Birken85 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) har kjøpt meg en 3com usb nettverks adapter... den virker fint mot enivest sitt nett men om eg prøver og koble til telenor sitt nett (online) så får eg ingen eller begrenset tilgang... og det er samme routeren som blir brukt på dei to forskjellige netta... men på telenor vil den ikke motta dns server adresse osv.... help!! Endret 7. januar 2007 av Birken85 Lenke til kommentar
hiper Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 tror du bør utgi litt mere innformasjon her! hvilke orutere osv... Lenke til kommentar
Birken85 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 tror du bør utgi litt mere innformasjon her! hvilke orutere osv... 7665368[/snapback] routeren er en 3com 3crewr 100-75 og usb adapteren er også 3com og den som kobles til via telenor var forhåndskryptert mens enivest routeren var ikke dette.. men telenor nettet fungerer mot en bærbar pc som bruker pcmia nettverksadapter men om eg bruker usb adapteren får eg ingen eller begrenset forbindelse og setter eg i nettverkskabelen er det ingen problemer... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Har du lagt inn krypteringsnøkkel også for det nye kortet? Lenke til kommentar
Birken85 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Har du lagt inn krypteringsnøkkel også for det nye kortet? 7666144[/snapback] eg har ikke lagt inn noe som helst... fikk en ferdig kryptert router fra kontorsenteret (der eg handla) og det var det.. har ikke gjort noe mer bortsett fra og prøve og koble til og da fikk eg spørsmål om og skrive in krypterings koden som da er admin og etter det får eg bare opp begrenset eller ingen tilgang.. og så sjekker eg der det er opplistet at den motar ip adresse men ikke dns server adresse og de andre tinga.. Lenke til kommentar
Birken85 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 som da vil si at den ikke mottar: gateway,dhcp,dns og wins server adresser.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå