark II" og derfor ingenting som tydet på at den ville avløses raskere enn ved tidligere nye kamera. Men jeg er fortsatt noe forundret over at de ikke er interessert i å produsere en "D200 killer", på tross av at det ville betydd en fortgang i syklusen. Men regner med at en evt. 40D til høsten blir et stort sprang fremover for Canon. Med Nikons tradisjonelle noe trege syklus vil det ta lang tid før de produserer noe som vil bli en direkte konkurrent til 40D (som jeg regner med at Canon produserer for virkelig å ta knekken på Nikons flaggskip blant konsumerkameraene, D200). Den som venter på noe godt, og så videre Spennende er det uansett. 8111949[/snapback] Etter hva jeg har hørt fra Canon så kommer det ingen D200-killer, dette pga at den ville ha spist opp markedsdeler fra 1D segmentet. De påstår at 30D selger ca like godt som D200 gjør og at de derfor nøyer seg med det. Men de sier at det om ikke lenge kommer en "40D". Selv om denne ikke får værtettning så tror jeg nok den vil bli en sterk konkurent til D200. Men de som har Nikon hopper jo ikke over til 40D selv om den blir god. Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Etter hva jeg har hørt fra Canon så kommer det ingen D200-killer, dette pga at den ville ha spist opp markedsdeler fra 1D segmentet. Tja, vet ikke jeg. Tror det er mange som kunne tenke seg en 1D med avtakbart batterigrep, det kan de jo ganske enkelt ikke tilby nå. De som ønsker seg et slikt kamera, må kjøpe D200 eller K10D (eller Olympus E-1). Tror for å være ærlig at Canon hadde tjent det inn, selv om kanskje 1D-markedet hadde blitt litt mindre. Hvis de hadde lansert en værtett 3D, med avtagbart batterigrep og omtrent samme pris som 1D MarkIIn hadde, tror jeg ikke de hadde tapt mye heller. Det er jo et kamera de knapt trenger å utvikle noe nytt til, bare gjenbruke gamle deler... Lenke til kommentar
birk88 Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Ja det er mange forhold som Canon må ta hensyn til med sin strategi, også det og ikke drepe egne modeller. Ser man på salgstall fra USA i januar ( http://www.popphoto.com/cameras/3904/top-5...or-january.html ), er hverken D200 eller 30D inne blant topp 5, mens modellene man elsker å hate, 350D og 400D, er helt i topp. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Men de som har Nikon hopper jo ikke over til 40D selv om den blir god. 8112439[/snapback] Neida, men tror Canon er interessert i å kapre kunder som enten ikke har hatt SLR før som står foran sitt første valg (ja, mange kjøper faktisk D200/30D som sitt første SLR kamera... stort sett litt overkill for en førstegangskjøper, men er vanskelig å overbevise en standhaftig kunde om at man kanskje bør begynne på et litt mer forsiktig nivå ) eller for å få kunder som har hatt Nikon i gamle dager over til Canon nå. Er faktisk mange som skifter fra et merke til et annet om de ikke har mye utstyr som fortsatt har en stor bruksverdi. For disse er det stort sett å velge det kameraet som passer bruksområdet best, uavhengig av merke. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 9. mars 2007 Del Skrevet 9. mars 2007 Men de som har Nikon hopper jo ikke over til 40D selv om den blir god. 8112439[/snapback] Neida, men tror Canon er interessert i å kapre kunder som enten ikke har hatt SLR før som står foran sitt første valg (ja, mange kjøper faktisk D200/30D som sitt første SLR kamera... stort sett litt overkill for en førstegangskjøper, men er vanskelig å overbevise en standhaftig kunde om at man kanskje bør begynne på et litt mer forsiktig nivå ) eller for å få kunder som har hatt Nikon i gamle dager over til Canon nå. Er faktisk mange som skifter fra et merke til et annet om de ikke har mye utstyr som fortsatt har en stor bruksverdi. For disse er det stort sett å velge det kameraet som passer bruksområdet best, uavhengig av merke. 8113262[/snapback] Jeg tror at et en brukbar andel SLR-kjøpere har D50 eller 350D med kit-objektiv og ingenting mer. For disse vil det ikke være noen kostnad å bytte merke. En annen snål greie er at det sikkert er enkelte der ute som kjøper 30D og lignende "prosumer"-kamera og fremdeles bare bruker kit-objektiv. Vi prioriterer vel forskjellig alle sammen. -k Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå