Goliath Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Skal kjøpe ny businesslaptop på vegne av fattern og har nesten bestemt meg for å kjøpe Lenovo ThinkPad R60 til han. Specs: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor ThinkPad R60 Model Name: 9461DXG Part Number: UL1DXDK Operating system provided: Genuine Windows XP Professional Architecture Bus type/architecture: PCI/PCI Express Bays: Ultrabay Enhanced Indicator light: Yes Form Factor: Notebook Display External display supported: Yes Simultaneous external display: Yes Screen type description: TFT Viewable image size (diagonal): 15inches Screen illumination: Backlit Max colors or grey shades: 16777216 Max resolution: 1400x1050 Graphics Subsystem Video RAM std/max: 128MB / 128MB Graphics chipset: ATI Mobility Radeon X1400 HyperMemory Graphics type: SXGA+ Video RAM type: GDDR Max resolution (with max video RAM): 2048x1536 16777216 colors Max colors (with max video RAM): 16777216 Graphics bus interface: PCI Express Processor BIOS type: Flash ROM Processor manufacturer: Intel Processor (CPU): Intel® Core 2 Duo T5600 Processor internal clock speed2: 1.83GHz Front Side Bus: 667MHz Memory Memory (RAM) std/max: 1GB / 4GB RAM slots total: 2 SODIMM RAM slots available: 1 SODIMM RAM speed supported: 667MHz RAM type: PC2-5300 DDR2 SDRAM Hard Disk Hard disk size1: 100GB Hard disk type: Serial ATA Optical device Floppy diskette size: -- Optical device: DVD Recordable Optical device speed8: 24X Max Device interface: EIDE Audio Integrated speakers: 2 Speaker power rating: 1 Watts Volume control buttons: Yes Speaker Quantity: 2 (Internal Speaker) Audio chipset: Intel High Definition Audio Audio data width: 24-bit Communications Fax/modem: 56K V.92 designed modem Fax/modem speeds: 56Kbps data/14.4Kbps fax Infrared port: No Infrared port speed: -- Wireless standard: Bluetooth, Intel PRO/Wireless 3945ABG Network card: Integrated Gigabit Ethernet Network interface: Gigabit Ethernet- Integrated Accessories A/C adapter: Worldwide A/C compatibility: Yes Port replicator: Supporte Standard Features Pointing device type: ThinkPad UltraNav Keyboard type: Full size Keyboard light: Yes Power Management Heat emissions: 72W Sound emissions: 40dB Battery life - min/max: 5.2 Hrs Battery type(s): 6 Cell Lithium-Ion Charge time - on/off: 6.0Hrs / 3.5Hrs Expansion Options Plug and play support: Yes Slots total (free) and type: PCI/PCI Express Parallel port type: Ports: IEEE 1394 Docking/UltraBase X2 External Display (VGA) External Microphone/Line-In Headphone / Line out RJ-11 RJ-45 S-Video out 3 USB 2.0 Weight & Dimensions Weight: 2.769Kg Height: 40.2mm Width: 332mm Depth: 269mm Travel weight: 2,81Kgs Security Security features: Client Security Solution Security lock slot Hard disk drive password Power-on password Supervisor password Limited warranty Type of service: Customer Carry-in Warranty period: One year (system battery:one year) parts and labour Er det noen grunner til at jeg IKKE skal kjøpe denne til han? Endret 7. januar 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Yuiop Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Så vidt jeg har fått med meg er dette en 12"? Enkelte med dårlig syn(gjerne eldre) plages kanskje litt med at den er såpass liten. Ellers følger det kun med Windows XP Må be om vista nå. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Jeg antar at du har tittet på spec'sen og så litt feil? Det er 15". Fattern trenger ikke Vista ATM men installerer det ettersom MS ettersender det senere Jeg snuset forøvrig på 12" ja og som du sier: det ble litt for smått for han. Endret 7. januar 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg antar at du har tittet på spec'sen og så litt feil? Det er 15". Fattern trenger ikke Vista ATM men installerer det ettersom MS ettersender det senere Jeg snuset forøvrig på 12" ja og som du sier: det ble litt for smått for han. 7665731[/snapback] Fattern er eldre, alt fikser seg når MS kommer! HAHA! Lenke til kommentar
Crewer Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei, Det er ingen grunn til å droppe IBM/Lenevo som alternativ. Jeg har T43p(se signatur), og har aldri vært mer fornøyd. Dette er min 3. laptop. Supporten er knall. Hadde problemer med batteri og en sprekk i harddisk-dekselet. Fikk byttet det innen 48 timer når jeg kontaktet IBM her på Hamar(de holder til rett over stangebrua i ottestad). Kjør på! Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Finnes ingen grunn til ikke å velge R60. Bra kvalitet og fantastisk service når man har problemer. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Takk for tilbakemeldingene! Lenke til kommentar
tommy_89 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Kanskje litt lite minne til Vista? Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Denne maskinen bruker kun et minnespor og kan alltids utvide hvis dette viser seg å være et problem Lenke til kommentar
covah Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hvorfor kaller du det en IBM maskin? IBM produserer ikke PCer lenger. Lenovo er et kinesisk selskap som har kjøpt opp IBM's PC produksjon/merkenavn. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Jeg skrev IBM siden tittelen var for kort til Lenovo og jeg ønsket å spesifisere emnetittelen litt bedre. Jeg er fult klar over det og bare ventet på noen som skulle nevne det Jeg har hele tiden hatt Lenovo i første post. Endret 7. januar 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Hva har egentlig det med saken å gjøre? Endret 7. januar 2007 av eguliano Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Den der er knallfin! Av annet jeg ville vurdert er HP nc6320, dette er også knallmaskiner, det blir nesten litt smak og behag Forskjellene er vel hovedsakelig at HP'en har minnekortleser, mens Lenovoen har noe råere grafikkort. Men fadern din skal sikkert ikke spille allverden, hehe Når jeg selger PC til bedrifter hender det at de vil ha dockingstasjon og annet med, det kan være en god idè da det bare er å klaske lappisen inn i dock og tute og kjøre med eksternt tastatur og skjerm Lenke til kommentar
tmkaldheim Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 men selv om ibms divisjon for privat pcer er eid av lenovo, så heter maskinene IBM Lenovo Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Den HP'en var ikke verst nei. Grunnen til at jeg heller litt mer på Thinkpad R60 er pga jeg vet for sikkert at han får en maskin av ypperst byggkvalitet samt ThinkVantage Productivity Center-knappen (den lille blå) er helt genial for en ikke-teknisk bruker hvis vedkommende trenger hjelp med noe eller ta sikkerthetskopier. Fattern likte også tanken med ThinkLight (lys på tastaturet). Denne maskinen har også dockingmuligheter. Logitech Alto er jo et genialt produkt som kobinerer dockimulighet ved bruk av maskinens skjerm Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Endret 7. januar 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
jardarhs Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Veit du hva slags rotasjonshastighet det er på harddisken? Har prøvd å finne noe på lenovos sider, men uten resultat... Ellers ser jo maskinen veldig bra ut. Meget god kvalitet! Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 Bestilte den på Mandag, fikk den Tirsdag og DOA Torsdag Lenke til kommentar
Jalla Skrevet 11. januar 2007 Del Skrevet 11. januar 2007 Det var da som svarte! Får vel ny i retur på garanti da. Tipper det der var en mandags - PC Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 11. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 11. januar 2007 (endret) Vel, det virka ikke så lett. Selger hendviste meg til Lenovo for kjappere fiksing og det virket ikke helt at de ville sende meg ny maskin men heller fikse den. Jeg nevnte at det var bare å benytte angrefrist osv. Jeg skal snakke mer med dem imorgen. Det løser seg helt sikkert Endret 11. januar 2007 av überGoliath Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Hva er problemet med den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå