Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Prosessoren blir for varm

Anbefalte innlegg

Har prolemer med at cpu´en blir for varm. Når jeg er kommet inn i Windows er tempraturen på cpu´en kommet opp i 66C og øker til 70 i løpet av 10min. Tror noe er skjedd etter at jeg oppgraderte cpu´en men nå skjer det samme uansett hvilken av dem jeg bruker. Har prøvd med 3 forskjellige vifter så har sett bort i fra at problemet ligger der. Den siste viften jeg kjøpte var Zalman CNPS9700 LED som skal være en veldig god vifte og har sett en del forbedringer med den, men ser tydlig at ikkje problemet ligger der. Vet vel og at det ikkje er sensoren da jeg merket alt gikk som sirup når jeg satt å spillte en natt, da jeg først oppdaget det.

Har

Asus K8N 754

2gb ram

Geforce 7800Gs AGP

AMD Athlon 64 2800+/3400+

Win Xp pro sp2 lovlig

Tenker nå å kjøpe nytt hovedkort, men er litt lei av å kjøpe ting når jeg egentlig ikkje har peiling på hva som er gale. Lurer på om det kan være noe med windows siden jeg ser ut til å ligge ganske stabilt på 31C i bios. I windows bruker jeg Hardware Sensors Monitor Professional

Setter pris på alle tips jeg kan få

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjenn på CPU-kjøleren, hvis den er kald er det enten dårlig kontakt mellom CPU og kjøler, eller så er det sensor-feil.

Hvis kjøleren er varm så kjører viften sannsyligvis på for lavt turtall, hvis ikke har du en merkelig varm CPU :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...