Gå til innhold

Rykter om Canon 40d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er vel jobben din? Eller har du arbeid utenom?

7880482[/snapback]

 

Jeg har annen jobb ved siden, har kjøpt utstyr for mye mer enn inntjent i det siste (finansiert med privat lønn).

Hun har ikke noe med det, men hun synes jeg er gal... så har sluttet å si det da jeg kjøper nytt.

Lenke til kommentar
Ifølge denne artikkelen kommer Canon med  22  mpx  til høsten.

Og kameraet har bare halve størrelsen av dagens 1Ds.

Er det noen at 1Ds-brukerne som vil at den skal være mindre da? Eneste jeg kan skjønne, er at noen vil ha avtakbart batterigrep, men tror heller ikke det er majoriteten... Arrester meg om jeg tar feil :o)

7882123[/snapback]

 

Enig.

1D serien kommer ikke til å bli krympet. I såfall skal jeg spise hatten min. Designet har vært slik siden 1986 og er høyt verdsatt av de fleste som bruker kameraet slik en 1D er ment å brukes.

 

Nå sier ikke johome at det er et 1D-ett eller annet, kamera heller (hverken han eller noen andre vet det heller , for den saks skyld), men et 5D med design(ytelse) som en EOS 1V (som er omtrent "halvparten av 1Ds") inkludert værtettning hadde vært en heftig sak for de som ikke ønsker å ha et par kg med kamera hengene rundt halsen.

Lenke til kommentar
1D serien kommer ikke til å bli krympet. [...] Designet har vært slik siden 1986 [...]

7882180[/snapback]

Det har da skjedd litt med designet siden T90 fra 1986. T90 lignet riktignok mye på EOS 1-serien, men manglet f.eks. det ekstra kontrollhjulet på baksiden. Batteriavdelingen nederst kunne muligens brukes som et slags vertikalgrep, men da uten utløser og kontrollhjul.

EOS 1 kom først i 1989. Alle filmbaserte SLR-er i EOS 1-serien er uten integrert vertikalgrep. Om Canon fjerner vertikalgrepet fra neste modell i 1D-serien, går de i prinsippet bare tilbake til designet fra deres filmbaserte SLR. Det hadde vært greit om vertikalgrepet ble en opsjon, så Canon får et værforseglet DSLR med en mer praktisk størrelse for de som ofte skal bære med seg kameraet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nei. Rawshooter ble kjøpt opp av Adobe, sikkert for bruk av teknologien i Lightroom.

7868297[/snapback]

Wov, er det virkelig sant? Da kan jo Lightroom bli at bra program for RAW-konverterere. Spennende å se om det blir lagret tilleggsfiler eller om instillingene blir gjort i RAW-fila. Alle tilleggs filer er bare herk når man bruker flere programmer.

Lenke til kommentar
IOM at jubileet deres kommer nå i mars\april, og at de har reklamert med dette "Every ledgend has a beginning" skulle man jo tro at det var noe spesielt p trappene.

En oppfølger til 5D vil i alle fall ikke være en begynnelse på noen legende. Men kanskjanskeje ett kamera ala Nikon D200 bare med fullframe, det hadde væretnoe det. Og kanskje stabilisator i huset, som kan slås av om du bruker objektiver med det.

Det hadde i alle fall vært starten på noe nytt for Canon

7687102[/snapback]

5D er allerede en legende. Hvorfor skulle Canon lage et kamera som etterligner D200 når de selv har bedre ergonomi på de fleste modeller og bedre løsninger på det meste. Hvis mange er så begeistra for D200 så anbefaler jeg å selge alt Canon-utstyr, kjøpe D200 og vente på Nikons egen fullformat ala D200!

Lenke til kommentar
Nei. Rawshooter ble kjøpt opp av Adobe, sikkert for bruk av teknologien i Lightroom.

7868297[/snapback]

Wov, er det virkelig sant? Da kan jo Lightroom bli at bra program for RAW-konverterere. Spennende å se om det blir lagret tilleggsfiler eller om instillingene blir gjort i RAW-fila. Alle tilleggs filer er bare herk når man bruker flere programmer.

7969823[/snapback]

 

Det blir tilleggsfiler (såkalte Sidecar-filer).

 

RAW-konverteringen på de betaversjonene som har vært sluppet til nå har ikke hatt samme klasse som Rawshooter sin. Så vil tiden vise hvordan det fungerer på release-versjonen, som kommer om et par uker.

Lenke til kommentar
IOM at jubileet deres kommer nå i mars\april, og at de har reklamert med dette "Every ledgend has a beginning" skulle man jo tro at det var noe spesielt p trappene.

En oppfølger til 5D vil i alle fall ikke være en begynnelse på noen legende. Men kanskjanskeje ett kamera ala Nikon D200 bare med fullframe, det hadde væretnoe det. Og kanskje stabilisator i huset, som kan slås av om du bruker objektiver med det.

Det hadde i alle fall vært starten på noe nytt for Canon

7687102[/snapback]

5D er allerede en legende. Hvorfor skulle Canon lage et kamera som etterligner D200 når de selv har bedre ergonomi på de fleste modeller og bedre løsninger på det meste. Hvis mange er så begeistra for D200 så anbefaler jeg å selge alt Canon-utstyr, kjøpe D200 og vente på Nikons egen fullformat ala D200!

7969878[/snapback]

 

Bedre ergonomi på de fleste modeller?? Dette må du utdype nærmere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvorfor skulle Canon lage et kamera som etterligner D200 når de selv har bedre ergonomi på de fleste modeller og bedre løsninger på det meste.
Slike typiske fanboy-innlegg er ikke noe vi ønsker så mye av. Hadde du skrevet at det er din egen mening, hadde det vært greit. Men når du legger det frem som fakta, når så mange er uenige, er bare tull. Jeg jobber i fotobutikk, og ser hva folk synes har best grep og ergonomi. 400D faller veldig ofte rett igjennom, og velges bort til fordel for f.eks. Nikon D80, D70s eller til og med D40 på grunn av ergonomi. Og mange synes 5D er for lett å glippe i forhold til D200. På den andre siden, er det noen som foretrekker 30D og 5D foran et hvilket som helst Nikon hus også, men det kommer helt an på personlige preferanser. Så jeg beklager å si det, men du har ikke fasiten på alt selv om du skulle tro det.

 

Fint om du også backer opp din påstand om "bedre løsninger på det meste" med eksempler.

Lenke til kommentar
QUOTE(kjellms @ 18/02-2007 : 14:26)

Hvorfor skulle Canon lage et kamera som etterligner D200 når de selv har bedre ergonomi på de fleste modeller og bedre løsninger på det meste.

 

 

Slike typiske fanboy-innlegg er ikke noe vi ønsker så mye av. Hadde du skrevet at det er din egen mening, hadde det vært greit. Men når du legger det frem som fakta, når så mange er uenige, er bare tull. Jeg jobber i fotobutikk, og ser hva folk synes har best grep og ergonomi. 400D faller veldig ofte rett igjennom, og velges bort til fordel for f.eks. Nikon D80, D70s eller til og med D40 på grunn av ergonomi. Og mange synes 5D er for lett å glippe i forhold til D200. På den andre siden, er det noen som foretrekker 30D og 5D foran et hvilket som helst Nikon hus også, men det kommer helt an på personlige preferanser. Så jeg beklager å si det, men du har ikke fasiten på alt selv om du skulle tro det.

 

Fint om du også backer opp din påstand om "bedre løsninger på det meste" med eksempler..

 

Afseth, skal du quote, så er det ikke fair å bare ta med en liten del. Det er tabloid journalistikk på sitt værste.

Tar du med hele, er det en annen mening enn bare den delen du kommer med.

Dvs. svar til de som ønsker seg en D200 som er laget av Canon.

 

Forøvrig synes jeg du selv er relativt Nikon farget i mange av innleggene dine, og da bør du godta at andre kanskje synes noe annet.

Lenke til kommentar
Afseth, skal du quote, så er det ikke fair å bare ta med en liten del. Det er tabloid journalistikk på sitt værste.

Tar du med hele, er det en annen mening enn bare den delen du kommer med.

Dvs. svar til de som ønsker seg en D200 som er laget av Canon.

Ser ikke helt hvordan resten av innlegget vrir meningen til noe annet enn at Canon har bedre ergonomi og bedre løsninger på det meste. Andre delen av innlegget var bare en anbefaling om at de som absolutt måtte ha Nikon fikk velge det.
Forøvrig synes jeg du selv er relativt Nikon farget i mange av innleggene dine, og da bør du godta at andre kanskje synes noe annet.

8081334[/snapback]

Jeg godtar at andre synes annet enn meg, noe kjellms tydeligvis ikke gjør. I følge han så er fasiten at Canon har bedre ergonomi og løsninger. Og jeg vet ikke hvor mange ganger Canon-klanen har beskyldt meg for å være Canon-fiendtlig eller Nikon-fanboy. I andre innlegg blir jeg beskyldt for å være Canon-fanboy, så påstander som det du kommer med her holder rett og slett ikke vann. Beklager om jeg går hardt ut, men nå er jeg lei Canon-klanens forsøk på å psyke meg ut eller hva dere driver med. Faktisk så er Canon sine kompaktkamera noen av de jeg hyppigst anbefaler (har et Ixus selv). Når det gjelder DSLR, føler jeg at Nikon er et bedre valg for meg.

 

Ble faktisk av en Canon-gjennomsyret person her på forumet anklaget for å være Canon-fiendtlig fordi jeg anbefalte Canon Ixus 850IS fremfor Canon Ixus 900Ti :!:

Lenke til kommentar
5D er allerede en legende. Hvorfor skulle Canon lage et kamera som etterligner D200 når de selv har bedre ergonomi på de fleste modeller og bedre løsninger på det meste. Hvis mange er så begeistra for D200 så anbefaler jeg å selge alt Canon-utstyr, kjøpe D200 og vente på Nikons egen fullformat ala D200!

 

Den setningen du quotet alene blir bare et flåsete utsagn, enig i det. Men sammen med resten er den en måte å underbygge at Canon bør gjøre det de har gjort hele tiden, og ikke nødvendigvis prøve å etterligne D200 slik mange har foreslått.

 

Mener da den som skrev innlegget. Og det bør han vel få lov til å mene, eller?

 

Så kommer du med denne

 

Slike typiske fanboy-innlegg er ikke noe vi ønsker så mye av. Hadde du skrevet at det er din egen mening, hadde det vært greit. Men når du legger det frem som fakta, når så mange er uenige, er bare tull.

 

Det er vel ingen som tar dette som fakta. Stort sett alt her er jo meninger og meningsutveksling.

 

 

Og du fortsetter med innlegget med bl.a. at f.eks. 400D faller helt gjennom i forhold til Nikon modellene. Det er selvfølgelig lov til å mene dette også, men er vel ikke så langt unna det andre innlegget.

Fakta er jo at 350D/ 400D har solgt i bøtter og spann, så noen må jo synes design og ergonomi er bra, eller er dette salget bare pga. reklame og dumme folk?

At jeg er enig med deg og mener at Nikon modellene er bedre enn 400D, er bare at jeg har andre ønsker, ikke at 400D nødvendigvis er noe dårligere hverken i design eller ergonomi enn Nikon modellene.

 

 

Jeg godtar at andre synes annet enn meg, noe kjellms tydeligvis ikke gjør. I følge han så er fasiten at Canon har bedre ergonomi og løsninger. Og jeg vet ikke hvor mange ganger Canon-klanen har beskyldt meg for å være Canon-fiendtlig eller Nikon-fanboy. I andre innlegg blir jeg beskyldt for å være Canon-fanboy, så påstander som det du kommer med her holder rett og slett ikke vann. Beklager om jeg går hardt ut, men nå er jeg lei Canon-klanens forsøk på å psyke meg ut eller hva dere driver med. Faktisk så er Canon sine kompaktkamera noen av de jeg hyppigst anbefaler (har et Ixus selv). Når det gjelder DSLR, føler jeg at Nikon er et bedre valg for meg.

 

Dette blir bare latterlig. Fordi jeg er kritisk til måten du skrev et innlegg på, så skulle det være en del av et komplott?

Eller hva er det du egentlig mener?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...