Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Heisann! Tenkte jeg ville vise fram et bilde jeg er veldig fornøyd med. Ikke det tekniske, men at dette er ei turteldue, og at bildet ble så bra! Turteldua er veldig sjelden i Norge. Noen som har innvendinger? Kritikk! Jeg fyller forresten 16 år i dag (Brifer litt?) Marius Edit: Bildet ble utrolig dårligere når jeg måtte sette ned kvaliteten til 60% for å få det under 300k, det ser jo uskarpt ut Endret 7. januar 2007 av Marius olsen Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Resiza du i Paint? Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Resiza du i Paint? 7663888[/snapback] Nei! :!: Photoshop CS2 Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Ok, da så Trodde kanskje du hadde gjort det Paint, og da hadde det ikke vært så rart om bildet fukka seg. Når det kommer til bildet synes jeg det var et helt greit bilde. Fokusen er riktig, bildet er greit croppa osv. Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Syntes bildet var fint, men dette er det første av bildene dine som virkelig blir begrenset av optikken! Fordi her var bokeh direkte stygg, den viser at det er litt billigere objektiv. Men bildet var fint i seg selv, men rotete bokeh. ( bokeh er den delen som er uskarpt, og hvor fin/smooth den er , det ikke HVOR mye som er utav fokus, eller hvor lite) Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 La oss kjøpe Nikkor 600mm f/4 så slipper vi dritten! Marius Lenke til kommentar
Kjetil-H Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Sålangt jeg kan se er det først og fremst området rett bak halen til dua som er plaget av doblede linjer etc, mens reste av bakgrunnen lider mer av posterisering (at kildemateriale med for få tilgjengelige lysnivåer har blitt strukket ut til å beskrive et for stort toneforløp), noe som jeg umiddelbart stusset litt på. Er det dratt noe spesielt i PS-spakene? Ellers er det et flott fuglebilde/artsdokumentasjon Mvh Kjetil Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Sålangt jeg kan se er det først og fremst området rett bak halen til dua som er plaget av doblede linjer etc, mens reste av bakgrunnen lider mer av posterisering (at kildemateriale med for få tilgjengelige lysnivåer har blitt strukket ut til å beskrive et for stort toneforløp), noe som jeg umiddelbart stusset litt på. Er det dratt noe spesielt i PS-spakene? Ellers er det et flott fuglebilde/artsdokumentasjon Mvh Kjetil 7664544[/snapback] Nei hoff! Hadde jeg sett dette tidligere hadde jeg ikke posta det. Orginalen er ikke slik, men kvaliteten måtte skrus ned mange hakk. Er ikke gjort så mye i ps heller, lys/kontrast/fargemetning Marius Lenke til kommentar
dynamic Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Fint fuglebilde. Har ikke så veldig peiling på sånne bilde. Men jeg syns det lider av et gul/grønnskjær. Lenke til kommentar
mats A. Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Enda et flott bilde igjen Gratulerer med 16 års dagen din Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. januar 2007 Forfatter Del Skrevet 7. januar 2007 Tusen Takk! Mulig det er et fargeskjær der, jeg kan ikke se det. Marius Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå