Gå til innhold

Tips til "sengebeskyttelse"

Anbefalte innlegg

Støtter forslaget om vannpistol med krydder/løk. Kjøp en liten vannpistol på Brio, klem ut et par fedd med hvitløk, noe pepper og litt chili i vann og hell det nedpå pistolen.

Kjell Alrich Schumann ranet vel til og med en bank med en sånn :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du kan jo prøve å få tak i en billig, men realistisk soft gun-pistol, sikkert ikke artig å bli møtt med noe som ligner en pistol :)

7663912[/snapback]

Hvis guttene som raner går med pistol kommer de sannsynligvis til å trekke våpen også, det er kanskje en situasjon vi ikke vil at trådstarter skal ende i ?

7665347[/snapback]

Jeg tror at hvis trådstarter kommer med kniv e.l. kommer de uansett til å trekke våpen.

7665418[/snapback]

Kniv - Ja

Balltre - Nei

Tror neppe du faktisk burde ta loven i egne hender, jeg vet du ikke ville ha noe slikt, men kniv og et våpen som ekstremt mange føler seg veldig truet av burde man ikke prøve å trekke opp engang.

Er ikke så mye som skal til for å skremme noen tjuver, bare at du skriver med amotor stemme kan skremme de til å bli oppdaget.

If not, peppergass - Den kraftigste. Må kjøle og vaske øyene under 30min ellers får man nedsatt syn ellernoe, det sa iallefall læreren vår da vi spraya på en annen lærer.

Loeve : Da kan man jo like gjerne gå for det sterke sakene, ved et kjapp blikk kan en vannpistol se meget ekte ut, å klare å provosere fram et skudd/stikk hos tjuven.

Endret av Hurt
Lenke til kommentar

En vannpistol kan se meget ekte ut? Jeg har aldri sett et håndvåpen med selvlysende, gjennomsiktig og skrikende grønn plastikk, som attpåtil har knallrød tupp.

Det er ikke ulovlig å ha en vannpistol. Hvis du truer en innbruddstyv med et ekte våpen kan det faktisk brukes imot deg. Og ja, jeg er klar over nødvergeparagrafen, men det skal lite til for å kjøre brødkniven i en person som står over deg når du sover og prøver å ta av deg klokka.

Endret av Loeve
Lenke til kommentar
Ok, her er planen....

Først går du til innkjøp av en inbruddsalarm med et jerngitter som faller over alle vinduer og dører... deretter tar du på deg en sadouniform og pisk, så entreer du rommet hvor tyven eller gjerningsmannen står ;)

Dette må jo skremme livskiten av mannen

7664019[/snapback]

Beste forslaget hittil :yes: :!:

Hva med å skaffe deg en hund? Rottweiler eller dobbermann bør funke!

Lenke til kommentar

Gasspistol, enkelt å greit. Hører du noen, skyt han så han får litt småsjokk, deng løs på han med et balltre du også har liggendes under senga, og pass på at han er bevistløs eller ikke ha rmulighet for å trekke våpen før du ringer politiet eller kaster han ut av vinduet.

Lenke til kommentar

Nå vet jeg ikke hvor gammel du er, men jeg er rimelig sikker på at hvis du skulle komme i den situasjonen å ha en innbrudstyv i huset, vil du ikke tørre å gjøre spesielt mye mot ham, hvis du ikke er sikker på at han er ubevæpna. Vet at flere snakker om hvor "kult" det hadde vært med en innbrudstyv osv, så de kunne banka ham og vist hvem som er sjef liksom, men når alt kommer til alt så er det jævlig skummelt å stirre inn i øynene på tyven, uten å engang vite om han har våpen eller ei.

Ja, jeg snakker av egen erfaring.

Tror verken softgun eller balltre er å anbefale, tror selv jeg ville gått for en alarm av et slag.

Lenke til kommentar

Skal si det var action her... takker for alle innspill (både de mer seriøse og de ... tja, litt på kanten).

Nei, jeg har ikke tenkt å annskaffe meg hund, flytte, gunner eller lignende :D

Er enig med noen her i tråden som sa at dersom du trekker kniv, kan du risikere å bli trukket våpen mot, mens balltre derimot er mer defensivt (i mine øyne), og terskelen til "ordentlige" våpen er fortsatt der. Grunnen til at jeg snakker om noe med en viss lengde er for å kunne holde folk unna meg om noe skulle skje.

Sigga: takker for link, vurderer å gå for denne

Usikker på hvordan dette er å få igjennom tollen...? Noen som har peiling?

Andre sider for folk som er intr:

www.safetygearhq.com

www.guns2u.com

www.alarm-agenturet.com

EvenruD: hmm, det hadde vært veldig praktisk... men sist jeg sjekket hos dem så hadde de ingenting der. Får svippe innom igjen å sjekke

Lenke til kommentar

Alderen er forøvrig urelevant, men jeg er godt voksen for å si det slik. Innbo hjelper bare økonomisk, og økonomisk er jeg ikke spesielt redd... ting kan de bare ta, verre med alle narko-vrak i området som gjør mer enn som så (snakker av erfaring... har desverre bekjente som har hatt mye problemer med disse folka)

Men som nevnt i innlegg nr 1, jeg er ikke intr. i "du burde ikke" osv... forslag (og gjerne med linker ;)) tas derimot imot med glede

Endret av Kristian_783
Lenke til kommentar

I tilfellet jeg snakker om våknet vedkommende (familiefar med småbarn) av bråk ifra kjelleren. Etter å ha løpt ned og hentet barnet ut av soverommet, som forøvrig var akkurat det vinduet mr.Narkoman forsøkte å bryte seg inn via... banket han på ruten som vedkommende var i ferd med å knuse... null respons. Han fortsatte å bryte seg inn, og la ikke merke til personen bak vinduet en gang.

Sikkerhetslås er fint å ha, men den funker dårlig mot en murstein gjennom stuevinduet ;)

Lenke til kommentar
I tilfellet jeg snakker om våknet vedkommende (familiefar med småbarn) av bråk ifra kjelleren. Etter å ha løpt ned og hentet barnet ut av soverommet, som forøvrig var akkurat det vinduet mr.Narkoman forsøkte å bryte seg inn via... banket han på ruten som vedkommende var i ferd med å knuse... null respons. Han fortsatte å bryte seg inn, og la ikke merke til personen bak vinduet en gang.

Sikkerhetslås er fint å ha, men den funker dårlig mot en murstein gjennom stuevinduet ;)

7673896[/snapback]

Ok, min feil, trodde du bodde på hybel/rom e.l. Da er vel alarm å anbefale. Menneh, ville vurdert å flytte om jeg var deg :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...