knuthfk Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hei Har 5 medlemmer i mitt family-abonnement (chess). En stor ulempe er at jeg som juridisk ansvarlig for abonnementet også får alle tlf numrene registrert på meg i tlf katalogen. Dvs at jeg plutselig har 5 nr i stedet for 1. Noen som vet om det er mulig å skille ut hvert nummer og koble de til riktig eier slik at infoen på f.ex. gulesider blir riktig? Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg har også Trådløs familie dog fra netcom. Her står alle oppført med sine egne nr osv, men man kan ikke gjøre større endringer uten at det er ok for den som står ansvarlig. Men alle står oppført med hvert sitt nr i telefonkatalogen. Hatt det helt siden d ble lansert. Lenke til kommentar
Dr Gork Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Alle slike "ring-gratis-innen-familien"-tjenester fordrer at en person står som ansvarlig for alle abbonementene. Alikevel er det mulig å sette et "brukernavn" på de forskjellige nummerene. Brukernavnet er det som dukker opp i telefonkatalog. Ta kontakt med operatøren din, så fikser de dette. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Alle slike "ring-gratis-innen-familien"-tjenester fordrer at en person står som ansvarlig for alle abbonementene. Alikevel er det mulig å sette et "brukernavn" på de forskjellige nummerene. Brukernavnet er det som dukker opp i telefonkatalog. Ta kontakt med operatøren din, så fikser de dette. 7669239[/snapback] Man velger selv hvilket navn som står i telefonkatalogen, og det behøver ikke være brukernavnet. Men, som sagt, ta kontakt med operatøren din, det ordner de med en liten håndvending Lenke til kommentar
zica Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Alle slike "ring-gratis-innen-familien"-tjenester fordrer at en person står som ansvarlig for alle abbonementene. Alikevel er det mulig å sette et "brukernavn" på de forskjellige nummerene. Brukernavnet er det som dukker opp i telefonkatalog. Ta kontakt med operatøren din, så fikser de dette. 7669239[/snapback] Man velger selv hvilket navn som står i telefonkatalogen, og det behøver ikke være brukernavnet. Men, som sagt, ta kontakt med operatøren din, det ordner de med en liten håndvending 7669418[/snapback] Tele2 klarte ikke å gjøre dette for oss når vi hadde Mobil familie hos dem i fjor. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Tele2 klarte ikke å gjøre dette for oss når vi hadde Mobil familie hos dem i fjor. 7671557[/snapback] Samme problem her også. Lenke til kommentar
Mr-ISO Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Tele2 klarer ikke dette. De kan ikke føre opp noen "Bruker". Tror dette også gjelder Chess desverre. Men ring kundeservice og hør. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Tele2 klarer ikke dette. De kan ikke føre opp noen "Bruker".Tror dette også gjelder Chess desverre. Men ring kundeservice og hør. 7671596[/snapback] Åh. Trodde det var like fleksibelt hos andre operatører som hos NetCom. Min feil Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 9. januar 2007 Del Skrevet 9. januar 2007 (endret) Noen som vet om det er mulig å skille ut hvert nummer og koble de til riktig eier slik at infoen på f.ex. gulesider blir riktig?Jeg kjenner dette kun fra Telenor og NetCom, men noe av det samme er nok å finne hos Tele2: Telenor har tre brukerkontoer per nummer, nemlig juridisk, betalende og brukende eier. Kravet for familieabonnement er at både juridisk og betalende kunde er den samme for hele familien. Hos NetCom har man juridisk og betalende eier som en felles konto, og her er familiekravet at denne felleskontoen er lik for hele familien. Der er derimot den siste (brukerkontoen) som kommer i telefonkatalogen (om du ønsker). Det er derfor bare å ta en telefon til Tele2 og få disse kontoene endret. Vær oppmerksom på at det kan ta fra en til to uker før telefonkatalogen.no oppdateres med ny data. edit: Var litt kjapp. Som sagt har jeg ingen kjenskap med andre enn Telenor og NetComs systemer. Det er mulig Tele2 ikke klarer å lage brukerkontoer som flere sier de har opplevd. Ville uansett tatt en telefon og hørt, det er nok mange som har ringt etter dette og ofte tar operatørene hensyn til slikt. Endret 9. januar 2007 av Sigmund_Freud Lenke til kommentar
knuthfk Skrevet 10. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 10. januar 2007 Chess tilbyr også dette. Man må bare sende inn personalia for hvert nummer så skal kundeservice håndtere dette videre. Lenke til kommentar
Klokkeradio Skrevet 12. januar 2007 Del Skrevet 12. januar 2007 Dette har vært mulig hos Tele2 siden august/september tror jeg. En person over 25 står juridisk ansvarlig for alle numre og får faktura tilsendt, mens man kan få oppført brukere på alle numrene slik at dette blir riktig mtp. telefonkatalogen og i søketjenestene. Det er visst et krav at alle mobiloperatører skal tilby dette. Lenke til kommentar
Skevz Skrevet 13. januar 2007 Del Skrevet 13. januar 2007 Eller du kan bytte til IPEA sitt HERA abn.. de var billigere en chess sisst jeg sjekket, se www.ipea.no. der får vær bruker også regning for sitt eget bruk. har dette selv. De skulle gjerne også hatt sms "mania" lignende greier.. da hadde alt vært fantastisk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå