Gå til innhold

Spille på 17" LCD?

Kris_TheLord

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+891234

Det kommer helt ann på responstiden på skjermen... Alle LCD-skjermer som har en responstid på under 30ms vil du ha store problemer med å se ghosting på.

En LCD som kjører alle disse spillene dette fett; vil nok være f.eks testvinneren [ i blandt annet hw.no, TV2 Hjelper deg, Pcworld] Samsung Syncmaster 172T, som skal være veldig god... Men den koster jo noen kroner...

Test på hw.no her.

//sindre

[ Denne Melding var redigert av: sindres på 2002-11-25 19:28 ]

Lenke til kommentar

Veldig fornøgd med min Hercules Prhophetview 929DVI. Har nettopp spelt ein times tid med Unreal Tournament 2003 og det funka utmerka! Divx går også fint. Det einaste som er er at ein må spela i 1280x1024 oppløysing, i alle spel. Lågare oppløysing gir litt grumsete bilde. Sørg også for å få med DVI..

---lavoll

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-25 19:54, skrev Rayline TWB:

Sony X72 kr. 5.638,- inkl.mva. bør absolutt være et alternativ

Nå har ikke jeg sett denne skjermen, og skal derfor ikke uttale meg for sikkert. Men ut fra specs, som forteller om en responstid på 30 ms, mot Samsung-skjermens 25 ms, kan det synes som om Samsung vil egne seg bedre til spill.

På den annen side har jo den nevnte Eizo-skjermen 40 ms responstid, og siden den tydeligvis egner seg godt til spill, så kan jo det tyde på at problemer med spill ikke er særlig stort på noen moderne LCD-skjermer.

Lenke til kommentar

Jeg er meget fornøyd med min Samsung 191T i spill, men den er langtifra perfekt på ghosting. Ghosting vil alltid være der med dagens skjermer, selv om det i visse spill er umerkbart. Dette er ihvertfall den skjermen jeg har prøvd som har dette problemet i suverent minst grad.

Men tro ikke at det forsvinner før når teknologien har fått et par år til på seg. Ellers vil du bli veldig skuffet hvis du nå velger å bestille en LCD skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...