Kizzaz Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hvor kommer Vista å bli solgt og når starter forhåndssalget for privat? Jeg vet når den blir lansert...men er på jakt etter en norsk nettbutikk med forhåndsbestilling Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Netshop har i hvert fall OEM versjonene, og MPX har det meste. Jeg vil tro det vil bli å få kjøpt overalt i løpet av ukene som kommer, og det er kanskje best å vente et par uker med å bestille. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 shg.no har også forhåndssalg av Vista. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 OEM ver. er jo ikke så nyttig når man ikke har pc fra dem Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Man må huske på at vista leveres i forskjellige versjoner. Vista business, som kan sammenlignes med xp professional, skal ha en utsalgspris på 2142,- omregnet til noske kroner. Kravene er forøvrig hinsides. Selve innstallasjonen krever minimum 55 Gb, det anbefales 2 Gb ram, og skjermkort og prosessor skal jo være tilsvarende. Tviler på om det blir aktuelt å innstallere vista i maskiner over ett år. I tillegg sliter man med drivere. selv om det teknisk sett finnes drivere, så er det langt fra de velutprøvde som fines til xp. Man trenger videre antivirusprogrammer, brannmurer osv. Har lest at vista er skikkelig oppe og går med mesteparten av feilene fikset om rundt 18 måneder. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 "Selve innstallasjonen krever minimum 55 Gb" Hvor i alle dager har du det fra? Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Hentet fra: Windows Vista Capable and Premium Ready PCs: A Windows Vista Capable PC includes at least: A modern processor (at least 800MHz). 512 MB of system memory. A graphics processor that is DirectX 9 capable. A Windows Vista Premium Ready PC includes at least: 1 GHz 32-bit (x86) or 64-bit (x64) processor. 1 GB of system memory. Support for DirectX 9 graphics with a WDDM driver, 128 MB of graphics memory (minimum), Pixel Shader 2.0 and 32 bits per pixel. 40 GB of hard drive capacity with 15 GB free space.. DVD-ROM Drive. Audio output capability. Internet access capability. Lenke til kommentar
butare Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Man må huske på at vista leveres i forskjellige versjoner.Vista business, som kan sammenlignes med xp professional, skal ha en utsalgspris på 2142,- omregnet til noske kroner. Kravene er forøvrig hinsides. Selve innstallasjonen krever minimum 55 Gb, det anbefales 2 Gb ram, og skjermkort og prosessor skal jo være tilsvarende. Tviler på om det blir aktuelt å innstallere vista i maskiner over ett år. I tillegg sliter man med drivere. selv om det teknisk sett finnes drivere, så er det langt fra de velutprøvde som fines til xp. Man trenger videre antivirusprogrammer, brannmurer osv. Har lest at vista er skikkelig oppe og går med mesteparten av feilene fikset om rundt 18 måneder. 7665365[/snapback] Her var det mye tull på en gang. Hvor har du dette fra? Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 15GB blir litt mer rett ja, men 1gb ram og en ok prosessor bør være nok for at det funkerer fint. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 OEM ver. er jo ikke så nyttig når man ikke har pc fra dem 7664528[/snapback] Hva? OEM har ingenting å gjøre med fra hvem man har kjøpt PC, eller om man har bygget selv. OEM har ikke support fra Microsoft, og OEM-produktet kan ikke flyttes over til en annen maskin. Men du kan fint kjøpe OEM til din hjemmebygde PC. Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Ok.....mistforstått den....tror uansett jeg kommer til å gå for fullversjons Ultimate eller Home Premium Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Jeg trodde Ultimat ville ligge på ca 3200Kr i fullversjon jeg. Men ser MPX tar 4995, er det bare en pris de skal ha nå på lanseringa, eller er dette noe vi bør forvente? 5000 er iallefall uaktuelt, så bra er det ikke. Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvordan har det seg at Netshop antar å kunne sende ut OEM fra den 9.1 og MPX sender ut med ordinære lisenser den 15.1 når lanseringen ikke er før 29. eller 30.1.? Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Men hvis man byttet hardware å må reinnstallere? Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Se her: Vista OEM og reformateringer? Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvordan har det seg at Netshop antar å kunne sende ut OEM fra den 9.1 og MPX sender ut med ordinære lisenser den 15.1 når lanseringen ikke er før 29. eller 30.1.? Det er vel fordi begge opererer med forventede datoer fra leverandøren. Er slik at når ingen av dem (butikken og leverandøren) veit når det kommer, så setter de bare en dato et stykke fram i tid...som bare blir flyttet fremover helt til produktet kommer. Pantera Lenke til kommentar
WitNo Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 Hvordan har det seg at Netshop antar å kunne sende ut OEM fra den 9.1 og MPX sender ut med ordinære lisenser den 15.1 når lanseringen ikke er før 29. eller 30.1.? Det er vel fordi begge opererer med forventede datoer fra leverandøren. Er slik at når ingen av dem (butikken og leverandøren) veit når det kommer, så setter de bare en dato et stykke fram i tid...som bare blir flyttet fremover helt til produktet kommer. Pantera 7671361[/snapback] Vil det si at Netshop og Mpx uansett ikke kommer til å sende ut Vista før den ofisielle lanseringsdatoen? Jeg har bestilt et par oem lisenser fra Netshop og hadde håpet på å komme i gang med installering denne uke, det kan jeg vel i såfall bare glemme... Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Regner med at jeg går for Uktimate OEM da... Ser ikke den store hjelpen i en ikke-OEM ver....har aldri brukt supporten uansett Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 8. januar 2007 Del Skrevet 8. januar 2007 (endret) Kizzaz: Hovedforskjellen mellom OEM og Retail slik jeg ser det er ikke support, men muligheten for å overføre lisensen til en ny PC (nytt hovedkort). Hvis man oppgraderer ofte så kan det være en del penger å spare på å kjøpe Retail i forhold til å kjøpe en ny OEM-versjon hver gang man kjøper nytt hovedkort. Endret 8. januar 2007 av dravisher Lenke til kommentar
Kizzaz Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2007 Egentlig tenker jeg å ha vista på XPSen min (bærbar) skifter nok ikke ut Hken til dette med det første Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg