joxer Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 - Besøk på en time har en stygg uvane til og rote mer enn du gjør på en måned 7666406[/snapback] word Det at klær ikke blir rene av seg selv med jevne mellomrom var i grunnen en stor overraskelse ... 7760871[/snapback] Sitter igjen med samme følelsen. Mest fordi jeg er for lat til og få tak i en vaskmaskin og må til mamma for og vaske klær XD Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Hybelkaninene som får formere seg i fred på "vanskelige" steder har en tendens til å bli SKREMMENDE gigantiske - og ikke minst mannevonde om man inntar deres veletablerte territorium med ei vaskefille. Hybelkaniner = F.E.A.R Lenke til kommentar
kimbeer Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Offtopic: bor ikke alene ennå jeg :S bor gratis i hybelen som dekker halve underetasjen her hjemme jeg...mat og det meste jeg trenger oppe også min egen verden så og si her nede tror jeg skal greie det en stund til med 10k+++ i månden men siden jeg halvveis bor alene(i mine øyne) - man må faktisk vaske og rydde av og til .... Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 At mat koster jævla mye penger, hvertfall på Burger King Har laget 2 middager hjemme på 6 måneder. En Grandiosa og en Restaurante. Lenke til kommentar
The Norwegian Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Jeg er egentlig ganske glad for at jeg ikke valgte hybel, spesielt etter det jeg har lest her. Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 At naboer klikker mentalt når jeg ser film, har fått beskjed av politiet og dempe lyden ca. 10 ganger nå. Middag er dyrt. Panteflasker kommer ikke bort av seg selv, har ca. 300 tomflasker i skapet mitt. Man kan ikke gå naken rundt i en felleshybel. Lenke til kommentar
Killer_DT Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Man kan ikke gå naken rundt i en felleshybel. 8451475[/snapback] Hehe jeg er så glad jeg bor alene! Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Jeg har lært følgende av å bo snart to skoleår på hybel pluss en sommer; - Uansett hvor godt man kjenner (og tror man liker) en eventuell roommate tar man feil. Når juni kommer er man så lei av hverandre at man vurderer å ta en battle royal bare for å få fred den siste tiden. - Oppvask er generelt sett aldri kjedelig. Skaff deg derfor en roommate som ikke kan lage mat for 5 øre (har han/hun litt samvittighet ender det med at du lager mat og at han/hun vasker koppene). Du må selvfølgelig da støvsuge og vaske fellesarealet, men det går greit siden en hybel ikke er så stor. - Bo ikke på hybel med trådløst internett (spesielt ikke når routern er plasert en etasje over deg). - Hybel med vegg til vegg teppe bor for all del unngås. Søler du øl, brennvin eller andre ting som lukter eller er klissete kommer du til å plages. - Grandiosa frister. Men la deg ikke lede inn i fristelse. Det finnes mye annet som er bedre og veldig enkelt å lage, til en konkuranse dyktig pris (les: spagetti). Spesielt hvis man deler hybel. - Liker du datamskinen din godt er det ofte unødvendig å drasse med seg en stor tv. Den kommer ikke til å bli utslitt for å si det slik. - Ta med deg mat når du er hjemme. Det sparer deg for en del utgifter. - Ikke få "brakkesyka". Vær sosial og vær på besøk hos andre. Da blir du ikke så lei av å bo alene. - Rydd og vask ofte. Da slipper du å grue deg til neste gang du må vaske fordi at der så mye du må vaske. Bruk 5-10 minutter om dagen (eventuelt annenhver dag) i stedet for å bruke 1 time hver 14. dag. - Ikke bo i en hybel som er under jorden. Spesielt ikke i skogsaktige strøk. Det kommer maur inn. Og tro meg, du kommer til å få noia når du skal sove. Dessuten slipper deg ikke så mye lys inn, og det blir problematisk å lufte om vinteren hvis det er mye snø der du bor. - Ikke bruk "snooze" knappen på vekkeklokka. Du kommer deg aldri i tide på skolen / jobb hvis du skal vente 5 minutter i slengen i en time. her gjelder det å være bestemt. - Ta deg tid til å smøre matpakke til skolen. Det er ufattelig mye penger å sprare på å la være å handle mat på skolen. - Når du er på jakt etter hybel så ikke ta den første du finner. Meld heller din interesse, også fortsetter du å lete litt. Da kan du bare enkelt å greit takke nei til de dårligste. Er du heldig finner du en som er større, bedre og billigere enn den første. Møt opp for å se på hybelen før du eventuelt takker ja. Enkelte hybelverter har en tendens til å glorofisere hybelen litt i overkant, du kan fort ende opp med et rotterede for alt du vet. Vær obs på at enkelte hybelverter har barn. Barn liker å leke og være bråkete, noe som kan vøre ugunstig hvis du liker å sove litt om ettermidagen eller langt ut på dagen i helgene du er på hybelen. Det var alt jeg kom på i øyeblikket. Men jeg tror det dekker omtrendt det meste jeg har lært av å bo på hybel. Edit: Kom et noen punkter til. - Bor du hos en hybelvert som nettop har fikset seg internett og hele sulamitten, men har ikke peiling på data. Hjelp han / hun. Du kan lett spare deg for eventuelle ekstra utgifter for bruk av det. - Du kan ikke bli din egen mor. Mamma kan alt. Det kan ikke du. - Bor du ilamme noen som lager hjembrent, kjører bil uten skilt (og ikke har lappen) og som har blitt tatt for fyllakøring er det ikke å utelukke at politiet kommer på besøk før eller siden. (Dette skjedde med naboen min da jeg gikk grunnkurs, er glad jeg bodde ilamme en jeg kjente fra før). - Det er godt med røyk og snus. Men det er ikke godt når du kjøpte en boks snus istedet for mat. - Det er dyrt å bli full på utesteder. - Brus er ikke et godt alternativ til vann og melk. - Å besøke frisøren er heller ikke så utrolig dumt. Endret 23. april 2007 av Dj_eLmO Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 (endret) Først og fremst, ALDRI TILBAKE! Selv flytta jeg ut for 3 mnd siden 2 år for sent, men hey.. det er jo mye billigere å bo hos muttern og fattern. * Har lært at alt det som bare ble fiksa ikke lenger bare blir fikset, og at det faktisk lønner seg å være strukturert! * Hagen må faktisk pleies, spes når du bor i eget hus. * Eget hus er derimot ekstremt godt når naboene stort sett er gamle døvhørte folk som hverken hører deg eller bryr seg om du fester og spiller alt anlegget klarer kl 3 om natta. * Å lage mat er morsomt! Og mye bedre enn å sitte her å skrive innlegg på forum Det er enda lettere å lage mat om det er to som bor sammen, bor med bruttern nå, og heller det enn en kamerat! Mye lettere å mase på bruttern og bli så sint at gnistene slår mellom hverandre. Det er over dagen etter uansett^^ * Klesvask og oppvask er en nødvendighet, og vaskemaskin er en menneskerett! Samme med oppvaskmaskin selv om jeg hadde valgt vaskemaskin om jeg måtte velge. * Det er faktisk bedre å vaske kniver, stekespader, panner o.l. i oppvaskkummen da du uansett tar det ut igjen av maskina og skyller av det for å bruke det dagen etter uansett. * Det er digg å kunne gjøre akkurat som en vil selv, og med bruttern som "samboer" er det enda lettere å gi faen hva han måtte mene om det du hører på nå og hvor høyt du spiller. (Nå er begge to glad i mye lyd og sånn sett er det greit nok) * Det er mye morsommere å ha fest når en bor alene, og det er absolutt ingen umulighet lengre å bare ta en skikkelig fest på sparket. Det er heller ingen som klager om en drar et nach til mårran etter. * Det er enda lettere å skulke høgskolen, og dermed komme på etterskudd. * Muttern lager knall mat, men det kan du også om du legger litt sjel i det! Her har det vært 2x bigone på 3 mnd, og det har vært på kvelden når brødet har vært fra dagen før eller tidligere. * Oppvasken kan være slit, men den som lager mat slipper oppvasken, så da blir det førstemann til å lage mat. Fungerer greit. * Grill er SJEF. All mat (Les: kjøtt) blir stort sett perfekt på grill med litt marinade og div krydder. Og det er mindre oppvask. * Gulvene må vaskes, men det er ikke så ille som det virket som de gangene muttern sto med kniven i handa og så på du vaska rommet ditt hjemme. Det var litt av det jeg kom på nå EDIT: Satte på * så det ble ryddigere Endret 23. april 2007 av OgnOmm Lenke til kommentar
Propofol Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Tips: - de tingene som går først ut på dato plasserer du lengst ut i kjøleskapet - skaff to skittentøykurver, altså til 60 og 40 grader - ting kan virke jævla dyrt i starten, invisteringer lønner seg - skriv en handleliste før du går på butikken (måtte kaste en urørt pakke kyllingfilet i dag siden den luktet skræv) - ivareta personlig hygiene (ellers risikerer du å lukte skræv) - ikke vær for streng med deg selv, heller ikke for avslappet - husk at trening og motion gir overskudd - "brakkesyke" er en dødelig sykdom - kiosker er djevelens verk, om du er litt lur så trenger du faktisk aldri å besøke den - statoil er ikke billig på noen områder - få tilstrekkelig med søvn (voksne minst 6t. i ukedagene, ungdom minst 8t.) - pengebok, nøkler og mobiltelefon måååååå du ha en viss oversikt over hvor de befinner seg - en time med "Lars Monsen krysser Canada" på nrk nett-tv gjør slik at du kommer til å skjemmes over å synes synd på deg selv. Bare se selv - hermetikk er bra - ferskvarer har en tendens til å stikke av til fots om du ikke holder kontroll over hvor lenge de har ligget på benken - snuser du? Bare glemme å slutte. Det funker faen ikke. Uoppnåelig mål. - man kan finne på mye med en limpistol, tannpirkere og flatbrød (ingen kommentar) - vær spontan, det lønner seg i det lange løp - det er bare tull at sunn mat er dyrt - bibliotek er kult, det finner du ut når internett plutselig forsvinner - slurver du med oppvasken.. ja da slurver du de neste tre årene med oppvasken Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 21. juli 2007 Del Skrevet 21. juli 2007 Hva jeg lærte ved å bo i hybel i kollektiv i tre dager (gadd ikke lengre): Et kollektiv er en bråkete plass. Det er satans dyrt å bo sentralt. Boksemat er en fin ting. Det er altfor lett å skulke skolen. 12 kvadratmeter er lite plass. Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 22. juli 2007 Del Skrevet 22. juli 2007 Kan legge på et punkt.. *Når du endelig finner ut at du skal gjøre noe, så gjør en hel haug. Ikke bare en klesvask, men kanskje 3 på rappen, og let etter alt oppvask så du er sikker på at alt blir tatt så det ser litt fint ut, hvertfall en liten stund. Veldig godt å vite etterpå at nå har jeg vært flink, og nå er det en stund til neste gang Lenke til kommentar
knutby Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 Oppvask finnes ikke Mat lager seg selv Regningene kommer ikke Klar er gratis Internett og tv er ogsa gratis Ror og det elektriske fikser seg selv Vaskegnomen vasker gulvet hver helg Ja bo alene i forsvaret er kos! Lenke til kommentar
Ol'H Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 -Ikke kjør en basstest, for så å glemme den av å gå på jobb. grinete naboer. -Ikke kjøp mel, du vil aldri trenge det sånn helt plutselig. Gjelder forsåvidt sukker og melis også. -Erklær krig mot edderkoppene i vinduet pronto. Bekjempes med Radar og støvsuger. -Ikke ha Nachspiel hos deg selv -Ikke ha Vorspiel hos deg selv -Rett og slett hold alle som drikker unna kåken din, med unntak av jomfruer i nød. -Hvis du gir faen i oppvasken vil muget gjøre slik at du bare kan skylle driten av til slutt. Kjekt å låne vekk leiligheten til folk som ikke tar oppvasken mens du er borte i en måned. Lenke til kommentar
Loeve Skrevet 23. juli 2007 Del Skrevet 23. juli 2007 -Ikke ha Nachspiel hos deg selv-Ikke ha Vorspiel hos deg selv -Rett og slett hold alle som drikker unna kåken din, med unntak av jomfruer i nød. 9128555[/snapback] Wisest words spoken. Uansett hvor lurt det høres ut der og da, så tjener du -aldri- noe på å ha fulle mennesker hjemme hos deg, uavhengig av din egen situasjon. Ting -vil- bli ødelagt, naboene -vil- klage og tingene dine -vil- bli stjålet. Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 * Oppvask med matrester bør ikke stå på kjøkkenbenken i over en måned. * ... det samme gjelder ferskvarer i kjøleskapet * Konsentrert eddik fjerner vond lukt fra kjøleskap og kjøkken hvis du ikke har fulgt de to øverste punktene * Snøen måker ikke seg selv på vinterstid * Det blir varmt i en stue når du har 20-30 gjester der inne uten å lufte i frykt for å plage naboen med høy musikk * Mannen som vil ha TV-lisens går sin vei hvis du sier at du ikke har TV, og at han ikke får lov til å komme inn * Det kan lønne seg å ha relativt lik musikksmak hvis du deler leilighet med en kompis * En av dere bør være veldig tålmodig hvis du deler leilighet med en kompis * Gjester inviterer seg selv når de har vært hos deg ofte nok. Og de driter i om du har ryddet eller ikke * Budsjett og utgiftsdeling er viktig når man deler leilighet Lenke til kommentar
.tomf Skrevet 24. juli 2007 Del Skrevet 24. juli 2007 Har nå vært hjemme alene i en god stund, og kan konkludere med at oppvask vasker ikke seg selv. Lenke til kommentar
bxc Skrevet 25. juli 2007 Del Skrevet 25. juli 2007 (endret) .. Og gresset klipper ikke seg selv. Mat flyr ikke inn i kjøleskapet.. Endret 25. juli 2007 av bxc Lenke til kommentar
Big Tone Skrevet 26. juli 2007 Del Skrevet 26. juli 2007 Har nå vært hjemme alene i en god stund, og kan konkludere med at oppvask vasker ikke seg selv. 9131974[/snapback] Mener du det? That's it! Jeg reiser aldri ifra Mamma! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå