Kaizeren Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei ! Har lyst til å bytte ut den gamle skjermen med en ny skjerm med knallbra bildekvalitet. Setter pris på skjermer med bra bildekvalitet og lekkert design. 2 Skjermer Lurer litt på om jeg faktisk skal kjøpe 2 stk, det ser veldig kult ut. Men er det noen særlig nytte av å ha 2stk. Hadde vært fint om noen som har 2 skjermer kan si hvorfor de har 2 stk og hva de bruker de til. Vil to 20" bli for stort? Dell 2007WFP Jeg skal i hvertfall kjøpe meg en ny. Og da har jeg funnet en skjerm jeg tror duger. Den ser bra ut, har god bildekvalitet, er minst 20 tommer, koster mindre enn 4.000,- og oppfyller med det mine krav til nye skjerm. Den fikk i tillegg 6'er av DinSide når de testet den i september. - Test av Dell 2007WFP - DinSide - Dell 2007WFP - www.dell.no Er dette den beste skjermen for meg? Og er det noen som har noen erfaringer med skjermen? Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Har nesten samme, en 2007FP skjerm. Design, byggekvalitet, innganger og ergonomi er omtrent så bra det blir på min, wfp skjermen er helt lik, bare at den i tillegg støtter HDCP. På bildesiden er skjermen en solid allrounder etter min mening. De 16 ms som er oppgitt er ganske nøkterne tall for å si det sånn. Ser man på Grå til grå responstiden, som oppgis på de fleste billigere, ligger nok denne ett sted under 8 ms. Den er rask nok for de aller fleste, men ikke like rask som de beste 19" skjermene. Bildet skal også være veldig bra, selv om det finnes bedre skjermer på de fleste områder. Banding/dårlige gradienter osv. har vært ett stort problem med denne, men i de nyeste revisjonene vil jeg si disse problemene er borte. 2 slike i bredden er fryktelig bredt, samtidig som du får en stripe midt på skrivebordet. Du kunne jo satt begge på høykant, men da ville jeg heller annbefalt deg å se på en Dell 2407WFP. Den har S-PVA panel i stedet, og sliter fortsatt litt med noe banding eller hva det heter. Men en av de koster gjerne ikke mer enn to 20" skjermer, og vil nok være ett bedre alternativ. Lenke til kommentar
isiac Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg har brukte to skjermer i halvannet år (2x17" Samsung Syncmaster LCD) og var veldig fornøyd med det. Jeg tenkte at det var aldri noen vei tilbake da jeg kunne lett spille på ene skjermen og surfe på den andre. Så fikk jeg ny og bedre pc og valgte i stedet for dual-monitor løsning 24"'eren fra Dell, og jeg kunne ikke vært gladere. Jeg tipper du blir knallfornøyd samme hva du velger. Lenke til kommentar
Zerge Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg vil nok ikke si at det er så forferdelig bredt. Selv sitter jeg med 2 19" widescreen skjermer, og jeg leker stadig med tanken om å oppgradere til 2 22/24" Vi får se hvordan økonomien strekker til i de nærmeste månedene:) Lenke til kommentar
Inaktiv bruker 2 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Personlig ville jeg hatt 1 stk 2407WFP enn 2 2007WFP, men det kommer jo an på hva man trenger. Lenke til kommentar
Kilronan Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Personlig ville jeg hatt 1 stk 2407WFP enn 2 2007WFP, men det kommer jo an på hva man trenger. 7666756[/snapback] Personlig så ser jeg større nytte i å ha to mellomstore skjermer i dualscreen/dualview enn å ha en gigantisk skjerm alene. Selvfølgelig forutsatt at man ikke driver med arbeidsoppgaver som krever _en_ stor skjerm. Med to skjermer kan man fordele vinduer/arbeidsoppgaver på de to adskilte skjermene; for eksempel surfe i fullskjerm på skjerm nummer en og ha MSN, video, tv eller andre ting i drift på skjerm nummer to. Med kun en skjerm så må man drive å resize vinduer hele tiden for å få plass til alt, og åpner man nye vinduer så forsvinner ting i bakgrunnen osv. Man må nesten prøve det selv for å finne ut hvor usedvanlig praktisk det er med to. Tror ikke jeg har brukt ALT+TAB i det hele tatt etter at jeg fikk to skjermer. Endret 7. januar 2007 av Kilronan Lenke til kommentar
BlackH Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg elsker å kjøre med to skjermer. Har tre skjermer på skrivebodet, men kjører kun dual likevel. Siste skjermen er til en annen pc. Det jeg liker med dual er å kunne maksimere to forskjellige programmer på hver sin skjerm. Jeg har ikke behov for ETT stort bilde... men mer å bruke mange programmer samtidig. Og da synes jeg det er genialt med dual. Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 jeg er ny i dette med og ha flere skjermer samtidig, har alltid tenkt at det er bare for og virke viktig of briefe, men har etter og ha lest og sett bilder av det skjønt hvor praktisk dette kan være, selv for en privat person, ikke bare i jobb sammenheng... mitt spørsmål er som følger. kan man, med EN maskin, bruke to skjermer og feks spille WOW på den ene og ha den andre til feks msn og surfe med? eller må man ha to maskiner? er dette mulig er dette veldig interesant og noe jeg kunne tenke meg og ordne, når økonomien tillater det. men er uinteresant og kjøpe enda en maskin for og få till dette. Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 mitt spørsmål er som følger. kan man, med EN maskin, bruke to skjermer og feks spille WOW på den ene og ha den andre til feks msn og surfe med? eller må man ha to maskiner? 7670648[/snapback] Så langt jeg vet er det ikke mulig. Det vil si at når du bruker en fullskjerm applikasjon på den ene skjermen så vil bruk av programmer på den andre føre til at du faller ut av applikasjonen fordi programmet på den andre skjermen stjeler fokus. Men du kan selvfølgelig holde øye med msn og lignende, og akseptere at du faller ut av f.eks. spillet dersom du vil svare noen på msn eller surfe litt. Når det er sagt så er en 2-skjerm løsning såpass genialt at jeg fatter ikke hvordan jeg har klart meg uten. Sitter med 2 stk Dell 2007fp og de kan absolutt anbefales. To skjermer med widescreen format ser jeg for meg blir litt for langstrakt, men dette har jeg ikke prøvd selv. Lenke til kommentar
Bolson Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Fornuften med to skjermer avhenger i stor grad av hva man bruker PC-en til. Selv bruker jeg to 20'' (1400 x 1050), og kunne ikke tenkt meg bare en skjerm. Men så herjer jeg mye med arbeidsoppgaver der jeg har 2 til 5 programmer oppe samtidig. Ikke minst behov for å lese dokumenter/nettsider samtidig som jeg skriver. Da er to skjermer topp. Men jeg er litt mer tvilende på bruk av 2 widescreen skjermer, da dette blir stor synsvinkel. Da kan det godt hende at en 24'' er bedre. Lenke til kommentar
Kaizeren Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Takker for mange bra svar! Jeg ser at to skjermer vil ha en nyttefunksjon for meg. Selv om naturligvis det blir dobbelt så dyrt, tror jeg faktisk jeg kommer til å kjøpe to 20". Erfaringer med dell.no Jeg ser at noen av dere som svarte meg også har dell-skjermer. Har selv også lyst på den 20" dell-skjerm, men har hørt noen fryktelige historier når det gjelder leveringstiden på dell.no. Hadde dere noe problemer med deres kjøp? Er 2007WFP den rette 20" på dell.no Tenkte å kjøpe Dell 2007WFP, denne fikk 6 av en test DinSide gjorde i høst og i tillegg at den er på tilbud ut Januar på dell. Nå koster den 3.625 kr før kostet den 4.512 kr, det betyr at hvis jeg kjøper to stk, sparer jeg 1.774 kr. Det virker som en god deal. Men er det noen som vil anbefale meg deres dell-skjerm fremfor den jeg har tenkt å kjøpe meg, så lytter jeg med åpne hører... Tilslutt vil jeg spør et temmelig dumt spørsmål... Jeg regner med at det går bra å bruke en dell-skjerm til en PC som ikke er en dell-pc. Vet at dell lager det meste selv, og har deres egen vri på ting... Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Skjermen funker uten snev av problem på PCer selv om ikke dell har laget de. Allt var standard tilkoblinger, og det var ikke engang drivere på CDen deres, kun manualer. Ser du på Dell.no kjøper du ihvertfall ikke E207WFP, den er ikke på langt ner like god. Edit: Her står erfaringer med Dell 2007WFP: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=575719 Endret 8. januar 2007 av watercool:) Lenke til kommentar
P4niX Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Erfaringer med dell.noJeg ser at noen av dere som svarte meg også har dell-skjermer. Har selv også lyst på den 20" dell-skjerm, men har hørt noen fryktelige historier når det gjelder leveringstiden på dell.no. Hadde dere noe problemer med deres kjøp? I mitt tilfelle ble jeg enkelt og greit sjokkert over hastigheten på levering. De leverte skjermen på døra hos meg 2 og en halv dag etter bestilling, og da kom skjermen fra irland tror jeg. Tilsvarende ser ut til å bli tilfellet nå når jeg bestilte bærbar hos dem. Spesialkonfigurert og bygget på bare noen få timer før den ble sendt på lørdag. Er 2007WFP den rette 20" på dell.noTenkte å kjøpe Dell 2007WFP, denne fikk 6 av en test DinSide gjorde i høst og i tillegg at den er på tilbud ut Januar på dell. Nå koster den 3.625 kr før kostet den 4.512 kr, det betyr at hvis jeg kjøper to stk, sparer jeg 1.774 kr. Det virker som en god deal. Men er det noen som vil anbefale meg deres dell-skjerm fremfor den jeg har tenkt å kjøpe meg, så lytter jeg med åpne hører... To bredformat skjermer ved siden av hverandre vil jeg ikke anbefale. Det blir ekstremt mange piksler i bredden i forhold til i høyden. Dessuten har en 1600x1200 20" flere piksler enn tilsvarende i bredformat. Er selv meget godt fornøyd med Dell 2007fp, men mulig samsung sin 204b gir mer for pengene. Tilslutt vil jeg spør et temmelig dumt spørsmål... Jeg regner med at det går bra å bruke en dell-skjerm til en PC som ikke er en dell-pc. Vet at dell lager det meste selv, og har deres egen vri på ting... 7671269[/snapback] Ja, det går naturligvis fint Lenke til kommentar
Kaizeren Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 9. januar 2007 Takker for gode innspill. Tiltross for fristelsen for å ha to skjermer kommer jeg bare til å bestille en 20". Jeg tror det vil bli litt for stort og jeg legger heller pengene inn i et TV, som jeg snart også skal kjøpe meg. Derfor ente jeg opp med 1 stk Dell UltraSharp 2007WFP. Jeg kommer til å bestille denne i løpet av uken for 3.625 kr og håper å være like heldig med leveringen som du var ^VIFTA^. Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Jeg var lite heldig med min levering, tok ca. en uke fra de sa den var sendt, fra danmark. Men det var mye grunnet en helg som kom i veien, og dårlige åpningstider hos linjegods. 3.625 kroner er en god pris for den skjermen. Lenke til kommentar
palgle Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Sikkert et dumt spørsmål, men... Jeg har nå en skjerm "til overs" etter kjøp av ny maskin. Maskinen er en jubileumsmodell fra Komplett, as is, ikke noe fiks fask. Og så koblet jeg på begge skjermene. Men den ene er sort. Skal jeg "fortelle" på noen måte at jeg skal bruke to skjermer? Hvordan går jeg frem fo å få bilde på begge? Takknemlig for svar! Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Nei, det skal du ikke behøve. Har du nVidia kort må du nok ta en omstart med begge skjermene koblet til, for at det skal funke. Ellers får du se om den dukker opp i egenskaper for skjerm, eller menyer på driveren. Til sist kan det jo hende du har byttet en over til VGA eller noe, og da må du kanskje stille inn kilden til bildesignal på skjermen. Lenke til kommentar
palgle Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 Nei, det skal du ikke behøve.Har du nVidia kort må du nok ta en omstart med begge skjermene koblet til, for at det skal funke. Ellers får du se om den dukker opp i egenskaper for skjerm, eller menyer på driveren. Til sist kan det jo hende du har byttet en over til VGA eller noe, og da må du kanskje stille inn kilden til bildesignal på skjermen. 7683599[/snapback] Takk! Omstart var løsningen! Lenke til kommentar
Ördög Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 Fornuften med to skjermer avhenger i stor grad av hva man bruker PC-en til. Selv bruker jeg to 20'' (1400 x 1050), og kunne ikke tenkt meg bare en skjerm. Men så herjer jeg mye med arbeidsoppgaver der jeg har 2 til 5 programmer oppe samtidig. Ikke minst behov for å lese dokumenter/nettsider samtidig som jeg skriver. Da er to skjermer topp. Men jeg er litt mer tvilende på bruk av 2 widescreen skjermer, da dette blir stor synsvinkel. Da kan det godt hende at en 24'' er bedre. 7670854[/snapback] ok. den er grei. Kommer nok til og prøve meg med to skjermer, men blir en stund til siden det er dobbelt så dyrt, selvsagt. og vill da trenge nytt skrivebord. Menn takk for svaret Lenke til kommentar
EirikLF Skrevet 10. januar 2007 Del Skrevet 10. januar 2007 (endret) Blir det for ille, snur du bare begge på høykant! Det blir 5:4 format, akkurat som 19" og 17" skjermer. Endret 10. januar 2007 av watercool:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå