Reeve Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Jeg skjøt for andre gang i dag. Første gang jeg skjøt, var på torsdag i forige uke, altså en uke siden. Første gang skjøt jeg 50 skudd, og da gikk det ikke så veldig bra. Fikk en del treff, men fler bom enn treff for å si det sånn. Jeg klarte en dobbel da. Men i dag gikk det veldig bra! Skjøt 75 skud (3x25 skudd), og de to første boksene gikk med til å øve seg og litt testing av metoder og sånt. Etterhvert fikk jeg skikkelig teken på det, og på siste boksen traff jeg på 22/25 skudd Det var et par single leirduer der, men mesteparten var dobbel, så da var jeg fornøyd. Jeg traff også tre ganger på rad fra hoften Det og var første gang jeg prøvde. Men etterpå fikk jeg vite at det var ulovlig, så vil nok ikke gjøre det mer, med mindre jeg snakker med, og får lov av han som eier banen(e). Uansett, fantastisk moro, og kommer til å fortsete med det! Hvor mye koster det der dere skyter egentlig? Jeg er ikke medlem, og betaler 110 kr for 25 skudd (eller det er 45 for skuddene og 65 for baneleie). Er dete gode priser? Jeg har også fått vite at det koster 90 kr for medlemmer, og medlemskap koster rundt 200 kr per år. Og hva er hovedmedlem? Jeg så det stod på den giroen jeg fikk med meg hjem (hvis jeg ville melde meg inn), og der stod det Hovedmedlem, men det kostet over 800 kr i året. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 (endret) Joda, jeg skyter leirduer. Skyter nok ikke noe særlig bedre enn 16, men jeg kan trøste meg med at jeg skyter og treffer alt når jeg er på jakt. Dette tror jeg har med adrenalin å gjøre, jeg har i alle fall ikke bommet på et skudd! EDIT: Jeg betaler 40kr for alt sammen, inkludert hagle, ammo og leirduer... Men haglen har jeg selv, men hvis du ikke har, får du låne. Endret 9. oktober 2008 av Arne Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 9. oktober 2008 Del Skrevet 9. oktober 2008 Hmm, da syntes jeg det var litt dyrt med 110 kr for 25 skudd og leirduer. Det er jo gratis å leie hagle her og. Er du medlem? Det skal vel også sies at jeg skjøt på en veldig lett bane der leirduene bare går mer eller mindre rett vekk fra deg. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 110 er vel kanskje en grei pris hvis det er snakk om å skyte i byen. Jeg skøt på en bane som ligger ganske langt borte fra byn, så det er veldig billig der, og det er det lokale jegerlaget som eier det, med andre ord gjør de det ikke for å tjene penger. Men så får jeg juniorpris + at jeg er medlem da.. Lenke til kommentar
christer-R Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Det blir nok en god del leirdueknusing på meg fremover. Har for en måneds tid tilbake tatt opp jakt og friluftsinteressen etter et par ungdomsår med bare asfalt under beina, men det føles jaggu godt å være tilbake i skog og mark. Jeg er litt interessert i å vite hvordan folk skyter her. Ser jo alle skryter over treff og tall, men ingen som nevner om de skyter montert eller ikke, og hvilken gren det er snakk om, bortsett fra et par stykker. Legg gjerne ved: 1) Stilling (montert eller ikke) 2) Gren 3) Priser på banen Selv skyter jeg mest jegertrap, da banen jeg skyter på har stort sett bare det som alternativ. Skyter ikke montert, da dette gir relativt liten jakt-basert trening. Jegertrap er heller ikke noe som kan sammenlignes så godt med en jaktsituasjon, men det er mye mer sammenlignbart enn andre leirduegrener. Priser på Trondheim Jeger og Fiskeforening sine leirduebaner: ungdom (til og med 18 år, uavhenig av om man er medlem eller ikke), 75,- for medlem, 90,- eller 95,- som ikke-medlem. Disse prisene er alle 25 skudd inkl duer. Endret 11. oktober 2008 av christer-R Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå