annc Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 En telefonselger fra telenor ringte meg og ville selge meg abb, jeg sa at jeg ville kjøpe ny telefon og så meg nødt til å kjøpe en med binding, for å få den tlf jeg ville. Og at jeg hadde funnet en prefekt for meg. Da sa han at han kunne selge meg en abb og så fikk jeg et "gavekort" på en god sum som jeg skulle vise frem hos en telenorforhandler, så ville visst de gi meg mer rabatt på den telefonen jeg valgte.. Nå er jeg veldig spent, han nevnte sum opp mot 1800kr, jeg er fornøyd om jeg får 599kr så det dekker mobilen jeg tror jeg har plukket ut... Har noen vært borti et slikt opplegg? Første gang jeg har hørt om det, enda disse selgerne ringer i endinga.... Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Har som forhandler fått streng beskjed fra Telenor om at bruken av slike "kundekort" skal opphøre, men det får så være. Når selgeren har lovet deg dette er det en muntlig avtale, og noe du da har krav på. Jeg tror derimot du har misforstått en viktig del av hva du har gått med på. "Å selge deg et abonnement" vil si selge deg et abonnement med bindingstid på i Telenor Privats tilfelle 12 mnd. Du sier du hadde vært fornøyd med et gavekort på 599kr hvilket sier meg du har sett deg ut en telefon som koster 599kr ved binding i 12 mnd. Problemer er imidlertid at du ikke kan få begge deler, tilbudet fra forhandleren forutsetter nemlig at du ikke har binding fra før av. Det selgeren gir deg i "gave" er sannsynligvis mindre enn forskjellen på prisen hos forhandler med og uten abonnement (avtalen med selgeren vil gjøre så du må kjøpe mobilen uten). Om du ønsker telefonen for 600kr må du skrappe sammen dette beløpet, dra til forhandleren du skal kjøpe telefonen fra og forklare hva som har skjedd. Da kan hun/han ringe inn for å kanselere bindingen før det er for sent. Eventuelt kan du ringe Telenor og kjefte om at en grisk selger har ringt deg og solgt et abonnement uten å forklare hva det innebærer. Lykke til med mobilkjøpet. edit: rettet typos. Endret 7. januar 2007 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
annc Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Har som forhandler fått streng beskjed fra Telenor om at bruken av slike "kundekort" skal opphøre, men det får så være. Når selgeren har lovet deg dette er det en muntlig avtale, og noe du da har krav på. Jeg tror derimot du har misforstått en viktig del av hva du har gått med på. "Å selge deg et abonnement" vil si selge deg et abonnement med bindingstid på i Telenor Privats tilfelle 12 mnd. Du sier du hadde vært fornøyd med et gavekort på 599kr hvilket sier meg du har sett deg ut en telefon som koster 599kr ved binding i 12 mnd. Problemer er imidlertid at du ikke kan få begge der, tilbudet fra forhandleren forutsetter nemlig at du ikke har binding fra før av. Det selgeren gir deg i "gave" er sannsynligvis mindre enn forskjellen på prisen hos forhandler med og uten abonnement (avtalen med selgeren vil gjøre så du må kjøpe mobilen uten). Om du ønsker telefonen for 600kr må du skrappe sammen dette beløpet, dra til forhandleren du skal kjøpe telefonen og forklare hva som har skjedd. Da kan hun/han ringe inn for kanselere bindingen før det er for sent. Eventuelt kan du ringe til Telenor og kjefte siden en grisk selger har ringt og solgt deg et abonnement uten å forklare hva det innebærer. Lykke til med mobilkjøpet. 7666009[/snapback] Tusen takk for svar..har iallefall 14 dagers angrefrist. Og det sa jeg til selgeren. Synes det var litt rartd et her...Men jeg var jo så bestemt på at jeg skulle ha akkurat den telefonen og spurte om jeg da kunne få forhandleren til å bestille dennne til meg og det gikk helt fint. Da skulle jeg bruke de pengene på kundekortet som du kalte det så betalte jeg ratt ikke noe i mellomlegg. Og han sa at da bandt jeg abb mitt i 12 mnd til den telefonen...på nr mitt som jeg skulle overføre...Får se hva som dukker opp i posten... Lenke til kommentar
annc Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg tror derimot du har misforstått en viktig del av hva du har gått med på. "Å selge deg et abonnement" vil si selge deg et abonnement med bindingstid på i Telenor Privats tilfelle 12 mnd. Du sier du hadde vært fornøyd med et gavekort på 599kr hvilket sier meg du har sett deg ut en telefon som koster 599kr ved binding i 12 mnd. Problemer er imidlertid at du ikke kan få begge deler, tilbudet fra forhandleren forutsetter nemlig at du ikke har binding fra før av. Det selgeren gir deg i "gave" er sannsynligvis mindre enn forskjellen på prisen hos forhandler med og uten abonnement (avtalen med selgeren vil gjøre så du må kjøpe mobilen uten). Om du ønsker telefonen for 600kr må du skrappe sammen dette beløpet, dra til forhandleren du skal kjøpe telefonen fra og forklare hva som har skjedd. Da kan hun/han ringe inn for å kanselere bindingen før det er for sent. Eventuelt kan du ringe Telenor og kjefte om at en grisk selger har ringt deg og solgt et abonnement uten å forklare hva det innebærer. Lykke til med mobilkjøpet. edit: rettet typos. 7666009[/snapback] Og forresten, det hadde jeg ikke tenkt på....Men telefonen koster vel ca 1200kr uten binding så vi får se hva dette kundekortet er på, og om jeg må legge i 500kr selv, så måtte jeg uansett ut med det for å få telefonen med binding hos forhandleren...om jeg klarte å få formulert meg forståelsesfullt her...Snakket med Elkjøp og de godtok et slikt kundekort iallefall.... Men dette vil si at telefonen ikke er bundet, men at nr mitt er det?? Ikke sant?? Så jeg kan sette inn et chess simkort jeg har da og heller betale de 69kr i mnd for det andre abb og ha det i den gamle telefonen? Ikke altfor dumt... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Hva er det kundekortet dere snakker om? Ingen fra Telenor eller kunder har noensinne snakket om det før. Det jeg kjenner til er "Kundebevisrabatt" - altså sponser Telenor 300 kr. hvis kunden ikke vil tegne binding igjen på telefonen med Telenor og få 500/1000 kr. avslag på fakturaen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå