Gå til innhold

Problemer med XP ("svchost.exe"), hardware feil?

Anbefalte innlegg

Linker litt til: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=693336&hl=

Angående eventuelle feil med prosessor, og annet hardware..

Jeg har noen problemer med XP som jeg aldri har hatt før..

Vet ikke hva det kommer av, om det bare er noe feil med XP'en..

Ustabile nForce680 drivere, eller hva det er..

Hvert fall så har svchost.exe en tendens til å "klikke"..

Ofte når jeg starter opp IExplorer (for oppdatering av Windows + Office),

så må jeg krasje svchost.exe (altså avslutte prosessen) for at PC-en skal klare å komme i gang med søket etter noe oppdateringer.. Flere ganger så henger den seg totalt under søket.. Andre ganger under installasjon av oppdateringer, det er 3 office oppdateringer som krasjet forrige gang, fordi jeg måtte avslutte svchost.exe mens Microsoft Update installerte 7 office oppdateringer, og da var det tre stykker igjen som ikke ble ferdig.. Fordi når jeg avslutter svchost.exe under oppdatering, så får jeg bare beskjed om at resten av oppdateringene var "unable to be installed" og sånt..

PC-en henger seg hver eneste gang når jeg skal åpne BF2 Patch'er, da må jeg krasje svchost.exe, vente 10min, også popper installasjonen av patchen opp..

Min datamaskin, og andre ting jeg åpner, gjerne også firefox enkelte ganger henger seg rett og slett, men med en gang jeg avslutter svchost.exe, så blir alt ferdig på 1sek..

svchost.exe bruker normalt sett nå 50mb memory, men når det henger seg så er den oppe i mellom 100-200mb og sånt..

Til tider virker jo min nye PC, med Core 2 Duo E6600, 2048MB RAM, nForce680i tregere enn min gamle Athlon XP 2400+, 1024MB Ram, nForce2..

Og det syntes jeg er litt rart, altså den svchost.exe'en klikker hver eneste gang rett og slett.. Jeg aner ikke hvorfor, men det gjør jo hele systemet fakka..

Jeg vet ikke om det kan være pågrunn av en hardware feil, eller er det kanskje bare noe tull med XP'en?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det første du bør gjøre er å scanne PC-en for eventuelle virus. Svchost.exe er kjent for mange virusangrep via at virus maskerer seg som denne filen osv. Mange ganger blir maskinen ustabil av dette.

Du kan sjekke flere alternativer for å scanne for virus:

safety.live.com

bitdefener.com

housecall.trendmicro.com

For å nevne noen. Hvertfall et sted å begynne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...