BBC Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Kanskje ett litt flaut spørsmål, men men... Hvordan får man en "start-meny" når man starter x (startx) der man kan velge hvilken Windows-manager man vil starte (KDE, Gnome osv...)? Hva må konfigureres, eller er det et program som må innstalleres? Edit: Distro: Slackware 8.0 Bruker KDE 3 som standard. [ Denne Melding var redigert av: borre på 2002-11-25 18:02 ] Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Nåh er jeg usikker på hvordan Slackware bruker runlevelene, men du kan se etter i /etc/inittab. I Mandrake/RedHat så er runlevel 5 merket som "grafisk brukergrensesnitt". For å aktivere den så kjører du telinit 5 fra kommandolinjen. Eller så kan du se her _________________ I am man who has grown from a son Been crucified by enraged women I am son who was raised by such men I'm often reminded of the fools I'm among -A. Morisette [ Denne Melding var redigert av: BlueEAGLE på 2002-11-25 18:09 ] Lenke til kommentar
GNUfan Skrevet 25. november 2002 Del Skrevet 25. november 2002 Du kan jo se på tråden min viss du får problemer : http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...um=27&replies=9 Lenke til kommentar
BBC Skrevet 25. november 2002 Forfatter Del Skrevet 25. november 2002 Quote: Den 2002-11-25 18:07, skrev BlueEAGLE:Nåh er jeg usikker på hvordan Slackware bruker runlevelene, men du kan se etter i /etc/inittab. I Mandrake/RedHat så er runlevel 5 merket som "grafisk brukergrensesnitt". For å aktivere den så kjører du telinit 5 fra kommandolinjen. Hehe... burde ha tenkt på det. Prøvde det (initlevel 4 i Slackware), og fikk opp menyen. Trodde i utgangspunktet at initlevel kun ville starte den standard windows-manageren (KDE i mitt tilfelle). Nå får jeg iallefall mulighet til å teste ut de andre wm-ene som er innstallert :smile: Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Fornøyde "kunder" bes signere gjesteboken min. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 26. november 2002 Forfatter Del Skrevet 26. november 2002 Quote: Den 2002-11-26 20:07, skrev BlueEAGLE:Fornøyde "kunder" bes signere gjesteboken min. Lettere sagt enn gjort... umulig å legge inn :smile: (lurer på hvor mange svar jeg hadde fått i en evt. gjestebok fra mine "fornøyde kunder" :smile: ) Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 26. november 2002 Del Skrevet 26. november 2002 Min feil... Skal være iorden nå :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå