Gå til innhold

Tips til "sengebeskyttelse"

Anbefalte innlegg

Ok, les dette emnet med åpne øyne. Er nettopp flyttet til ett nytt sted, og bor i ett "lugubert" nabolag.. derfor vurderer jeg å gå til innkjøp av noe jeg kan ha med senga om jeg plutseligt våkner opp med besøk i leiligheten.. tips?

Tenkte selv på noe så enkelt som baseball kølle, men det er dårlig med utsalgsteder på dette i området.

Det beste hadde vært en stål-"batong", en slik du kan trekke ut, dermed vil den ikke ta noen plass..

Regner (og håper) ALDRI med å få bruk for sakene, så pris er viktig, men synes det kan være greit å ha noe. Har hatt kamerater som har blitt ranet før, og det er ikke mye som skal til for at folk stikker av.

Tips mottas med takk (og gjerne med link), innlegg som "ring politiet", "ikke ta loven i egne hender" o.l. bes jeg meg frabedt... (har liten om ingen tro på at politiet hjelper til i slike saken.. har selv fått saker "avsluttet pga mangel på bevis" selv om jeg hadde klare bevis mot jæ*** som ramponerte mc`en min). Diskuter gjerne dette i en annen tråd, og jeg skal være med å si mine meninger.. men venligst hold denne tråden fri for dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, her er planen....

Først går du til innkjøp av en inbruddsalarm med et jerngitter som faller over alle vinduer og dører... deretter tar du på deg en sadouniform og pisk, så entreer du rommet hvor tyven eller gjerningsmannen står ;)

Dette må jo skremme livskiten av mannen

Lenke til kommentar

Takker for innspill, men husk at dette er til forsvar, jeg skal ikke drepe noen.

Stun gun er desverre ulovlig i norge (link)

Softgun, luftpistol: takk for forslag, men farlig å flytte lista den veien. Vil bare ha vedkommende bort.

Usikker på om batong er ulovlig, men iallefall ganske praktisk (link)

Lenke til kommentar

Finnes også slike "sint som faen hund" alarmer hvor det knurres og bjeffes når noen bryter en sensor el.

Har hørt en slik selv, og det var veldig ekte! Ps: det var _ikke_ som inntrenger jeg hørte den... så det er sagt! :!:

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Finnes også slike "sint som faen hund" alarmer hvor det knurres og bjeffes når noen bryter en sensor el.

Har hørt en slik selv, og det var veldig ekte! Ps: det var _ikke_ som inntrenger jeg hørte den... så det er sagt!   :!:

7664043[/snapback]

Hahhaha, vi hadde det før! litt dårlig da, siden hver gang den ble aktivert, så kom det en slags metallisk lyd :p

Endret av hallyboy
Lenke til kommentar

Jeg må bare advare. Hvis du stiller opp med soft-gun og raneren faktisk er bevæpnet. Da sliter du, fordi han kommer til å få panikk og skyte i "selvforsvar"...

Ikke gøy.

Men du kan se om du får tak i lapper som sier at du er koblet direkte opp mot securitas og med noe alà overvåkning.

Lenke til kommentar
* Tazer

* Pistol evt. en realistisk replica

* Machete

Alle disse bør skremme tyven rimelig kjapt, og du trenger jo ikke å bruke dem - bare det å flashe dem bør være nok.

7664561[/snapback]

kjipt om inntrengeren har våpen... du skyter -han skyter.... du dør!

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å få tak i en billig, men realistisk soft gun-pistol, sikkert ikke artig å bli møtt med noe som ligner en pistol :)

7663912[/snapback]

Hvis guttene som raner går med pistol kommer de sannsynligvis til å trekke våpen også, det er kanskje en situasjon vi ikke vil at trådstarter skal ende i ?

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å få tak i en billig, men realistisk soft gun-pistol, sikkert ikke artig å bli møtt med noe som ligner en pistol :)

7663912[/snapback]

Hvis guttene som raner går med pistol kommer de sannsynligvis til å trekke våpen også, det er kanskje en situasjon vi ikke vil at trådstarter skal ende i ?

7665347[/snapback]

Jeg tror at hvis trådstarter kommer med kniv e.l. kommer de uansett til å trekke våpen.

Lenke til kommentar

Jeg tror et eller annet i gaten stun gun, pepperspray eller tåregass kan være greia. Fordelen her er at du kan sette makt bak trusler uten å risikere å drepe noen. (Men jeg er litt usikker på hva slags effekt pepperspray/tåregass vil ha på DEG hvis du bruker det mot noen inne på et trangt soverom...)

At sakene er forbudt ville jeg ikke tatt så tungt hvis du vurderer din bosituasjon som reelt farlig. Så lenge du ikke tar med deg sakene ut skal det ekstremt mye til at du får trøbbel med onkel. I en situasjon hvor du benytter ulovelig men ikke-dødelige selvforsvarsvåpen mot inntrenger i din egen leilighet tror jeg du vil bli blankt frikjent etter nødvergeretten, men IANAL. Du stiller nok uansett sterkere enn om du hogger ihjel noen med en machette...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...