Gå til innhold

hva har du lært av å bo alene?

Musty

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ting jeg har lært.

Ikke kult å bo i en by der man ikke kjenner noen.

Strøm er svært dyrt. Spes når man bor aleine på 76kvm. bruker ca 1000kwh pr mnd....

Mat er dyrt.

Internett er dyrt.

Det er dyrt å bo aleine når man er student.

Sinnsvakt kjipt når renten på lånet øker.

Lenke til kommentar
Ikke kult å bo i en by der man ikke kjenner noen.

Mat er dyrt.

Internett er dyrt.

Det er dyrt å bo aleine når man er student.

7686470[/snapback]

samm her.

Flytta hjemmefra da jeg var 17år, og blir 18år nå snart. Trives på hybel og det blir mest sannsynlig at jeg ikke flytter hjem igjen foreløbig.

Og i tillegg har jeg lært at:

Det å bo på samme hybel sammen med andre er en tålmodighetsprøve uten sidestykke, spesielt når andre ikke rydder etter seg. Når dette skoleåret er ferdig skal jeg ha EGEN hybel.

har også blitt flinkere til å lage mat, litt iallefall. :D

Å slippe å bo hjemme er utrolig deilig til tider

vaske klær og slikt selv

tja, kommer ikke på så mye mer, har blitt ganske godt opplært hjemmefra så det er som vanlig. :D

Lenke til kommentar

Sinnsvakt å ha hus(2-mannsbolig) Kan bråke så mye man vil. Og siden jeg bor aleine så kan jeg gjøre hva jegvil hele dagen. Fest på en søndag feks:)

Så lenge man vasker dassn og pissn av og til så burde selv den mest sjuskete person klare å overleve aleine. Bortsett fra det økonomiske så e det KONGE!

Lenke til kommentar
Ja, å bo sammen med bestekompisen er trolig det dummeste man kan gjøre. Da er han/hun neppe bestekompis innen ett år. Man irriterer seg over ALT den andre gjør eller ikke gjør etterhvert.

7686567[/snapback]

ja helt enig. Samme med ukjente personer også. Hvis ikke jeg tar søpla står det til det blir en soppkoloni inni der. Samme med dusjsluken som er full av hår. De jævla kjærringan klarer jo ikke å ta opp etter seg, hvor vanskelig kan det være? Og nok en gang må jeg gjøre det før alt tetter seg. Var noen som brukte ei panne til å lage mat med på hybelen her en gang, så jeg bestemte meg for å ikke ta den vekk på trass. Gikk litt over ei uke før den endelig ble fjerna. Sånt irriterer noe sinnsykt. Måtte også ta ut melkekartongene siden det var nærmere 20 kartonger som lå rundt vasken som ingen kunne ta. Hvem måtte ta det? jo jeg som vanlig. :mad:

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Enig der. Jeg har sagt nei til to av mine kompiser som har ønsket å leie mitt soverom nr.2.

Men bror er en annen ting. Skulle jeg ha delt min leilighet så måtte det ha vært med bror.

Søster går ikke, hadde hun boende hos meg en uke i fjor. Satan for et slit. Bare klaging og syting. ååååååå åååååå ingen mat ååååå ingen cola ååååå slutt å bråk sånn jeg hører ikke musikken min. Ikke kult.

Lenke til kommentar

Flytta hjemmafra når jeg var 17. Har foreløpig lært at det er lettere å holde det ryddig når man bare må rydde etter seg selv, En middag trenger ikke koste mer enn 20 kroner, Melk går fort ut på dato, det er lettere å holde det ryddigg enn å rydde hver 14. dag, en pute å holde rundt er et godt substitutt for en kropp, at ingen dobeltsjekker at du står opp er IKKE en fordel, det går ann å lage middag av ting man før trodde bare var tilbeghør (brun saus, ertestuing og stekte poteter er faktisk et helt måltid :p ), det er lettere å holde treningsrutiner når man er aleine, å bryte løfter man har gitt seg selv har ingenting å si for andre enn deg selv

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Rema selger 5 pakninger med nudler for 10 kroner. Det er 2 kroner pr middag.

At folk som har flyttet hjem når de er over 20, eller folk som bor hjemme hos mor når de er 38 (Svigerdatter søkes) er patetiske.

Det visste vi vel fra før av.

Lenke til kommentar
Høhø, jeg flytter for meg selv for første gang om to uker. Og jeg skal bo alene på 45 kvadrat i et annet land.... :ermm:

Lover å komme tilbake med erfaringer når jeg får dem, men var ihvertfall bra (og morsomt) å lese hva andre folk har erfart :)

7682084[/snapback]

jeg vill å ha 45kvadrat :hrm:

Lenke til kommentar
Flytta hjemmafra når jeg var 17. Har foreløpig lært at det er lettere å holde det ryddig når man bare må rydde etter seg selv.

Det stemmer! Da jeg bodde helt alene hadde jeg det mye mer ryddig hjemme enn etter at jeg flyttet sammen med T-Solberg. Nå har jeg liksom noen å skylde på. Det hadde jeg ikke da jeg bodde alene.

Lenke til kommentar
Ja, å bo sammen med bestekompisen er trolig det dummeste man kan gjøre. Da er han/hun neppe bestekompis innen ett år. Man irriterer seg over ALT den andre gjør eller ikke gjør etterhvert.

7686567[/snapback]

Hmm, det er noe jeg gjerne vil sette spørsmålstegn ved. Så vidt jeg kan forstå så blir det vel hva man gjør det til. Man trenger ikke være oppå hverandre hele tida, og dessuten, før man flytter sammen er det nok smart å bli enige om en del regler i forhold til problemer som man lett kan tro oppstår. Et år å bo sammen er mye, mens man fortsatt bor hjemme har man "husregler", så hvorfor ha anarki når man flytter for seg selv med en kompis?

Bare trekker frem Lars Monsens "Norge på tvers"...før han og han andre fyren dro, lagde de regler om ting de visste kunne føre til konflikter. Å være diplomatisk og ha innsikt hjelper nok utrolig mye bedre enn å irritere seg etter at skaden har skjedd.

Jeg er forberedt på uenigheter, men for min del er jeg ingen kranglefant, og blir veldig, veldig sjelden gretten og grinete.

Lenke til kommentar

Bor på 4 manns hybel med 2 andre jeg, kompiser. Har gått fint dette, selvfølgelig blir det sure miner og dill dall av og til men som om det ikke oppstår sånt hjemme også. Hvem krangler ikke en gang i blandt liksom :p

Vi klarer oss fint oss, fint med lås på rommet er det^^

Og er man extra sint er det bare å skru opp musikken så man blir bedre inni seg =D

Har noen regler også, f.eks at vi har vaskedag hver torsdag, da rulerer vi om hvem som skal vaske do og bad, gang og kjøkken hver uke.

Når vi har stekt eller kokt noe med kjele skal man vaske opp etter seg, når man har spist e.l skal man sett det inn i oppvaskmaskinen. Dette er noe som kanskje man kan irritere seg mest over at det blir rotete om en person ikke rydder.

Åssen det ser ut på romma deres driter jeg langt i, det er en privat sak :D

Vi har det nå koselig enda vertfall, ser en film innimellom og går på butikken sammen :thumbup:

EDIT: Og tar følge hjem fra skola..

Endret av Ludacris
Lenke til kommentar

7686567[/snapback]

Bare trekker frem Lars Monsens "Norge på tvers"...før han og han andre fyren dro, lagde de regler om ting de visste kunne føre til konflikter. Å være diplomatisk og ha innsikt hjelper nok utrolig mye bedre enn å irritere seg etter at skaden har skjedd.

7687950[/snapback]

Bare at Lars Monsen hadde sex med kameramannen sin da..

DET foruså han ikke :O :thumbup:

Ludacris, bra dere klarer dere ! Brodern og 3 andre fylliker bodde sammen, 2-3 av de likte å drekke jæævlig hver helg, ha store fester osv.

2 av de hadde ikke penger.

3 ville ikke rydde og vaske.

2 hadde ingenting å bidra med.

holdt kanskje 2-3 mnd.

Lenke til kommentar

7686567[/snapback]

Ja, men da lurer jeg egentlig veldig på hva som er forskjellen mellom bestekompisen din og evnt en kjæreste/kone ?

Lenke til kommentar
Ja, men da lurer jeg egentlig veldig på hva som er forskjellen mellom bestekompisen din og evnt en kjæreste/kone ?

7688899[/snapback]

Foskjellen er at man knuller ikke bestekompisen sin :p

Altså: Alle ulempene med noen å bo sammen med, men ingen av fordelene ;)

Lenke til kommentar

7686567[/snapback]

7688899[/snapback]

Det er STOR forskjell! Det kan knapt sammenlignes.

Til kjærsten er det feks mye enklere å si at han bør vaske den jævla oppvasken. Steget fra å krangle til å bli venner igjen er på et helt annet nivå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...