Gå til innhold

Årsak til treg nettsurfing?

Anbefalte innlegg

Hva kan forårsake treg nettsurfing? Det begynte nylig på min PC. Det kan ta opp mot 10 sekunder før nettleseren gjør noe og henter ned nettsiden, og når den da begynner tar det lang tid før nettsiden er ferdig nedlastet.

Jeg bruker normalt Opera, men jeg har også testet i IE og Firefox. Det går ikke noe raskere med de andre nettleserne.

Det ser ikke ut som Internett er tregt, fordi når jeg nedlaster en stor fil fra Uninett så får jeg opp mot 300KB/s i hastighet på nedlasting.

Jeg har scannet PCen med AntiSpyware med Spybot S&D, Microsoft Defender og Antivirus med AVG Free. Ingen trusler har blitt funnet. Jeg har i tillegg rensket registry med RegSupreme.

Dette er såpass irriterende at hvis jeg ikke finner en fiks eller at det retter seg ser jeg meg nødt til å gjennopprette systemet fra gjennopprettingsplatene. Systemet er bare 2 uker gammelt(helt ny PC).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke DNS-problemer? Prøv å ping en url (eks. hw.no) og så ping den tilhørende ip-adressen (hw.no = 194.24.252.207). Om URL'en bruker betydelig lengere tid kan det tyde på problemer med DNS'en. I så fall er det ikke noe du kan gjøre, da er det ISP'en din som må jobbe litt.

Lenke til kommentar

En systemgjenoppretting til et tidspunkt før denne tregheten oppsto kan kanskje hjelpe om problemet ligger på pc'n (tilbehør->systemverktøy->systemgjenoppretting)

Vet ikke hvordan du er koblet til nettet, men en sjekk av utstyret kan være en ide.

Endret av norbat
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...