ATWindsor Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Det er faktisk relativt vesentlig hvilke konsoller som er next-gen, ATW. Forrige generasjon konsoller og spill fases ut av butikkene, og om et års tidvil det være vanskelig å finne spill til PS2 i butikker, samt at svært få nye spill vil komme ut. 7780971[/snapback] Man får alltids kjøpt det man ønsker på nett. EDIT: det er vel også verd å merke seg at PS2 er den mest solgte konsollen i landet. AtW Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Det er faktisk relativt vesentlig hvilke konsoller som er next-gen, ATW. Forrige generasjon konsoller og spill fases ut av butikkene, og om et års tidvil det være vanskelig å finne spill til PS2 i butikker, samt at svært få nye spill vil komme ut. 7780971[/snapback] Man får alltids kjøpt det man ønsker på nett. AtW 7781012[/snapback] Dessuten kommer Ps2spill til å være i butikkene lenge framover. Regner med at de ikke begynner å fases ordentlig før om tidligst et år. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hipp hurra, tastatur og mus fungerer fint i så og si alle spill også. Wii-moten er fin den den, men det gjør ikke at en maskin med primitiv ytelse plutselig er verd 2500. Wii er en overpriset konsoll. AtW 7779761[/snapback] Ah, så du svinger datamusen gjennom luften for å svinge et sverd med andre ord? Men trodde det her var snakk om innovativ løsning for konsoll, ikke PC. Samt at Wiimoten er mus/tastatur og litt til. Men selvfølgelig, du kan ikke tvinge en elefan til å drikke, du kan bare lede den til vannhullet. Om folk ikke vil se hva Wiimoten kan gjøre, og heller ikke vil se hva Wiien kan gjøre, så er det ingen argumenter i verden som kan tvinge dem heller. 7781001[/snapback] Så Wii-moten er meget presis og rask (komperativt til en mus), og har over 100 knapper tilgjengelig? Jeg har aldri sagt at Mus og tastatur fungerer på samme måte som en Wii-mote, jeg har sagt det fungerer fint i så og si alle spill. Jeg ser hva wii-moten kan gjøre, og hva Wiien kan gjøre, det betyr ikke automatisk at jeg ikke synes prisen er for høy. AtW Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Så Wii-moten er meget presis og rask (komperativt til en mus), og har over 100 knapper tilgjengelig? Jeg har aldri sagt at Mus og tastatur fungerer på samme måte som en Wii-mote, jeg har sagt det fungerer fint i så og si alle spill. Jeg ser hva wii-moten kan gjøre, og hva Wiien kan gjøre, det betyr ikke automatisk at jeg ikke synes prisen er for høy. AtW 7781030[/snapback] Har du prøvd Wiimoten ordentlig? Gir helt annet potensiale. Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 *snip* 7778663[/snapback] *snippeti* 7779434[/snapback] Hvilke store spilltitaler har Wii da? Zelda? Nå sier jeg ikke at det ikke kommer noen, men PS2 har et stort bibliotek bakover i tdi, og det bugner jo ikke akkurat av store titler på Wii enda. AtW 7779778[/snapback] Poenget mitt, som du mest sannsynlig forsto, var at siden Ps2 er en aldrende konsoll som til all sannsynlighet kommer til å bli faset ut av sony etterhvert. Ikke potensielt har store spill i fremtiden. Wii som er en splitter ny konsoll med en ny måte å spille konsoll på, har potensiale for mange trippel-a titler. Nå som Eb games og andre selger ps2 brukt så blir det solgt færre nye titler for platformen, dette er ikke å komme rundt. Og gjør platformen mindre attraktiv for spillutviklere. Jeg tror at den store spillbasen er med på å "drepe" ps2 (Merk at dette er min oppfatning) 7780956[/snapback] Ja, om Wii sin spillbase dreper PS2, så kjøper jeg en Wii når den tid er inne, jeg kjøper ikke en dyr konsoll nå fordi det potensielt kan komme bra spill i framtiden. PS2 har et stor bibliotek av gode titler, om de er nye eller ikke er ikke relevant for meg (utenom at de potensielt er billigere). AtW 7780986[/snapback] Det er en ærlig sak å ikke være intressert i nye konsoller, og dersom man skal finne spillemaskinene med flest antall kvalitetspill må man til konsoller og maskiner som PS2, GBA og SNES. Alle disse tre kan trygt anbefales å kjøpe, da de koster lite og er lette å finne blillige og gode spill til. Er man derimot intressert i å følge med i utviklingen av spillbransjen og kjøpe nye spill, samt ikke vil handle spillene kun på eBay o.l må man ty til den nye generasjonen konsoller. Selv har jeg både Xbox360 og Wii, og er storfornøyd med begge. Xbox360 har bedre onlinemuligheter og grafikk, mens Wii har bedre kontrollmuligheter, nye måter å spille på og større spillserier i horisonten. Tilsammen utfyller disse konsollene hverandre, og koster samlet like mye som en PS3. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Så Wii-moten er meget presis og rask (komperativt til en mus), og har over 100 knapper tilgjengelig? Jeg har aldri sagt at Mus og tastatur fungerer på samme måte som en Wii-mote, jeg har sagt det fungerer fint i så og si alle spill. Jeg ser hva wii-moten kan gjøre, og hva Wiien kan gjøre, det betyr ikke automatisk at jeg ikke synes prisen er for høy. AtW 7781030[/snapback] Har du prøvd Wiimoten ordentlig? Gir helt annet potensiale. 7781049[/snapback] Det er ingen tvil om at Wii-moten er artig, og har et bra potensial, men jeg argumenterte imot at det at den "kan brukes til så mye" er så fantastisk. (og måtte jeg kvitte meg med enten wii-mote eller tast+mus, så hadde det nok blitt det første, heldigvis er det en problemstilling jeg slipper). AtW Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Det er faktisk relativt vesentlig hvilke konsoller som er next-gen, ATW. Forrige generasjon konsoller og spill fases ut av butikkene, og om et års tid vil det være vanskelig å finne spill til PS2 i butikker, samt at svært få nye spill vil komme ut. 7780971[/snapback] Man får alltids kjøpt det man ønsker på nett. AtW 7781012[/snapback] Dessuten kommer Ps2spill til å være i butikkene lenge framover. Regner med at de ikke begynner å fases ordentlig før om tidligst et år. 7781027[/snapback] Les hva jeg skriver. Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Les hva jeg skriver. 7781113[/snapback] Les hva jeg skriver. Ikke så stor forskjell, men litt. Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Les hva jeg skriver. 7781113[/snapback] Les hva jeg skriver. Ikke så stor forskjell, men litt. 7781200[/snapback] Ro, ro, ro din båt... Du synes forskjellen mellom "et års tid" og "tidligst et år" var stor nok til å påpeke? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Ro, ro, ro din båt...Du synes forskjellen mellom "et års tid" og "tidligst et år" var stor nok til å påpeke? 7781253[/snapback] Begynne å fases ut ut, tidligst et år. Så da er jeg vel hele veien til fiskeskjær. Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Gratis online er jo fint. Sony har jo også det, men det er langt mer behagelig å navigere med Wiimoten i browsere. 7779426[/snapback] Jada...gratis online er kjempebra. Mange glemmer at også Live også kan være gratis, det man betaler for er muligheten for multiplayer samt en god del andre funksjoner som man klarer seg fint uten når man først ikke har multiplayer. Også kan vi lage en liste over hvilke Wii-spill som har multiplayer: Nei, nettopp, lista ble ikke så veldig lang..... Så bortsett fra at man kan sjekke været i Zanzibar eller der man er (noe man allerde burde vite ved å titte ut av vinduet) så ser jeg ikke helt hva onlinetjenesten til Wii har som sølv abonnentet til Live ikke har. Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Utfasingen er allerede såvidt i gang, og kommer til å øke kraftig når PS3 kommer til landet. Det vil fortsatt være PS2-spill tilgjengelig i butikker i lang tid fremover, men hylleplassen vil stadig minke til fordel for PS3, X360 og Wii - spill de det er større etterspørsel etter, og som de kan selge dyrere. Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Gratis online er jo fint. Sony har jo også det, men det er langt mer behagelig å navigere med Wiimoten i browsere. 7779426[/snapback] Jada...gratis online er kjempebra. Mange glemmer at også Live også kan være gratis, det man betaler for er muligheten for multiplayer samt en god del andre funksjoner som man klarer seg fint uten når man først ikke har multiplayer. Også kan vi lage en liste over hvilke Wii-spill som har multiplayer: Nei, nettopp, lista ble ikke så veldig lang..... Så bortsett fra at man kan sjekke været i Zanzibar eller der man er (noe man allerde burde vite ved å titte ut av vinduet) så ser jeg ikke helt hva onlinetjenesten til Wii har som sølv abonnentet til Live ikke har. 7781416[/snapback] Foreløpig består Wii's onlinetjeneste av følgende: - Sende og motta meldinger til andre Wii'er og epostadresser. - Laste ned Virtual Console-spill - Laste ned oppdateringer - Surfe nettet med Opera-browser - Sende Mii's til andre konsoller - Sjekke været hvor som helst i verden (også værmelding - det får du ikke ved å titte ut viduet ditt) Dessuten er første runde onlinespill rett rundt hjørnet, og News Channel åpner vistnok i løpet av måneden. XBL Gull > Wii Online > XBL Sølv Endret 23. januar 2007 av Bagge Lenke til kommentar
freke Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hvilke store spilltitaler har Wii da? Zelda? Nå sier jeg ikke at det ikke kommer noen, men PS2 har et stort bibliotek bakover i tdi, og det bugner jo ikke akkurat av store titler på Wii enda. AtW 7779778[/snapback] Det virker litt spesiellt å først fremstå som hardware/grafikkhore, for deretter å prise ps2 opp i skyene? Ps2 er svakere enn wii på alle punkter. Hardware, spillbibliotek og grafikk. Så er det en maskin som er overpriset i forhold til hva du får så er det vel nettop ps2. Se på uthevingene jeg har gjort i quoten, og tenk virtual console + hele spillbiblioteket til GC. Det er et omfattende bibliotek, fra tidlige tider til i dag. Så at ps2 har noe større spillbibliotek enn wii tror jeg vi må si oss enig om at ikke stemmer. Heller omvendt. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Hvilke store spilltitaler har Wii da? Zelda? Nå sier jeg ikke at det ikke kommer noen, men PS2 har et stort bibliotek bakover i tdi, og det bugner jo ikke akkurat av store titler på Wii enda. AtW 7779778[/snapback] Det virker litt spesiellt å først fremstå som hardware/grafikkhore, for deretter å prise ps2 opp i skyene? Ps2 er svakere enn wii på alle punkter. Hardware, spillbibliotek og grafikk. Så er det en maskin som er overpriset i forhold til hva du får så er det vel nettop ps2. Se på uthevingene jeg har gjort i quoten, og tenk virtual console + hele spillbiblioteket til GC. Det er et omfattende bibliotek, fra tidlige tider til i dag. Så at ps2 har noe større spillbibliotek enn wii tror jeg vi må si oss enig om at ikke stemmer. Heller omvendt. 7782081[/snapback] For noen er kanskje VC interessant, personlig foretrekker jeg emulatorer til å spille så gamle spill. Men greit nok , for endel kan det være interessant. Jeg teller ikke med gamle playstation-spill heller, selv om PS2 er bakoverkompatibel. Ellers foretrekker jeg at du forholder deg til argumentasjonen istedet for å komme med personkarakteristikker av typen "grafikkhore". Jeg håper det går ann å forstå at noen mener at grafikk teller inn, men at man ikke av den grunn må ha den beste grafikken som er tilgjengelig, andre ting enn grafikk teller jo også. Og siden du bringer på banen antallet titler, har virkelig Wii flere titler tilgjengelig? Hvor mange VC-spill er det som er ute nå? Og er virkelig antallet spill på VC, GC og Wii større enn på PS1 og PS2 tilsammen? AtW Lenke til kommentar
Bagge Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 For noen er kanskje VC interessant, personlig foretrekker jeg emulatorer til å spille så gamle spill. (...) 7782128[/snapback] Som brukermoderator burde du gå foran med et godt eksempel, og ikke oppfordre til piratkopiering. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 For noen er kanskje VC interessant, personlig foretrekker jeg emulatorer til å spille så gamle spill. (...) 7782128[/snapback] Som brukermoderator burde du gå foran med et godt eksempel, og ikke oppfordre til piratkopiering. 7782226[/snapback] Det er da ingen automatikk mellom emulering og piratkopiering, emulering er fint lovlig å diskutere på forumet. AtW Lenke til kommentar
freke Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Ellers foretrekker jeg at du forholder deg til argumentasjonen istedet for å komme med personkarakteristikker av typen "grafikkhore". 7782128[/snapback] Grafikkhore er vel et rimelig standard uttrykk, mer enn en personkarakteristikk; men om du ikke visste det og trodde jeg refererte til ditt moralske fiber så får jeg bare beklage det. (En såkalt Valla). Likefullt er det ikke annet en et faktum at ps2 er den absolutt svakeste konsoll som er å oppdrive i normalt salg i dag. På alle fronter. Selvsagt kan du få kjøpt en NES, men you get the point, right? Lenke til kommentar
Niskivara Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 (endret) Det er ingen tvil om at Wii-moten er artig, og har et bra potensial, men jeg argumenterte imot at det at den "kan brukes til så mye" er så fantastisk. (og måtte jeg kvitte meg med enten wii-mote eller tast+mus, så hadde det nok blitt det første, heldigvis er det en problemstilling jeg slipper). AtW 7781098[/snapback] Så betyr det at du har prøvd den ordentlig? (Ordentlig= mer enn noen minutter i en butikk) Og ja, må man velge mellom Wiimote og keyboard+mus så er valget soleklart. Uten keyboard ville jobben min blitt mye mer knotete. Men til spilling så synes jeg Wiimoten har mye mer potensiale, særlig siden den potensielt faktisk kan kombineres med keyboard eller keyboardlignende inputs. Den kommer nok ikke til å fullstendig utdatere keybaord+mus som styresett til FPS, RTS, og strategispill, men har potensiale til å gi et mye mer involverende styresett(På bekostning av litt presisjon, men det er like mye fordi man sitter rett opp til en dataskjerm, og langt fra en TV, så presisjon vil alltid være bedre på PC). Til andre typer spill danker Wiimoten ut det aller meste, utenom helt spesialiserte kontrollere(Flightstick, force-feedback ratt, arcadestick, dansematte, bongokontrollere, singstar microfon, etc, etc). Det virker litt spesiellt å først fremstå som hardware/grafikkhore, for deretter å prise ps2 opp i skyene? Ps2 er svakere enn wii på alle punkter. Hardware, spillbibliotek og grafikk. Så er det en maskin som er overpriset i forhold til hva du får så er det vel nettop ps2. Se på uthevingene jeg har gjort i quoten, og tenk virtual console + hele spillbiblioteket til GC. Det er et omfattende bibliotek, fra tidlige tider til i dag. Så at ps2 har noe større spillbibliotek enn wii tror jeg vi må si oss enig om at ikke stemmer. Heller omvendt. 7782081[/snapback] Det der er rent tull. Ps2 er bakoverkompatibel med Ps1, og har langt langt fler spill enn Wii kommer til å få med det første. For noen er kanskje VC interessant, personlig foretrekker jeg emulatorer til å spille så gamle spill. (...) 7782128[/snapback] Det er allerede emulatorer ute på Wii gjennom GCbakoverkompatibiliteten. Og Wiimoten er perfekt for NESspill. Endret 23. januar 2007 av Niskivara Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 23. januar 2007 Del Skrevet 23. januar 2007 Ellers foretrekker jeg at du forholder deg til argumentasjonen istedet for å komme med personkarakteristikker av typen "grafikkhore". 7782128[/snapback] Grafikkhore er vel et rimelig standard uttrykk, mer enn en personkarakteristikk; men om du ikke visste det og trodde jeg refererte til ditt moralske fiber så får jeg bare beklage det. (En såkalt Valla). Likefullt er det ikke annet en et faktum at ps2 er den absolutt svakeste konsoll som er å oppdrive i normalt salg i dag. På alle fronter. Selvsagt kan du få kjøpt en NES, men you get the point, right? 7782252[/snapback] Det er mye som er "standard yttrykk" som ikke hører hjemme her på formet. Ps2 er billig og har mange store titler og er til en viss grad modifserbar. Til sin pris er den en god deal i mine øyne. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå