Gå til innhold

Turteldue - Tatt i Norge, Sør-Trøndelag

Anbefalte innlegg

Heisann! Tenkte jeg ville vise fram et bilde jeg er veldig fornøyd med. Ikke det tekniske, men at dette er ei turteldue, og at bildet ble så bra!

Turteldua er veldig sjelden i Norge.

Noen som har innvendinger? Kritikk!

Jeg fyller forresten 16 år i dag :love: (Brifer litt?)

Marius

Edit: Bildet ble utrolig dårligere når jeg måtte sette ned kvaliteten til 60% for å få det under 300k, det ser jo uskarpt ut :mad:

Endret av Marius olsen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

Ok, da så :p Trodde kanskje du hadde gjort det Paint, og da hadde det ikke vært så rart om bildet fukka seg.

Når det kommer til bildet synes jeg det var et helt greit bilde. Fokusen er riktig, bildet er greit croppa osv.

Lenke til kommentar

Syntes bildet var fint, men dette er det første av bildene dine som virkelig blir begrenset av optikken! Fordi her var bokeh direkte stygg, den viser at det er litt billigere objektiv. Men bildet var fint i seg selv, men rotete bokeh. ( bokeh er den delen som er uskarpt, og hvor fin/smooth den er , det ikke HVOR mye som er utav fokus, eller hvor lite)

Lenke til kommentar

Sålangt jeg kan se er det først og fremst området rett bak halen til dua som er plaget av doblede linjer etc, mens reste av bakgrunnen lider mer av posterisering (at kildemateriale med for få tilgjengelige lysnivåer har blitt strukket ut til å beskrive et for stort toneforløp), noe som jeg umiddelbart stusset litt på. Er det dratt noe spesielt i PS-spakene?

Ellers er det et flott fuglebilde/artsdokumentasjon :)

Mvh

Kjetil

Lenke til kommentar
Sålangt jeg kan se er det først og fremst området rett bak halen til dua som er plaget av doblede linjer etc, mens reste av bakgrunnen lider mer av posterisering (at kildemateriale med for få tilgjengelige lysnivåer har blitt strukket ut til å beskrive et for stort toneforløp), noe som jeg umiddelbart stusset litt på. Er det dratt noe spesielt i PS-spakene?

Ellers er det et flott fuglebilde/artsdokumentasjon :)

Mvh

Kjetil

7664544[/snapback]

Nei hoff! Hadde jeg sett dette tidligere hadde jeg ikke posta det. Orginalen er ikke slik, men kvaliteten måtte skrus ned mange hakk.

Er ikke gjort så mye i ps heller, lys/kontrast/fargemetning

Marius

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...