Achelous Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg har nå begynt å bruke Ubuntu på laptopen min, men har windows på stasjonær pc'en. Jeg har en eksterndisk som jeg har hatt lyst til å bruke på begge PCene. Eksterndisken er formatert som NTFS nå, og jeg får lesetilgang i Ubuntu, men kan ikke skrive til disken. Er dette mulig? Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 For å dele disken, bruk samba For å kunne skrive til den, så bruk ntfs-3g Framgansmåten er beskrevet på wiki.ubuntu.com Lenke til kommentar
vasp Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg har en som deles mellom windows og Linux pcer. På den har jeg ext3 og det funker fint i windows ved hjelp av en driver i form av .exe fil. Vil tro dette er mer stabilt enn ntfs-3g per i dag. Lenke til kommentar
dennis.se Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 FAT fungerer også på begge systemene, og er vel til tross for sin alderdom et av de mest kompatible filsystemene (regner med at du er villig til å endre filsystem på disken da du sa at det er ntfs på disken "nå"). FAT er vel også det enkleste valget, og krever ikke mer enn at du formaterer disken med FAT. deretter virker den stort på alle systemer. Lenke til kommentar
Achelous Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 det vil ikke fungere.. da jeg flytter ofte dvdr image. som er over 4gb... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå