Gå til innhold

hvilken konsoll skal jeg kjøpe?


F.torres

Anbefalte innlegg

ja trur ikke jeg vil berstille fra ebaay! men når kommer det mange wii maskiner til norge?

 

Wii kommer jevnt og trutt hele tiden nå.. spørsmålet er vel heller nå hypen legger seg.

Og det bør vel ikke være så lenge til. I hvertfall nå som det ikke har kommet noen særlig nye spennende spill.

 

Spillene er på vei og konsollene er på vei. Men jeg har en liten mistanke om at nintendo holder antall leveringer litt tilbake fordi de tjener på dette.

 

Alle liker å ha ting som andre ikke får tak i.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvordan er det mulig at spillene til PS3 koster 7-800kr. i Norge? 360 spillene koster 5-600kr. I USA koster PS3 og 360 spillene det samme, ca. 60 dollar=(underkant av 400kr.)

 

Ser i prisguiden at de koster det samme som 360 spillene her i landet også.

 

Hvor får dere tak i den prisinformasjon?

 

 

Gå for 360 eller PS3. Vedder jeg på at du går lei av Wii etter 2-3måneder. Hvis du ikke er Nintendo, Zelda, Mario tilhenger da?

Endret av dill-hole2
Lenke til kommentar
ja trur ikke jeg vil berstille fra ebaay! men når kommer det mange wii maskiner til norge?

 

Wii kommer jevnt og trutt hele tiden nå.. spørsmålet er vel heller nå hypen legger seg.

Og det bør vel ikke være så lenge til. I hvertfall nå som det ikke har kommet noen særlig nye spennende spill.

 

Spillene er på vei og konsollene er på vei. Men jeg har en liten mistanke om at nintendo holder antall leveringer litt tilbake fordi de tjener på dette.

 

Alle liker å ha ting som andre ikke får tak i.

7664857[/snapback]

 

 

ja om ca 2 månder får jeg en wii får under 2500 da`?

Lenke til kommentar
Hvordan er det mulig at spillene til PS3 koster 7-800kr. i Norge? 360 spillene koster 5-600kr. I USA koster PS3 og 360 spillene det samme, ca. 60 dollar=(underkant av 400kr.)

 

Ser i prisguiden at de koster det samme som 360 spillene her i landet også.

 

Hvor får dere tak i den prisinformasjon?

7664874[/snapback]

 

 

Som oftest så er det fanboys som lager misvisendes info for å sverte "konkurrenten".

Lenke til kommentar

Jeg skal ha en ps3 og wii. Men det er meg.

 

Wii er på en måte et trygt kjøp fordi den ikke følger samme retning som ps3 og 360.

 

Kjøper du en wii, så kan du alltids se ann hva du vil ha mest av 360 og ps3 når begge to har vært på markedet en stund og prisene har justert seg.

 

Det er i hvertfall hva jeg ville gjort. Jeg tror wii kommer til å få mye tredjepart støtte, fordi den allerede har solgt så mye. Vi snakker trolig nærmere 3,5 millioner solgt på 2 mnd. Det er knusing av alle tidligere rekorder.. og det må jo få utviklernes øyne opp. I tillegg er det billigere å utvikle spill til wii enn til de andre.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Wii kommer jevnt og trutt hele tiden nå.. spørsmålet er vel heller nå hypen legger seg.

Og det bør vel ikke være så lenge til. I hvertfall nå som det ikke har kommet noen særlig nye spennende spill.

 

Spillene er på vei og konsollene er på vei. Men jeg har en liten mistanke om at nintendo holder antall leveringer litt tilbake fordi de tjener på dette.

 

Alle liker å ha ting som andre ikke får tak i.

7664857[/snapback]

 

Om elkjøp selger konsollen for 2000,- eller 3400,- så tjener ikke nintendo noe mer på det. Bergsala har en pris på konsollen.

Prisen vil nok falle like naturlig som prisen på alle andre konsoller.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Om elkjøp selger konsollen for 2000,- eller 3400,- så tjener ikke nintendo noe mer på det. Bergsala har en pris på konsollen.

Prisen vil nok falle like naturlig som prisen på alle andre konsoller.

 

Nintendo tjener på dette fordi presset etter å få en konsoll er høyt. Når folk vet noe er vanskelig å få tak i , så får de enda mer lyst på det. Samtidig som alle som har fått tak i den roper ut om hvor kult det er å ha den fordi de har noe som ikke alle som vil kan få tak i.

 

Jeg tror nintendo selger flere maskiner på denne måten, enn om alle hadde fått på engang. Og jeg tror de er klar over det.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Lol. hvor får dere det fra at ps3 spillene koster 700-800 det er jo helt latterlig. De kommer til å koste det samme som 360 spill. De gjør det i usa og de kommer til å gjøre det her.

 

Veilende pris blir på rundt 700-800 kroner. Det er annonsert av de som skal utgi PS3 spill i Norge.

 

Liker du Rpg'er er trolig ps3 maskinen for deg, jeg har veldig liten tro på at playstation vil miste mye rpg'er til konkurrenter. Mister de dem, vil de i såfall trolig ende opp på wii ettersom denne er meget godt motatt i japan hittil.

Jeg er mer keen på Lost Odyssey, Blue Dragon og Cry On enn Final Fantasy XIII (Devil May Cry slåssing) og White Knight Story (Hub-basert) eller hva nå enn det heter.

 

Ps3 starter dyrt også. 5500 på pre-order nå. Jeg har personlig mer tro på at prisen vil ligge på rundt 5000.. kanskje mindre. Den koster tross alt under 4000kr i usa. Den har også nå blitt mer tilgjengelig nå da sony endelig har nådd sine produksjonsmål. Er du interessert i å få med et nextgen filmformat er denne ikke så dyr likevel.

4000 is USA? Okay. Legg til dèt det koster å frakte konsollen til Norge, 25% (moms) og det faktumet at butikken skal ha litt. Gøy? Å ja.

 

Xbox 360 ser det ut til at kommer i ny versjon med hdmi port og litt andre små oppdateringer. Kan kanskje være lurt å vente til CES messa i usa (som starter mandag), med å se ann hva de annonserer om du er interessert i denne.

Det er jeg enig i.

 

 

Og tilslutt jeg anbefaler heller Wii60 framfor PS3 og Wii. Du får en bedre roundup med Wii60 enn med PS3Wii, selvom du kan få mye gøy ut av begge kombinasjonene.

 

Forresten, går rykter om at PS3 er utsatt til Desember 2007.

 

Høres ikke bra ut :thumbdown:

 

EDIT:

 

Bergsala distribuerer Wii for 2200 kroner. De mister faktisk penger på at de selger den for 1999 kroner slik som de gjorde på lanseringen. Derfor er vel egentlig den veilende prisen 2499.

Endret av Nyaneve
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Nintendo tjener på dette fordi presset etter å få en konsoll er høyt. Når folk vet noe er vanskelig å få tak i , så får de enda mer lyst på det. Samtidig som alle som har fått tak i den roper ut om hvor kult det er å ha den fordi de har noe som ikke alle som vil kan få tak i.

 

Jeg tror nintendo selger flere maskiner på denne måten, enn om alle hadde fått på engang. Og jeg tror de er klar over det.

7665037[/snapback]

 

Kan hende, men selger de flere konsoller kan de selge flere spill, kontroller og annet tilbehør.

 

Edit: ble seende litt snodig ut dette :ermm:

edit2: fixed :innocent:

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Wii er på en måte et trygt kjøp fordi den ikke følger samme retning som ps3 og 360.

 

Eller det kan bli det stikk motsatte.

 

Kjøper du en wii, så kan du alltids se ann hva du vil ha mest av 360 og ps3 når begge to har vært på markedet en stund og prisene har justert seg.

 

Wii er ikke akkurat billig. Du får mest for pengene ved å kjøpe 360(premium) av alle konsollene på dette tidspunktet. PS3 har en okey pris med tanke på Blue-ray, men er behovet for Blue-ray så stort?

 

I tillegg er det billigere å utvikle spill til wii enn til de andre.

 

Hjelper lite når utsalgsprisen er ca. det samme.

 

 

 

Gå inn på sider som ign.com osv. Sjekk hva slags spill som konsollene har og hva som kommer til de forskjellige konsollene. Sjekk ut mulighetene til konsollene. Trur M$ er og blir best på online spilling.

Lenke til kommentar
Forresten, går rykter om at PS3 er utsatt til Desember 2007.

 

Sony har sagt de er i rute, og at de vil ha 6 mill units innen mars 2007. Dvs. at launch i europa blir i mars som antatt. Noen rykter sier allered 2mars tror jeg.

 

 

Veilende pris blir på rundt 700-800 kroner. Det er annonsert av de som skal utgi PS3 spill i Norge.

 

Dette tror jeg ikke på med mindre du gir meg en god kilde.. og selv da kan man alltid importere dem fra usa ettersom ps3 spill er sonefrie. Sålenge 360 priser og ps3 priser er like i usa og japan skjønner de jo også at de ikke kan sette prisene til 700-800kr i europa.

 

 

Jeg er mer keen på Lost Odyssey, Blue Dragon og Cry On enn Final Fantasy XIII (Devil May Cry slåssing) og White Knight Story (Hub-basert) eller hva nå enn det heter.

 

Sony har alltid hatt god støtte i japan. Noe 360 aldri har hatt. I japan lages 90% av alle rpg'er. Selv om blue dragon ser spennende ut, så er det 1 vs. mange.

Final Fantasy XIII ser heller ikke ut til å ha DMC slossing.. den hadde i hvert ATB i traileren.

 

 

4000 is USA? Okay. Legg til dèt det koster å frakte konsollen til Norge, 25% (moms) og det faktumet at butikken skal ha litt. Gøy? Å ja.

 

Jeg er klar over at prisen ikke kommer til å bli 4000kr i norge. Men konsollen blir fraktet til Usa også. En pris på 5500 er over det jeg tror den vil ligge på, i hvertfall etter de første launch ukene. 5000 kan det hende den vil legge seg på en god stund.

 

 

 

Og tilslutt jeg anbefaler heller Wii60 framfor PS3 og Wii. Du får en bedre roundup med Wii60 enn med PS3Wii, selvom du kan få mye gøy ut av begge kombinasjonene.

 

Hvorfor er det en bedre round up? Fordi du mener det?

 

 

Jeg tipper en ps3wii kombo og xbox360wii kombo vil være omtrent det samme. Det kommer bare ann på om du vil ha Devil May Cry, Mgs4, FFXIII, Gran Turismo 5, Motorstorm eller Halo3, Gears of war og blue dragon. Det meste annet kommer på begge.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Bergsala distribuerer Wii for 2200 kroner. De mister faktisk penger på at de selger den for 1999 kroner slik som de gjorde på lanseringen. Derfor er vel egentlig den veilende prisen 2499.

 

Det er fortsatt ingen grunn til at ikke wii kan settes ytterliger ned når ps3 kommer på markedet. Nintendo tjener allerede på konsollen. I motsetning til sine konkurrenter og kan lettere sette ned prisen for å selge enda flere units.

 

 

Trur M$ er og blir best på online spilling.

 

Helt enig i dette.. i hvertfall nå og i en god stund fremover. Selv om playstation network ser ut til å komme etter.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Bergsala distribuerer Wii for 2200 kroner. De mister faktisk penger på at de selger den for 1999 kroner slik som de gjorde på lanseringen. Derfor er vel egentlig den veilende prisen 2499.

 

Det er fortsatt ingen grunn til at ikke wii kan settes ytterliger ned når ps3 kommer på markedet. Nintendo tjener allerede på konsollen. I motsetning til sine konkurrenter og kan lettere sette ned prisen for å selge enda flere units.

 

 

Trur M$ er og blir best på online spilling.

 

Helt enig i dette.. i hvertfall nå og i en god stund fremover. Selv om playstation network ser ut til å komme etter.

7665163[/snapback]

 

Nintendo setter nok ned prisen når produskjons kostnadene synker. Lite sansynlig at de selger den med tap.

 

De kommer forresten med muligheter for å spille online, men det er ganske lite info på det området enda.

Lenke til kommentar
ja jeg går får x-box først også wii etter vært da??

 

ps3 blir får dyrt får min del!

7665360[/snapback]

 

Det må du nesten bestemme selv, se litt rundt omkring på spillene du kan kjøpe til konsollene. Du kjøper så klart den konsollen som har flest godbiter du kommer til å like.

Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på hva du ser etter i spill. Husk at Wii leverer ikke next gen grafikk på lik linje som X360 gjør, så om du ser etter grafikk er X360 core et naturlig valg for deg.

 

Nå er Wii relativt ny, men Wiimoten alene er verd nok å investere i, samt at Mario Galexy kommer snart, og det ser lovende ut. Zelda Twilight Princess er i alle fall for min del grunn nok til å investere i en Wii, samt at Wii har muligheter til å laste ned de eldre klassikerne til Nintendo og Sega (samt Turbografx).

 

Men det kommer ann på hva du ser etter i en konsoll. Jeg valgte en Wii for den appelerte til meg med Twilight Princess, den var billigere enn sine konkurenter, selv ved release og Wiimoten så bare hærlig ut. Jeg angrer ikke på det kjøpet, selv om CoD3 skuffet med et irriterende rart sikte. Dette vet jeg kan gjøres mye bedre, for sikting med bil og bue i TP er en ren nytelse.

 

Men som sagt, det kommer ann på hva du ser etter i en konsoll. X360 er veletablert i markedet og har noen appelerende titler i dag (GoW) mens Wii er relativt ny, vanskelig å forutsi hvor den blir å ende, men har til tross sin nye status på markedet en appelerende titel, Zelda TP.

 

Valget er opp til deg, min mening er at Wii er et godt valg, men det er min mening :)

Lenke til kommentar

Vel, skytespill, spesielt online så vil jeg anbefale en 360. Den har mange gode spill ute allerede, kjøper du premium får du med en mic (har noen av de andre konsollene mic? antar det, men koster sikkert litt ekstra?) og det kommer bare fler og fler.

 

PS3 vil sikkert være sterkest når det kommer til japanske spill, og JRPGer, vanlige vestlige RPGer går sikkert greit. Og angående Halo3 til PS3, hvem enn som sa det, gjett 3 ganger hvilket selskap som eier bungie...

 

Wii, ser ut som en morsom maskin som sikkert kommer til å få mange gode spill. Adventure spill som zelda og lignende er alltid digg. Prisen er også ganske god i forhold til de andre...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...