Gå til innhold

hva har du lært av å bo alene?

Musty

Anbefalte innlegg

jeg har iallefall veldig god erfaring med å bo sammen med bestekompiser, har egentlig bare blitt bedre kjent med dem og ettersom vi er gode venner fra før er det lettere å "kjefte" på hverandre hvis f.eks husarbeid ikke blir gjort.

har ikke lært så alt for mye av å flytte hjemmefra, men har oppdaget at klær ikke vasker seg selv, handle mat er veldig kjedelig og tilbredelse av maten er enda kjedeligere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flytta hjemmafra når jeg var 17. Har foreløpig lært at det er lettere å holde det ryddig når man bare må rydde etter seg selv.

Det stemmer! Da jeg bodde helt alene hadde jeg det mye mer ryddig hjemme enn etter at jeg flyttet sammen med T-Solberg. Nå har jeg liksom noen å skylde på. Det hadde jeg ikke da jeg bodde alene.

7687486[/snapback]

Jajaja, skal du liksom legge skylda på meg nå? :p

Lenke til kommentar

Jeg har

- lært meg å bruke (kles)vaskemaskinen

- Fått mer innsikt i å lage en decent middag (kjæresten er ofte hos meg, og da blir det mer ordentlig mat enn bare brød og salami :p )

- lært meg at man _bør_ legge seg i tolv-ett-tiden og ikke utsette leggetiden pga Gears of War (kun hverdag).

- lært å ikke utsette oppvasken

- lært meg å faktisk lage lunsj (året før gikk jeg rundt og sultet på skolen. Nå som jeg går på UiO....ja, man modnes)

og mer.

Lenke til kommentar

- Det går ikke an å ha det ryddig og samtidig være lykkelig.

- Hvis man jobber fra 0700 til 2400 hver dag i en uke blir man dritt lei

- Sengetøy trenger ikke å skiftes. Alt for mye jobb.

- Kjipern å være tom for både håndklær og undertøy 30 min før du skal være på jobb når det tar 25 min å kjøre.

- Man må stå opp helt selv. Det er kjipt når sjefen ringer for å vekke deg.

- Regninger er ikke noe lurt å kaste.

- Fire doble cheeseburgere er bra mat.

- Frossenpizza er bra mat.

- Ikke kjøp mat du ikke har planer om å spise der og da.

- Ikke gå på butikken når du er sulten.

- Ha store lagere med dasspapir.

- Brød blir muggent fortere enn du tror.

- Oppvaskmaskinen setter ikke seg selv på.

- Søpla tar ikke seg selv ut.

- Mamma pwnz

- Mammas mat er best

Endret av bfisk
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Tror det blir et sjokk å bo alene til høsten for da har jeg ikke hushjelp lenger. Har liksom blitt litt vant til at sengen skiftes på regelmessig, at jeg får nye håndkle hver uke, at rommet vaskes og selvsagt at jeg alltid har tilstrekkelig med dasspapir.

Lenke til kommentar
Tror det blir et sjokk å bo alene til høsten for da har jeg ikke hushjelp lenger. Har liksom blitt litt vant til at sengen skiftes på regelmessig, at jeg får nye håndkle hver uke, at rommet vaskes og selvsagt at jeg alltid har tilstrekkelig med dasspapir.

7697287[/snapback]

kansje på tide ;)

Lenke til kommentar

Det er ensomt aa bo alene.. Iallefall noen ganger. Selv trives jeg veldig godt paa baat der man bor alene paa lugaren ,men kan gaa og ta noen pils og slappe av i dagligrommene.. Det kjipe er at man maa jobbe 12-14 timer dagen , 7dager i uka.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

7697287[/snapback]

kansje på tide ;)

7698156[/snapback]

Kan jo nevne at jeg har bodd hjemmefra i over 1.5 år :)

Lenke til kommentar

-Det er ikke lurt å vente lenge med/utsette oppvasken til i morra, den står der like jævlig, og den MÅ tas.

-Det er lurt å ta oppvasken når det kun er noen få glass/fat og lite bestikk.

-Det er fint å få mamma på besøk.

-Av og til er det greit å ta støvsugeren en runde, selv om man later som om man ikke ser støvet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...