Gjest Slettet-qfohT7 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 (endret) Satt nettopp sammen en ny pc men den fungerte ikke helt fint.. Når jeg først startet opp pcen ville den ikke skru seg skikkelig på, de fleste delene startet opp men det kom ikke noe bilde på skjermen. måtte slå av og på pcen et par ganger før jeg fikk noe skjermbilde. Fikk også problemer med dvd-romen under installasjon av XP. Må slå av pcen hver gang jeg restarter også, for den nekter å starte på nytt av seg selv, skjermen blir bare svart. Har til slutt klart å komme inn i windows, installert noen spill og det funket forsåvidt greitt når jeg først fikk meg inn.. Jeg hadde fra før en Antec Truepower 480W PSU som jeg håpet skulle holde til å dra oppsettet. Fikk en liten mistanke om at PSU'en kanskje var problemet, så jeg prøvde med en MIST 500W (husker ikke helt hvilken modell dette var, men kjøpte den vel for kanskje en to år siden) men da ville ikke pcen starte i det hele tatt. Og jeg som trodde MIST'en var gode greier.. Bytter jeg dermed ut 8800GTX kortet med et 6600 kort, så starter pcen og fungerer helt fint uten problemer. Har jo vært inne i windows og spillt diverse spill helt fint og flott med 8800 kortet, så kan ikke helt se at skjermkortet kan være problemet. Er det sånn at en MIST 500W ikke skal holde til dette oppsettet. trodde ikke det slukte _så_ mye strøm. hva må jeg evt gå for hvis jeg må kjøpe en ny PSU, holder f.eks en MIST 600W ? (med tanke på at det med tiden vil bli aktuellt å overklokke noe) Stod jo også noe i hovedkort manualen at de anbefaler en 550W PSU, men vet ikke om dette bare er for å være på den sikre siden ellerns ? Et HK kan vel ikke trekke så forferdelig mye strøm i forhold til andre ? ser jo at det er mange her på forumet som har dratt lignende systemer med svakere PSU..Kan vel også legge til at jeg kjører en del vifter i tillegg, og de så ut som gikk noe på halv maskin for å si det sånn så det så jo ut som de fikk litt lite strøm på forhånd takk Endret 7. januar 2007 av Slettet-qfohT7 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå