Gå til innhold

420W på XFX GeForce 7800GS 256MB GDDR3 eXtreme

Gjest Slettet+9871234

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234

Broren min har XFX GeForce 7800GS 256MB GDDR3 eXtreme, AGP8X, DVI-I/Tv-Out, Retail kjøpt hos komplett (link) og jeg lurer på om en chieftek 420w vil gå. Poenget er at broren min har det og det funker fint, men jeg kjøpte nettop et nytt Sapphire Radeon x1950 pro agp og det funker ikke, så jeg har bestilt strømforsyning. Noen som mener jeg heller burde satse på xfx? Radeon er litt bedre men det er tydelig at det krever mer strøm, noe jeg synes er rart i og med at specs er forholdsvis like. Tips og tanker rundt dette hadde jo vært kjekt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Radeon 1950 serien trekker sinnsykt med strøm. Hvis du ser på Sapphire's forum eller på esken til kortet så blir det sagt minimum 450w med 30A på 12v. Link her, les spesielt sticky ang PSU's. Er også utallige posts om hvorvidt den og den strømforsyninga holder til PRO/XT kort, og alle får det samme svaret. Minimum 30A sustained/continuos (altså ikke peak) på 12v.

Jeg har 28A på min 12v, så tok ikke sjansen og bestilte en Thermltake Power Express 250w VGA booster. Veldig fornøyd med den løsninga, ikke hatt noen problemer enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...